MuscleMeat

Progressie vs falen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoeft niet gelijk van 3 naar 6 te gaan :P 4-6 is een prima range. Kan ook beginnen met 4 en per week kijken of er eentje bij mag.
Oh maar dat komt wel goed, het idee van meer herhalingen verdelen of meerdere sets staat mij wel aan!
 
Even wat feedback voor jullie:
De trainingen voelen zoals verwacht makkelijker aan, na de training voelt het alsof ik harder heb getraint. Bedankt voor de tips! chrisk Burrito en de rest!

Overigens de filmpjes van Periodization - die knipperende dude, super duidelijk en zonder nonsense. Ook heel fijn om tussendoor te kijken.
 
Als de eerste trainingen van een cycle erg licht zijn kun je nog bijstellen rond welke RIR je begint, heel flexibel allemaal en uiteindelijk doe je zeker als relatief beginner-intermediate al heel makkelijk genoeg effectief werk.

RP filmpjes zijn nice ja, de (bi-)weekly q&a is ook erg aan te raden. Zitten bomvol goede praktische antwoorden op dit soort vragen, waar je dan weer in de rest van hun filmpjes of talks met andere figuren helemaal tot in de diepte kunt duiken.
 
Als de eerste trainingen van een cycle erg licht zijn kun je nog bijstellen rond welke RIR je begint, heel flexibel allemaal en uiteindelijk doe je zeker als relatief beginner-intermediate al heel makkelijk genoeg effectief werk.

RP filmpjes zijn nice ja, de (bi-)weekly q&a is ook erg aan te raden. Zitten bomvol goede praktische antwoorden op dit soort vragen, waar je dan weer in de rest van hun filmpjes of talks met andere figuren helemaal tot in de diepte kunt duiken.
Ja heb RIR gelijk (periode blijft gelijk) maar wel bij sommige oefeningen andere rep/weight verhouding. Puur om te proberen en ik denk dat als ik daar een beetje mee speel het ook weer beter is voor progressie.


Q&A sla ik meestal over maar ik zal het een poging wagen dan. Bovenstaande naar verschillende mensen doorgestuurd die strugglen met motivatie, nog nooit zo duidelijk omschreven gekregen en ook visueel.
 
Snap ik even niet, hoe bedoel je dat? De RIR "moeten" over een periode wel afnemen, niet gelijk blijven?
e.g. Bench starten op 3 3 3 3 3 3 met 100kg en Bicep curl starten op 5 5 5 5 5 5 met 25 kg

Beiden starten met 5 over 'in de tank' op dat gewicht. (Zo zie ik RIR)
 
e.g. Bench starten op 3 3 3 3 3 3 met 100kg en Bicep curl starten op 5 5 5 5 5 5 met 25 kg

Beiden starten met 5 over 'in de tank' op dat gewicht. (Zo zie ik RIR)
Oh tussen oefeningen gelijke RIR, ok.
 
Back
Naar boven