XXL Nutrition

Progressie?

Bezoekers in dit topic

Franzel

Novice
Lid geworden
19 nov 2017
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m97
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
Goedemiddag allen,
Sinds maart ben ik begonnen met trainen (3 jaar ervoor wel "eens" getraind, maar vanwege blessure gekapt). Ik ben 1,97m en momenteel 94-95kg. Ik ben begonnen op 86kg dit jaar.

Nu liep ik tegen het volgende aan: De progressie die ik maak lijkt voornamelijk uit vocht te komen? (en ja, maatje had creatine over die ik zo mocht hebben, dus dacht waarom niet. Hier ook mee in maart begonnen). Ik weet dat creatine nogal een vochtretentie heeft, dus wat vocht vond ik ook niet heel vreemd, maar dit is nogal aardig wat. Dus ik vraag me af in hoeverre het nu echt "gains" zijn of gewoon pure vocht?

Ik laat me eens in de X tijd meten via zon weegschaal die je hele lichaam meet met handvatten (naam weet ik niet zo, sorry). Tussen deze metingen zit zon 5-6 maanden

Onderdeel Meting 1 Meting 2
Gewicht 89,6KG 95,2KG
Spier 43,2KG 47,1KG
Vet 14,4KG 14,1KG
Lichaamsvocht 54,8KG 58,9KG
Vetvrije massa 75,2KG 81,1KG
Vet percentage 16,10% 14,90%
Spier+vocht linkerarm 4,2KG 4,6KG
Spier+vocht rechterarm 4,4KG 4,7KG
Spier+vocht core 32,9KG 35,2KG
Spier+vocht linkerbeen 12,5KG 13KG
Spier+vocht rechterbeen 12,7KG 13,1KG
vet linkerarm 0,7KG (13%) 0,6KG (10,6%)
vet rechterarm 0,6KG (11,4%) 0,5KG (9,9%)
vet core 7,8KG (18,3%) 7,9KG (17,5)
vet linkerbeen 2,1KG (13,4%) 1,9KG (12,2%)
vet rechterbeen 2,1KG (13,4%) 2,0KG (12,3%)

In de bovenstaande ben ik bijna 3,9kg aan spier aangekomen, maar ook 4,1kg vocht
Tussen de laatste meting en 1na laatste meting is het verschil in spier: 1,5kg, maar ook 1,7kg vocht.
Ik weet dat spieren deels uit vocht bestaan, maar ik vind het nogal belangrijk om te weten om te weten wat het resultaat tot nu toe. Maak ik gains? Is het alleen vocht? Wat zijn normale verhoudingen? etc

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ik zou je allereerst niet blindstaren op zo'n weegschaal. De getalletjes zijn leuk om erbij te houden, maar vaak onnauwkeurig. Je kunt ook bijvoorbeeld af en toe een huidplooimeting doen, of wat omtrekken meten met een meetlint.

Kijk ook 'ns in de spiegel, zie je verbetering in vergelijking met een paar maanden terug? En naar je lifts natuurlijk:) Ben je sterker geworden met je lifts?
 
Dit zegt helemaal niks.
 
Ze zouden die weegschalen moeten verbieden. Zijn totaal waardeloos. Klopt geen hol van.
 
Lol, al die getallen per arm! :roflol:
 
Ze zouden die weegschalen moeten verbieden. Zijn totaal waardeloos. Klopt geen hol van.

Natuurlijk niet. Dat levert toch geld op voor de fabrikant.
 
Back
Naar boven