XXL Nutrition

-

Bezoekers in dit topic

Hardcore quote hoor. Jij gaat gainen.
 
5-4-2019: Quads, kuiten, schouders en buik

Quads:

Machine squat 95kg x 8-7-7-7 (+2 reps t.o.v. vorige keer). Volgende sessie 97,5kg proberen. Goeie pomp na leg presses superset met lunges. Beetje duizelig hierna wat helaas de rest van de sessie verminderde. Cijfer: 8/10.

Kuiten:
Niks speciaals, smith machine calf raises 5 setjes met dropsets. Cijfer: 7/10.

Schouders:
Seated BB press 40kg x 7-6-5-5 (+2 reps t.o.v. vorige keer). Eindelijk lukt het om schouders wat meer te loaden. Goeie side delt sessie ook. Cijfer: 8/10.

Buik:
Enkel crunches, cijfer: 7/10.

Algemeen: 7,5/10
 
Waarom squat je niet gewoon los?
 
Waarom squat je niet gewoon los?

Aantal redenen:
- Jaar geleden blessure opgelopen tijdens squatten (lijkt op piriformis, erg lang last van gehad)
- Verzuring onderrug
- Ik train quads/hamstrings op aparte dagen, de lading zit bij deze machine meer aan de voorkant waardoor er veel meer quad activiatie is

Inbefore iemand me een 'watje' noemt of iets dergelijks, sinds ik deze machine squat gebruik heb ik meer beenprogressie gemaakt dan in de 3 jaren BB squat daarvoor...
 
Frontsquats?

Progressie zegt niet veel. Kan komen door verkeerde vorm, leeftijd, voeding etc. Losse Squats is meer activatie.
 
18-4-2019: Borst, hamstrings/gluteus, biceps

Back on log.

Borst:
DB press 28kg x 6-6-5 (1 rep minder dan vorige keer). Dit blijft de oefening waar ik het traagst progressie op maak. Verder een nieuwe flat machine press van Hammer Strength geprobeerd, voelt erg goed aan. Goeie pomp wederom.

Hamstrings/gluteus:
RDL 80kg x 8-7-6 (2 reps meer dan vorige keer). Maak hier de laatste tijd erg veel progressie op. Wellicht binnenkort een filmpje van de uitvoering (indien interesse). Hyperextensions met band resistance zijn erg zwaar voor gluteus.

Biceps:
Vanaf vandaag mijn hammer curls met straps gedaan. Merk dat er veel energie/bloed naar mijn onderarmen gaat (juist datgene wat ik niet wil). Merkte ook meteen dat de pomp/verzuring in de biceps beter werd.

Cijfer (op een schaal van 1-5): :peachy::peachy::peachy:
 
Hallo allemaal,

bij deze wil ik uit interesse (en verveling) graag mijn progressie hierop bijhouden en met jullie delen. Ik train middels 4 jaar (waarvan 3 jaar aanvullend op voetbal, slechts één jaar enkel bb), ben 18 jaar, 182cm, 89 kilo en schat zo rond de 15-17% vet. Momenteel zit ik op 3800 kcal en dit is de laatste maand van mijn bulkperiode.

Ik ben erg geïnteresseerd geraakt in bb-wedstrijden en hoop dan ook zelf hier ooit aan mee te kunnen doen. Mijn trainingen zijn gebaseerd op een principe van John Meadows: The brutality of Mountaindog training (echt een aanrader om te lezen!).

Ik zal hieronder mijn training- en voedingsschema delen. Voor de mensen (van wie ik weet dat ze gaan komen) die zeggen: 'Waar zijn je squat, bench en deadlift'?, of 'dit is puur overtraining, teveel volume'... Ik merk dat ik op deze manier de afgelopen maanden enorm veel progressie heb geboekt (zowel in fysieke zin op kracht, intensiteit en spiercontracties, als in mentale zin op energie en motivatie). Ik sta zeker open voor verbeteringen en/of hulp, maar dan wel graag met onderbouwing :).

De bestanden voor mijn training en voeding zijn bijgevoegd.

Ik track enkele van mijn oefeningen in de 6 - 8 rep range: DB press, RDL, rack pull, machine squat en BB military press. Overigens begint elke training met 15 min cardio (stairmaster of incline loopband - 150kcal verbrand ongeveer).

Qua supplementie gebruik ik: multivitaminepil, preworkout, creatine, whey, BCAA en omega-3.

