AndroidHealthClinic

-

Bezoekers in dit topic

Ano_261020

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
31 okt 2018
Berichten
3.508
Waardering
6.827
Lengte
1m81
Massa
82kg
Vetpercentage
12%
-
 
Laatst bewerkt:
Succes,
Wat een ingewikkeld schema zeg, maar als dit voor jou leuk traint en je maakt hier goede progressie op is dit natuurlijk prima.
Je voeding heb je best netjes in orde.
 
Lees mee. Succes!

Qua voeding netjes gebalanceerd. Zijn 2 dingetjes die me opvielen bij je voeding... een ei met maar 68 kcal? mini-eitje waarschijnlijk dan? Een normaal maatje ei (ca. 65 gram) bevat over het algemeen 90-100 kcal. Een avondeten lijkt me wel heel weinig... aan de kcal van je aardappels te zien eet je maar 100 gram aardappel... Leek me erg weinig ten opzichte van de rest van je maaltijden. :o Maar kan ook een bewuste keuze zijn.
 
Lees mee. Succes!

Qua voeding netjes gebalanceerd. Zijn 2 dingetjes die me opvielen bij je voeding... een ei met maar 68 kcal? mini-eitje waarschijnlijk dan? Een normaal maatje ei (ca. 65 gram) bevat over het algemeen 90-100 kcal. Een avondeten lijkt me wel heel weinig... aan de kcal van je aardappels te zien eet je maar 100 gram aardappel... Leek me erg weinig ten opzichte van de rest van je maaltijden. :o Maar kan ook een bewuste keuze zijn.

Over dat eitje had ik niet nagedacht, ik zal hem eens wegen en daarnaar kijken :).

Met het avondeten ben ik vergeten dit te specificeren: ik woon thuis bij mijn ouders en ben dus (deels) afhankelijk van wat de pot schaft. Deze verdeling acht ik als 'gemiddelde' omdat er dus wel elke avond wat anders wordt gegeten. Behalve het avondeten eet ik dus elke dag precies hetzelfde.
 
Klopt inderdaad wel dat een gemiddelde AGV maaltijd ca. 500 kcal bevat. Meestal wordt het even anders verdeeld (vaak iets van:2 ons aardappel (160 kcal) + 2 ons groente (40-50 kcal) + vlees (ca. 200 kcal) en jus/saus) dus vandaar dat het opviel.
Alleen als je vaker rijst/pasta eet zal je net wat hoger in kcal komen. Dus goed ge-eyeballed ;)
 
Goed wat massa al :thumbup:
 
Potentie. Had ik maar zoveel massa op mijn 18de :thumbs:
 
Net fysiek hoor! Zit inderdaad potentie in op jouw leeftijd
 
Beetje of topic maar die atx plates zijn echt Nice
 
Training 27-3-2019: borst, hamstrings/gluteus, biceps
Training begon zoals gewoonlijk met 15 minuten op de stairmaster. Stond naast een wedstrijdatleet die vorige week de Isala cup classic categorie heeft gewonnen en over een kleine 2 weken weer een show doet. Leuk om te praten over BB, zijn wedstrijdvoorbereiding en diversen. Erg motiverend om mensen te spreken die op een niveau zitten waar ik graag naartoe wil.

Verder over mijn gym: ben sinds begin dit jaar (aangezien ik toen mijn rijbewijs kreeg) naar een nieuwe gym gegaan op een klein kwartiertje rijden. Deze gym is meer BB gericht, er trainen dan ook een aantal wedstrijdatleten (met zelfs een vrouwelijke IFBB pro!). De gym zelf heeft goeie apparatuur, veel plate loaded machines van technogym en hammer strength, met DB's tot 60kg (helaas nog ver buiten mijn bereik :( ).

Borst
Flat DB press 28kg x 5-5-5-4, merk dat ik hier moeilijk progressie op maak. Voer deze uit met een 2-3 sec negative, 1 sec pauze onderin en goeie contractie bovenin. Toch boek ik progressie in spieropbouw. Ben overigens van een incline DB press naar een incline machine press geswitcht, merkte teveel front delt activatie bij DB's. Voelde meteen goed aan, eens kijken hoe ik de incline machine press kan loaden. Verder goeie borstsessie, dropsets blijven zwaar. Cijfer: 7/10.

Hamstrings
RDL 72,5kg x 8-7-6-6, moet hier iets meer op symmetrie letten bij de uitvoering. Voelde verder prima (pauzeer 1sec voor de stretch en span gluteus hard aan aan de bovenkant. Hyperextensions voelden beter aan dan normaal, het lukt steeds beter om mijn onderrug hier uit te schakelen en enkel op hamstrings/gluteus te focussen. Cijfer: 8,5/10.

