AndroidHealthClinic

Progressie

Bezoekers in dit topic

patrick93

Novice
Lid geworden
3 mei 2016
Berichten
19
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
62kg
Vetpercentage
12%
Inmiddels bijna een jaar aan het trainen. Viermaal per week, let goed op me voeding. Gaat me redelijk moeizaam af, ik zie wat progressie in de spiegel maar erg traag. Veel trager dan progressie van andere beginners die ik in dit forum voorbij zie komen. Soms frustrerend.

Waar ik onder andere tegenaan loop is mijn vetpercentage die ik steeds snel zie stijgen. Begin januari 15% (schatting) op 64KG. Ik begon vorig jaar op 52kg, dus qua gewicht netjes lijkt me. Ben toen om even af te tasten hoe het me afging gaan cutten naar 60kg. Je zou zeggen met een rekensom dat 15% van 64KG uitkomt op 9,6kg vetmassa. Logischerwijs, de helft van beide getallen vertellen me dat ik 4,8kg moet afvallen om een vetpercentage te bereiken van 7,5%. Klopt die berekening? In de praktijk blijkbaar niet, want na een maand cutten (60kg) zat ik zeker op 13% vet. Ook hier gebaseerd op een schatting en middelomtrek, omdat de sportschool waar ik zit slecht apparatuur heeft en half werkt (nogal uiteenlopende getallen).

Andere berekening is mijn progressie in spiermassa. Met tooltjes reken ik die online uit waarbij ik "slechts" zo'n 5kg progressie heb geboekt. Erg weinig voor een beginner?

Na een maand cutten zat ik op 60kg. Niet tevreden over het resultaat, maar wil niet verder zakken in gewicht. Ben dus weer aan het bulken.

Mijn vraag... wat vinden jullie van deze vorderingen en kloppen mijn beredeneringen? Tips waar ik aan kan werken? Ik ben benieuwd want wil graag meer resultaten zien :)
 
Minder berekeningen maken, gewoon een goed trainingsschema combineren met een voedingsschema en regelmatig in de spiegel kijken naar jouw vooruitgang. Iedereen die zich aan goede schema's houdt gaat erop vooruit.
 
Dude...cutten naar 60 kg op 1m77? geen wonder dat je nauwelijks gains maakt. Veel meer eten en een fatsoenlijk trainingsschema gaan volgen.
 
1m77 en 60kg. Wat is je doel? Een skelet worden?
 
Back
Naar boven