Fitness Seller

Progressie topic + trainschema. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Heb je een beetje een trend wat je gewicht per week deed? Was het echt heen en weer springen met netto 1,5 tot 2 kg erbij. Of was het een golf omhoog en daarna weer omlaag? (als je snapt wat ik bedoel :o )
Het lijkt dus op zo een ruime 2 ons per week. Dat is op zich niet veel. Ik zou overwegen een 150 kcal te verhogen en kijken wat dat doet.

2 ons is prima...
 
Gister

Bicep curl

20x stang opwarmen
10x23.5
10x23.5
10x28.5

Shoulder dumbell press

10x14x3

Dumbell incline curl

20x8
10x10
10x12

Shrugs

10x20
10x22
10x22

Reverse fly combo met front raise 10kg

10x5+10
10x5+10
10x5+15

One arm cable bicep

10x5
10x7.5
10x7.5

Seated military press

10x20
3x40
7x30
5x30

One arm shoulder press machine

10x10x3
 
Chest press machine

10x10 opwarmen
10x30
10x50
10x50

Pull down

10x20
10x40
10x80 (net iets te zwaar)

Dumbell press

16x10x3

One arm low row

10x20
10x25
10x20

Triceps pull down rope (rope is zoveel zwaarder dan stang of dergelijke)

10x10
10x12.5
7x15

Chin up 2 second pause

10x30
10x40
10x50

Cable chest press

10x5
10x7.5
10x7.5

Dumbell overhead triceps

10x10
10x12
10x12

Dips

Tot fail x2
 
382efadca28bf1ff605ca1b7079ed5a6.png

https://gyazo.com/382efadca28bf1ff605ca1b7079ed5a6
 
Gister was weer cheatday maar eigenlijk voelde het niet zo. Ik eet elke dag al zo lekker dat een cheatday niet meer nodig is en ik haal er ook niet meer een soort happy moment uit omdat het ongezonde troep is.

Doel tot 1 januari 2021 is alle maaltijden die ik thuis eet geen enkele keer meer te laten bestaan uit gefrituurde troep.

Wil is kijken als ik meer gezonden producten eet of ik ook verschil ga zien in mijn lichaam/huid/gezicht.

Ik ga ook een schema maken met vooruit geplande maaltijden zodat ik weet wat ik moet eten i.p.v. dat ik elke keer denk wat nu weer eten om mijn doel te halen.
 
Gefrituurd wil echt niet zeggen alleen maar troep. Maak ji friet van verse aardappel en frituur je het in goed heet vet dan is het helemaal niet zo ongezond als je denkt. Ja het is vetter dan een gekookte aardappel. Maar als je je aardappels bakt in een spuit boter heb je net zoveel vet bijna als dat je goed heet frituurt. Ik noem gewoon even een dwarsslag he. ;)

Nu is het zo dat die kant en klare frikandellen en andere kant en klare diepvries producten vaak wel meer van de minder gezondere dingen bevatten maar een keertje zelf wat lekkers maken is nog steeds geen ongezonde gefrituurde zooi.

Lekker zelf een hamburger maken van vers gehakt op een broodje en dan wat verse friet erbij frituren in goed heet vet (of airfryer als je niet frituurt) is totaal niets mis mee. En wil je wat meer werk. Zelf een goede kroket maken scheelt ook al.

Ongezond is zo ongezond als het daadwerkelijk is en je het maakt snap je?

Maar ik snap je punt wel. Denk dat jij meer doelt op de kant en klare diepvries dingen enzo.

En daarbij heb je gelijk. Als je lekker eet en gewoon geniet dan heb je die cheat niet nodig ook. Dus gewoon beter doen waar JIJ je goed bij voelt.
Een vast schema kan je daar ook goed bij helpen.
 
Gefrituurd wil echt niet zeggen alleen maar troep. Maak ji friet van verse aardappel en frituur je het in goed heet vet dan is het helemaal niet zo ongezond als je denkt. Ja het is vetter dan een gekookte aardappel. Maar als je je aardappels bakt in een spuit boter heb je net zoveel vet bijna als dat je goed heet frituurt. Ik noem gewoon even een dwarsslag he. ;)

Nu is het zo dat die kant en klare frikandellen en andere kant en klare diepvries producten vaak wel meer van de minder gezondere dingen bevatten maar een keertje zelf wat lekkers maken is nog steeds geen ongezonde gefrituurde zooi.

Lekker zelf een hamburger maken van vers gehakt op een broodje en dan wat verse friet erbij frituren in goed heet vet (of airfryer als je niet frituurt) is totaal niets mis mee. En wil je wat meer werk. Zelf een goede kroket maken scheelt ook al.

Ongezond is zo ongezond als het daadwerkelijk is en je het maakt snap je?

Maar ik snap je punt wel. Denk dat jij meer doelt op de kant en klare diepvries dingen enzo.

En daarbij heb je gelijk. Als je lekker eet en gewoon geniet dan heb je die cheat niet nodig ook. Dus gewoon beter doen waar JIJ je goed bij voelt.
Een vast schema kan je daar ook goed bij helpen.
Bedankt voor je goede reactie weer. Ik loop dan door supermarkt en denk wat ga ik eten en kom dan vaak uit bij simpel patat met snack. Moet ff meer plezier vinden en tijd voor nemen om lekkere gezonde/ongezonde dingen te maken.
 