Biceps
Wellicht mijn zwakste lichaamsdeel. Merk bijvoorbeeld dat mijn grip bij hammer curls verzwakt, weet dit wel te compenseren d.m.v. forced reps een flinke verzuring te bewerkstelligen. BB curls en DB incline curls werken goed bij mij met dropsets, een goeie pomp als gevolg. Cijfer: 7,5/10.

Overall cijfer: 8/10.

Drink halverwege de training 250ml multivitamine (suikerboost blijkt goed te werken).

Morgen een rustdag met als kers op de taart 's avonds naar een all-you-can-eat restaurant. Overdag dus wat koolhydraten schrappen en wat extra cardio doen. Het eten daar is overigens vrij clean, ga meestal voor zalm, biefstuk, kip en gewokte groente met garnalen.
 
28-3-2019

Vandaag een (gedwongen) rustdag gehad. Thuis 30 min cardio gedaan, overdag koolhydraten geschrapt omdat ik uit eten ben geweest.

Ronde 1: brood, gerookte zalm en speciaalham
Ronde 2: sushi
Ronde 3: gewokte garnalen, ossenhaas, broccoli, paprika en champignons
Ronde 4: biefstuk, varkenshaas en champignons
Ronde 5: fruit
Ronde 6: toetjes (ik ben ook maar een mens :( )

Over het algemeen dus ‘redelijk’ clean gegeten. Maak me niet zo druk om de kcal, aangezien ik overdag het een en ander geschrapt heb, niet veel cheat en in mijn laatste maand van mijn bulk zit.

Morgen weer ‘zoals gewoonlijk’ in de gym te vinden voor een rug/tricep training. Hopelijk zullen de extra kcal van vandaag voor betere prestaties zorgen.

5E713AE3-7E73-4CD9-9337-7A5C0C6C1893.jpeg


BD16B3C0-97FA-450F-A569-2A30207CFFFB.jpeg


667A0172-5CDA-4719-AFF7-429EAE43E8ED.jpeg


177352DE-A705-44CF-8E7E-1A4772D675FC.jpeg


E80E1BCC-DD64-47C6-9A73-8894DAD3830E.jpeg


87A54F48-A60D-4292-9276-93947FD1A9A6.jpeg
 
29-3-2019: rug, triceps, buik en onderarmen

Rug:

Rack pull 135kg x 7-7-6-6, moet hier nog iets meer focussen op de negative. Verder blij met de progressie die ik maak qua loading, 3 platen komen er snel aan. Werd tijdens andere oefeningen deels afgeleid door bekenden, cijfer: 7/10.

Triceps:
Net voordat ik met mijn triceps begon viel mijn nieuwe shaker kapot... :(, hierdoor even afgeleid maar toch weer herpakt en een degelijke pomp gekregen. Cijfer: 7,5/10

Buik:
Enkel leg raises, zijn erg zwaar om te hangen na een goeie rugsessie. Cijfer: 7,5/10.

Onderarmen:
Doe hier een soort triple-set met: wrist curls, reverse BB curls en daarna DB's zo lang mogelijk vasthouden. Brand erg goed, onderarmen moeten namelijk wel een stuk beter worden. Cijfer: 7,5/10.

Overall ging het iets minder goed dan gehoopt (zeker na een hoge kcal rustdag). Morgen weer herpakken dus.
 
30-3-2019: Quadriceps en schouders

Quads:

Machine squat 95kg x 7-7-7-6. Kon helaas mijn favoriete leg press dit maal niet gebruiken, dus intensiteit lag iets lager dan normaal. Cijfer: 6,5/10.

Schouders:
Seated BB press 40kg x 6-6-5-5. Schouder presses zijn veruit mijn zwakste oefening. Nooit ben ik hier sterk in geweest. Alle variaties gedaan: standing BB, seated BB, seated DB, arnold press. Denk dat ik met seated BB de beste progressie kan maken in algemene schouderontwikkeling en -massa. Goeie side delt pomp overigens. Cijfer: 7,5/10
 
2-4-2019: Quadriceps, kuiten, schouers en buik

Back from the dead, laatste 2 dagen niet actief geweest op BBforum (overigens wel gewoon getraind).

Quads:
Machine squat 95kg x 7-7-7-6. Zelfde reps/gewicht als vorige week, maar meer focus en een betere uitvoering. Gebruik hier een belt overigens, merk zeker bij de laatste set dat de verzuring in de onderrug enigszins toeneemt. Close-stance leg presses supersetten met lunges is echt zwaar. Extreem goeie pomp. Cijfer: 9/10, ben altijd gemotiveerd voor quads.

