XXL Nutrition

Progressie en hulp

Bezoekers in dit topic

jelt

Cool Novice
Lid geworden
4 mrt 2021
Berichten
49
Waardering
13
Lengte
1m86
Massa
79kg
Vetpercentage
10%
Hey leden,

Ik ben al een tijdje actief op dit forum naar post aan het kijken ect en ben dan ook fanatiek bezig. Toch gaat het voor mijn gevoel allemaal maar
Moeizaam en traag. Momenteel ben ik nu wat vetpercentage aan het droppen maar ik weet niet of dat per see nodig is. Ik weet dat ik op mezelf moet blijven focussen maar als ik om me heen kijk zie ik wonderbaarlijke transformaties in een jaar. Dan is mijn vraag nu heb ik goede progressie gemaakt ?
AFED989E-E3D4-4DF1-9F57-BCFB55658272.jpeg
31F52C49-B4EB-4342-ACD4-CCD9575CE01A.jpeg
39B0B74E-6727-4AB3-826C-E36469DDB71B.jpeg
468A8FC7-F59C-4B43-BCB2-5ABD972CA466.jpeg

De onderste 2 foto’s zijn van een jaar terug, ik ben al aardig wat vet verloren wat kan ik nu het beste doen? Nog net even door met de cut of langzaam aan weer wat meer eten voor de massa? Graag jullie mening.
 

Bijlagen

  • 5F23EDD5-1377-43AB-A8F9-2029D2F9EC32.jpeg
    5F23EDD5-1377-43AB-A8F9-2029D2F9EC32.jpeg
    87,7 KB · Weergaven: 56
meer eten, zwaarder trainen en rust!
 
Je progressie in een jaar is gewoon buitengewoon goed. Vaak als je eenmaal serieus begint met trainen ontwikkel je onbewust een “negatief” zelfbeeld, waardoor je niet realistisch je eigen progressie kunt beoordelen. Blijf maandelijks wat fotos maken dan is het ook voor jezelf goed zichtbaar.

Aan je fotos is het moeilijk te zien hoe droog je precies bent, maar een bulk beginnen aan bovenstaande fotos is goed mogelijk. Hanteer een klein kcal overschot elke dag en kijk of je weekgemiddelde icm kracht omhoog gaat.

Succes met je verdere ontwikkeling! 🤙
 
Vind je progressie, vooral als je jouw leeftijd erbij pakt, echt super! Maar denk wel dat het moment voor een voorzichtig bulkje, om wat massa te pakken, aangebroken is.
Goed gewerkt!
 
Goede progressie!
 
Allemaal bedankt, misschien idd een negatief zelfbeeld maar ook omdat ik voornamelijk wat zwaar train om mij trainen de jongens niet zo zwaar. denk dat ik dan maar een klein overschot ga nemen. misschien kan je hier beter zien hoe droog ik ben
 

Bijlagen

  • 9544685E-766B-48BE-B913-D06567A8EDA9.jpeg
    9544685E-766B-48BE-B913-D06567A8EDA9.jpeg
    87 KB · Weergaven: 70
  • Like
Waarderingen: ak
Hey leden,

Ik ben al een tijdje actief op dit forum naar post aan het kijken ect en ben dan ook fanatiek bezig. Toch gaat het voor mijn gevoel allemaal maar
Moeizaam en traag. Momenteel ben ik nu wat vetpercentage aan het droppen maar ik weet niet of dat per see nodig is. Ik weet dat ik op mezelf moet blijven focussen maar als ik om me heen kijk zie ik wonderbaarlijke transformaties in een jaar. Dan is mijn vraag nu heb ik goede progressie gemaakt ?Bekijk bijlage 555924Bekijk bijlage 555926Bekijk bijlage 555927Bekijk bijlage 555928
De onderste 2 foto’s zijn van een jaar terug, ik ben al aardig wat vet verloren wat kan ik nu het beste doen? Nog net even door met de cut of langzaam aan weer wat meer eten voor de massa? Graag jullie mening.
Mooie progressie man, ik zou nu meer eten voor massa. Wij tieners hebben meer hormonen en daar moeten we gebruik van maken:)
 
Ik twijfel een beetje wil eigenlijk wel bulken maar weet niet of het goed is om te starten zit nu rond de 10/12 vetpercentage
 
Ik twijfel een beetje wil eigenlijk wel bulken maar weet niet of het goed is om te starten zit nu rond de 10/12 vetpercentage
Je kunt ook een beetje boven onderhoud gaan eten en dan hou je je vetpercentage in de gaten.
Prima progressie :thumb:
 
Ik twijfel een beetje wil eigenlijk wel bulken maar weet niet of het goed is om te starten zit nu rond de 10/12 vetpercentage
Spier is moeilijker aan te komen dan dat je vet verliest, 10/12 is een goede percentage om op te bulken!
 
Bulken is ook niet nodig. Ga eerst ~200kcals omhoog dagelijks op je voeding van nu.
 
Ja dacht zelf was ik van plan om naar 8% te cutten en dan te bulken tot rond 15/16%. Momenteel hou ik mijn vetten en eiwitten hoog en gewone koolhydraten. Zou dit haalbaar zijn ? Ik verlies niet echt spieren tot nu toe
 
Back
Naar boven