XXL Nutrition

Sticky Progressielog revalidatie AML/transplantatie tot ik weer serieus kan BB (+ gratis te downl. schema) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
================================================
Bewerking 2/6/'16 - 23:00 : ik ga in dit topic ook verder mijn log bijhouden, de leukemie log is bij deze dan gesloten. Het gaat nu vooral verder over het revalideren na de behandeling, voor wie het wilt blijven volgen.

================================================


Aandacht: lees eerst de volgende tekst door voor je het bijgevoegde voedingssschema download, laat staan gebruikt!


Dit is mijn voorlopige voedingsschema tot ik weer serieus kan gaan builden (doe nu maar heel lichte dingen puur om te revalideren en wat 'basismassa' te pakken). Ik blijf dit doen tot wanneer ik volledig hersteld ben van de leukemiebehandeling en met name de stamceltransplantatie en de vele bijwerkingen die ik daar nog van heb zoals ondergewicht en slechte opname van voedingsstoffen. Ik noem het

"Big-T's-Super_Lazy_Hate_To_Cook_Properly_Now_Office_Worker_4K_Bulk_Feeding_Schedule" schema :grinny:

Voor beginners en anderen die op zoek zijn naar een schema: denk eraan, dit is echt voor mijn situatie en specifiek doel gemaakt en is eigenlijk geen schoolvoorbeeld hoe een echt goed BB schema eruit hoort te zien. Wanneer ik eindelijk weer serieus aan de slag zal gaan in de gym, zal ik dit schema dan ook aanpassen en verbeteren met oog op vooral droge massa pakken. Niet dat je met dit niet kan groeien, ik wil tenslotte zelf asap aankomen maar ik zou het bijv. in de DBB/FBB PB op deze manier niet maken voor klanten.

Zoutinname is bijv. te hoog (heb ik nodig vanwege lage bloeddruk en nog een ander medisch probleem). Suikerinname zou normaal ook lager liggen, net als verzadigd vet. Tot slot is de verhouding carbs/eiwit niet wat ik tijdens srs BB zou doen. Verder weten de meesten ook dat je eetlust en smaak lange tijd verziekt is als je dit soort behandeling hebt gehad en zo lang in het ziekenhuis hebt gelegen, daarom was het doel ook om alles "lekker en makkelijk" te maken. Ik heb simpelweg de energie niet om normaal te koken (ben ook 66% invalide verklaard en eigenlijk werkonbekwaam). Maar kijk dit is gewoon om ff te laten zien hoe ik om ga met mijn enorm massaverlies, nu maar liefst dertig (ja 30!) kg, door die K##@$X ziekte waarvan ik het gevecht tot nu toe gewonnen heb maar wel +10j hard BB werk kwijt mee ben geraakt.

Kcal zijn minstens 2x wat ik nodig heb voor onderhoud. Dit heeft 2 redenen: ik neem voeding nog niet optimaal op in de darmen door afstoting als gevolg van de witte bloedcellen van de donor. Moet dus daar voor compenseren + het feit dat ik ondergewicht heb en gewoon ff naar normaal gewicht moet gaan vraagt erg veel energie.

Verder hoeft er niets aan te veranderen dus ik vraag ook geen mening oid, ik ga dit gewoon de komende weken en maanden doen en leek me leuk om te delen met jullie. :)

(Normaal maak ik voedingsschema's trouwens in Excel zoals iedereen met half a brain doet, maar heb dit gewoon ff in Word gedaan om asap te beginnen). Als iemand het toch graag wilt gebruiken of er wat uit kan halen be my guest.

Deze supplementen gebruik ik nog bij dit schema (gebruik deze altijd standaard):

  • MULTIVITAMINECOMPLEX van BP
  • SUPER STRENGTH OMEGA 3 van BP
  • CREATINE-MONOHYDRAAT van BP
  • INFORMED MASS van BP
  • MICELLAR CASEIN van BP
So without further ado...
 