Heb ik nog een hele simpele... hele grote aardappel nemen... Even schoonmaken onder de kraan. (niet schillen)
Rondom inprikken met een vork. Keukenrol eromheen wikkelen en even natmaken. Op een bord leggen en 3 minuten op vol vermogen nuken in de magnetron. Omdraaien en nog 3 minuten nuken. Even laten liggen op het aanrecht. Uit papier halen en opensnijden en een dot lekkere tzaziki (zelf maken) of sour cream light met wat kruiden erin. Et voila... gepofte aardappel in 6 minuten! Oftewel zorg altijd dat je een paar grote aardappelen in huis hebt :D

Je kan ook als je deze gepoft hebt de aardappel in parten snijden en even 5 minuten onder de grill leggen. Gebakken aardappelen. :D
Qua simpel vlees... pakje met vleeswaren plakjes erbij (lidl kalkoenfilet 150 gr oid). Boontjes uit de vriezer even 3 minuten in heet water donderen. Lekker met currysaus :D
 
oh ja... in de gepofte aardappel... blikje tonijn even uitlekken... wat frietsaus/curry erdoor en een uitje of wat augurk en daar de aardappel mee vullen.
Wat luxer.. neem een bakje kant en klare garnalen. Of wil je wat meer vetten kan je het idem doen met een blikje zalm. Er zijn veel opties om het leven eenvoudiger te maken en dan hoef je ook niet met een snack en friet thuis te komen ;)
 
Ja super tip :D Ga morgen aardappelen halen
 
Gefrituurd wil echt niet zeggen alleen maar troep. Maak ji friet van verse aardappel en frituur je het in goed heet vet dan is het helemaal niet zo ongezond als je denkt. Ja het is vetter dan een gekookte aardappel. Maar als je je aardappels bakt in een spuit boter heb je net zoveel vet bijna als dat je goed heet frituurt. Ik noem gewoon even een dwarsslag he. ;)

Nu is het zo dat die kant en klare frikandellen en andere kant en klare diepvries producten vaak wel meer van de minder gezondere dingen bevatten maar een keertje zelf wat lekkers maken is nog steeds geen ongezonde gefrituurde zooi.

Lekker zelf een hamburger maken van vers gehakt op een broodje en dan wat verse friet erbij frituren in goed heet vet (of airfryer als je niet frituurt) is totaal niets mis mee. En wil je wat meer werk. Zelf een goede kroket maken scheelt ook al.

Ongezond is zo ongezond als het daadwerkelijk is en je het maakt snap je?

Maar ik snap je punt wel. Denk dat jij meer doelt op de kant en klare diepvries dingen enzo.

En daarbij heb je gelijk. Als je lekker eet en gewoon geniet dan heb je die cheat niet nodig ook. Dus gewoon beter doen waar JIJ je goed bij voelt.
Een vast schema kan je daar ook goed bij helpen.
Zo is dat. Friet bevat rond de 10% vet gefrituurd, Vlaamse friet zo rond de 8. Als je een airfryer gebruikt ligt dat getal voor voorgebakken friet zo rond de 2-3%. 160kcal/ 100 gram.

Overigens bevat een frikandel iets van 12% vet. Dat is minder dan extra mager gehakt!
 
Zo is dat. Friet bevat rond de 10% vet gefrituurd, Vlaamse friet zo rond de 8. Als je een airfryer gebruikt ligt dat getal voor voorgebakken friet zo rond de 2-3%. 160kcal/ 100 gram.

Overigens bevat een frikandel iets van 12% vet. Dat is minder dan extra mager gehakt!
Het is de saus die het verpest 😁 ook al eet ik een stuk minder saus dan vroeger.
 
Friteslijn... 5% remia 100 kcal per 100 gr
Yonaisse action 20 kcal per 100 gr
Curry Aldi 80 kcal per 100 gr
Tzaziki maken kwark komkommer zout kruiden.
Of zakje duijvis dipsaus mix mengen met kwark

Zoveel variatie voor saus ook ;)
 
Friteslijn... 5% remia 100 kcal per 100 gr
Yonaisse action 20 kcal per 100 gr
Curry Aldi 80 kcal per 100 gr
Tzaziki maken kwark komkommer zout kruiden.
Of zakje duijvis dipsaus mix mengen met kwark

Zoveel variatie voor saus ook ;)
Friteslijn gebruik ik :D
 
Dan zullen dat de kcal niet zijn.. tenzij je de hele fles erbij neemt :D
20/30 gram, ja dat weeg ik ook af :D

Ik ben trouwens weer minder dan vorige week qua gewicht. Ik denk omdat ik wat minder ben gaan wegen ik er soms ook wat kcal naast kan zitten.
Twijfel om nog hoger te gaan of zo te blijven.
 
Barbel bicep curl

10x18.5
10x23.5
12x28.5

Reverse fly

10x5
10x5
10x5

Cable bicep curl superset with incline dumbell curl

10x10+10x8
10x15+10x8
10x17.5+10x8

Standing shoulder press machine one arm

Gewicht is per arm

10x10
10x15
10x20
8x25 tot fail beide

Leg extension

Extra TUT

10x30
10x35
10x40

Calf raise

110 tot fail
120 tot fail
130 tot fail

Military press

10x20
10x30
7x40 fail

Abductor

10x30
10x40
10x50

Bicep met schijf superset one arm cable

10x10+10x5
10x10+10x7.5
10x10+10x7.5
 
Back
Naar boven