Voorderest heb ik niet zoveel toe te voegen. Ik zal geregeld hierop kijken en posten in de hoop dat anderen dit interessant vinden en wellicht toevoegingen voor mij hebben.
Bcaa is geld weg gooien.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Neen hoor geen discussiepunt.

Niet volgens de info die er nu is.

Ik heb onderzoeken gezien waarbij BCAA gebruik gelinkt wordt aan de preventie van muscle loss maar goed. Bedankt voor je input in ieder geval.
 
Ik heb onderzoeken gezien waarbij BCAA gebruik gelinkt wordt aan de preventie van muscle loss maar goed. Bedankt voor je input in ieder geval.
Wie weet achterhaald. Wie weet zijn er nu ook studies die wat anders zeggen.
 
Als je John Meadows volgt, moet je weten dat hij ook tegen bcaa is.
Hij zegt dat je alle aminozuren nodig hebt icm de juiste carbs als intra workout.
 
Als je John Meadows volgt, moet je weten dat hij ook tegen bcaa is.
Hij zegt dat je alle aminozuren nodig hebt icm de juiste carbs als intra workout.

Ik had het anders begrepen, maar zal even opnieuw kijken :)
 

Even gekeken, ga maar eens naar EAA’s kijken vanmiddag
 
Let wel op....volgens John moet je ook de juiste carbs (weet niet precies welke) erbij nemen.
Hij heeft zelf een intra workout gemaakt, maar is niet verkrijgbaar in de NLse webshops.
 
Let wel op....volgens John moet je ook de juiste carbs (weet niet precies welke) erbij nemen.
Hij heeft zelf een intra workout gemaakt, maar is niet verkrijgbaar in de NLse webshops.

Ben ik van bewust, gaat voornamelijk om een carbsource die geleidelijk aan insuline loslaat (Meadows zelf gebruikt Gatorade als voorbeeld).
 
19-4-2019: Rug, triceps, onderarmen

Sinds vandaag een andere intra-workout: 500ml vitaminedrank (van river, 18kcal/4,5g carbs per 100ml) en EAA's (naar aanleiding van diverse video's van John Meadows). Ik doe de vitamine half om half met water over 2 bidons verdeeld, dus ook de EAA's. Placebo effect of niet, ik heb zelden zoveel energie gehad tijdens het trainen en zo'n effectieve/intensieve training gehad :)

Rug:
Rack pull 140kg x 7-6-6. Zelfde aantal reps als vorige keer, echter betere uitvoering met minder gluteus activatie en een langere negative. Progressie komt in kleine stappen. Paused T-bar rows zijn ook erg zwaar.

Triceps:
Ik denk dat ik nog nooit zon goeie (en bovendien pijnlijke) pomp in de triceps heb gehad. Of ik het aan de intra-workout te danken heb of niet, het belangrijkste is dat de intensiteit erg hoog ligt op het moment.

Onderarmen:
Nothing special to see hear, wrist/reversed curls.

Kreeg overigens van familie te horen dat ik 'dik' was geworden omdat ik 'grote billen' in mijn trainingsbroek had. Ze bleven bij hun standpunt, ook nadat mijn moeder beweerde dat het vooral spiermassa was. De onwetendheid van sommigen doet me altijd lachen (ookal lig ik vanavond stiekem in bed te huilen aangezien ik volgende week aan mijn cut begin, zal dan ook het nieuwe voedingsschema posten :roflol:)

Cijfer op schaal van 1-5: :peachy::peachy::peachy::peachy::peachy:
 
20-4-2019: Quads, kuiten, schouders

Quads:

Machine squat 100kg x 8-7-7 (+2 reps t.o.v. vorige keer). Volgende keer dus gewicht verhogen. Eerste set iets teveel glute activatie.

Kuiten:
Extreme pomp bij smith machine calf raises, enkel met 8kg aan beide kanten. Verbaas me altijd over de mensen die calf raises doen met 3 platen elke zijde...

Schouders:
Seated BB press 40kg x 7-6-6 (+1 rep t.o.v. vorige keer). Gelukkig heeft mijn gym microplaten van 0,5kg, bij deze oefening blijf ik loaden het lastigst vinden.

Morgen een rustdag: enkel cardio en buik.

Cijfer op een schaal van 1-5::peachy::peachy::peachy::peachy:
 
Back
Naar boven