Bijlagen

  • Big-T's-Super_Lazy_Hate_To_Cook_Properly_Now_Office_Worker_4K_Bulk_Feeding_Schedule.docx
    136,4 KB · Weergaven: 575
  • Big-T's-Super_Lazy_Hate_To_Cook_Properly_Now_Office_Worker_4K_Bulk_Feeding_Schedule.pdf
    53,9 KB · Weergaven: 617
Goed te horen hoe je ermee bezig bent!
Ga je ook bijhouden hoe het gaat met dit schema?

Ik moet zeggen dat ik er wel wat uit kan halen. Zit zelf ook met darmen die niet goed werken en ondergewicht... Voor mij in ieder geval wel een log om bij te houden. :)

Heel veel succes met je schema en je herstel Ik hoop dat je een goed resultaat ermee haalt en op termijn weer de gym in kan.

Ik heb echt respect voor je doorzettingsvermogen!
 
Tnx. Nog niet aan gedacht om het hier bij te houden, maar kan op zich logje bijhouden, alleen is het voorlopig zonder BB-training dus weet niet of het erg interessant is.
 
Succes met je doelen komt vast goed!
 
Succes! Ziet er best smakelijk uit :)
 
Is in ieder geval smullen :eyebrow:
 
Prima voedingsschema. Vooral beginnende sporters hier op t forum die moeilijk aankomen kunnen dit vrijwel letterlijk overnemen! :)
 
Tnx. Nog niet aan gedacht om het hier bij te houden, maar kan op zich logje bijhouden, alleen is het voorlopig zonder BB-training dus weet niet of het erg interessant is.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je vooruitgang ook op gewicht gebied.
Ik kan zelf ook niet optimaal trainen en moet ook flink bijkomen in gewicht en het lukt tot nog toe niet op 3800 kcal.
Vandaar dat ik wel benieuwd ben. Maar de keuze is uiteraard aan jezelf. :)
 
Ja de vraag is ook of ik wel ga aankomen op 4K, geloof het of niet. Ik zit al maanden op een dikke 3K en ik zakte zelfs nog in gewicht, hematoloog zei dat ik mogelijk parenterale voeding nodig heb als het over vier weken niet stijgt. Dat wil ik echt niet maar het is de enige mogelijkheid als ik nu niet aankom. Er zijn ook ernstige risico's verbonden aan parenterale toediening. Dus het is hopen dat ik nu voldoende opneem en aankom. Na twee weken ga ik evalueren, kom ik niet aan dan gaat het naar 5K enz. eventueel met meer cortisone erbij maar daar moet ik de hematoloog over raadplegen.

Zal dit topic anders gebruiken als progressielog en verplaatsen naar de sectie gezondheid.
 
Anders gewoon lekker nog wat extra chocomel toevoegen.... :D
 
Pff lastig. Ik ben zeker wel benieuwd. Ik val zelf af op 3500 kcal en blijf stabiel op 3800. Dus ben wel benieuwd wat het doet en als je op moet hogen hoe je dat doet.
Het eten komt bij mij mijn neus wel aardig uit nu. Ik duim voor je voor over 2 weken!
 
Lekkere dirty bulk T! Goede bezig en succes!
 
Succes kerel!
 
Dat is best wel een lekker schema. Maar voor iedere zo te eten, pas ik even voor :)

Waarom zit je eigenlijk vrij laag in proteïne?
 
Dat is best wel een lekker schema. Maar voor iedere zo te eten, pas ik even voor :)

Waarom zit je eigenlijk vrij laag in proteïne?
Zo laag is het niet voor iemand die momenteel geen BB doet (niet kan doen) maar ik snap relatief gezien is het idd zo. Ik eet nog weinig vlees en geen of nauwelijks rood vlees meer. Dat laatste vooral in verband met de intussen sterk bewezen carcinogene effecten ervan. Ik eet nu meer vis, wit vlees, zuivel om aan eiwit te komen. Wanneer BB weer serieus kan beginnen zal de eiwitinname proportioneel omhoog gaan, terwijl carbs (met name suikers) in verhouding zullen zakken. Uiteraard hoor je hier als actief BB voor te passen, tenzij je niet optimaal wilt presteren. Maar dit gaf ik ook al aan in de intro.:)
 
Back
Naar boven