Kuiten:
Doe hier 2 warmups en 5 working setjes. Standing smith machine calf raises, laag gewicht met volledige focus op contractie/stretch. Een dubbele dropset op het einde met stretchen. Ook kuiten aanspannen tussen setjes om de pomp actief te houden. Extreem zwaar, merk de laatste weken ook echt goeie progressie/groei in mijn kuiten. Cijfer: 8,5/10.

Schouders:
Seated BB press 6-5-5-4. Oei, minder dan vorige keer. Loading niet geslaagd, intensiteit wél. Daarna herpakt met een goeie side-delt pomp. Cijfer: 7,5/10.

Buik:
'Simpele' crunches en rollouts/plank. Simpel, snel maar zeker effectief. Cijfer: 7/10.

Overall cijfer: 8/10. Goede training dus.
 
3-4-2019: Borst, hamstrings/gluteus en biceps

Borst:

DB press 28kg x 6-5-5-5 (+2 reps t.o.v. vorige keer). Favoriete incline machine press was helaas bezet. Wel goeie pomp. Cijfer: 7/10.

Hamstrings/gluteus:
RDL 75kg x 8-8-7-6 (+4 reps t.o.v. vorige keer!!). Iets meer letten op de negatieve portie van de oefening, volgende keer verder loaden dus 77,5kg. Erg goeie pomp door leg curls/hyperextensions in zowel hamstrings als gluteus. Cijfer: 9/10.

Biceps:
Hammer curls voelden dit keer erg goed. Ook onderarm ontwikkeling wordt steeds sterker zichtbaar. Standing BB curls en incline DB curls met dropsets zorgen voor extreem goeie pomp (pijnlijk ook dit keer ;) ). Cijfer: 8,5/10.

Overall: 8/10. Voelde me erg goed, sinds vandaag 1 scoop C4 gemixt met 1 scoop pre-workout van de Action. Voor 16 cent per serving: 1,4g creatine, 1,4g L-citrulline, 1,35g L-arginine, 400mg beta-alanine, 150mg L-taurine en slechts 75mg caffeine (geen goedkope fillers dus).
 
4-4-2019: Rug, traps, triceps, buik, onderarmen

Rug:

Rack pull 137,5kg x 7-6-6-5. 2,5kg meer dan vorige sessie, bij de laatste 2 reps van set 4 iets teveel gluteus activatie. Proberen om voor het einde van mijn bulk de 3 platen aan te tikken en deze stand te laten houden tijdens mijn cut. Verder goeie pomp, alleen teveel schouderactivatie met V-bar pulldowns. Misschien dat ik deze binnenkort ga vervangen. Cijfer: 8/10

Traps:
Niks bijzonders, 3 setjes shrugs. Zwaar maar gecontroleerd. Iets voorover leunend. Cijfer: 7,5/10

Triceps:
Reversed tricep pushdowns werken erg goed voor mijn long head, de massa op de tricep wordt steeds beter zichtbaar. Merk wel dat bij machine dips mijn borst neigt over te nemen (zeker na de zware borsttraining van gister), maar weer herpakt met goeie skullcrushers. Cijfer: 8/10

Buik:
Enkel leg raises. Cijfer: 7/10

Onderarmen:
This is were the fun begins. Wrist curls supersetten met reversed curls. Pijnlijk. Cijfer: 8,5/10

Algemeen cijfer: 8/10. Veel energie, progressie en plezier. Als er interesse in is wil ik ook vaker trainingsmateriaal posten, let me know...

Walking into the gym these days, wondering how the words 'training' and 'intensity' have completely lost their meaning. Look around you: people are constantly on their phones, posting inspirational quotes about training instead of actually putting in the work. Nobody is doing heavy sets anymore, nor dropsets, supersets, giant sets, etcetera. Nobody is trying to get hyped up before an important set, let alone pushing their training partner beyond their limits. Doing 3+ exercises for any bodypart is considered 'overtraing' according to them. People look at you for grunting, getting hyped for a set and they complain when you leave a drop of sweat on the gym equipment. How many people that train at your gym actually break a sweat, or are out of breath after they finished their training session? Those people look the same today as they looked the first day you walked into the gym. More importantly: those people will look the same in 3 years from now. But that's just simply what sets the 5% apart from the other 95%. That's just the difference between being average and being an animal.

Bring the pain...
 
Back
Naar boven