MuscleMeat

Sticky Progressieschema's met oefening/sets/reps/gewicht (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

geachte,
ik ben 17 jaar weeg 85kg met een bf van 8.6% ik ben 1m83 groot en fitniss nu 1.5 jaar ,
Nu 6 maanden met voedingsschema ben van 67kg naar 85kg gegaan ook met de pubertijd hoogstwaarschijnlijk
mijn vraag is kan ik met een splitschema een doorrolsysteem werken? van 6 dagen ik doe nu 5 dagen

ma: borst + bicep
di : schouders + buik
wo : benen + kuiten
do : tricep + rug
vr: altijd wat ik maandag heb getraind
en zo elke week opnieuw

maar zou ik een doorrol systeem van 6 dagen kunnen doen waarbij ik bv zaterdag of zondag nog doe wat ik dinsdag getraind heb?
bv

ma: borst + bicep
di : schouders + buik
wo : benen + kuiten
do : tricep + rug
vr: altijd wat ik maandag heb getraind
zo: wat ik dinsdag heb getraind

mvg G-freshh
 
Dank voor de progressieschema's (hoewel progressie bij mij nog moet komen)
Alleen een vraagje van deze onwetende ik zie 5 sets staan in plaats van 4 (wat ze mij hebben wijsgemaakt)
Nu ga ik er van uit dat dit de juiste is, dus vanaf nu 5 sets maar het aantal herhalingen deed ik 10 is dat nog steeds
goed (massa)

alvast dank Jeffrey
5 hoeft niet per se, zolang je genoeg intensiteit hebt en ongeveer 45 min vol krijgt. Een BB training bekijk je als geheel.
 
Mooi schema, nu nog achterkomen wat 90% van al deze oefeningen betekenen.
 
Hallo allemaal, ik heb zelf een schema gemaakt die ik nu een aantal weken volg.
Ik ben 19 jaar, nog niet zo lang begonnen met fitness en mijn doel is om spiermassa op te bouwen.

Waarschijnlijk is mijn schema super slecht, maar ik wou graag de mening van jullie, de wat meer ervaren sporters horen, wat jullie er van vinden.

Hier komt m'n schema ;

MAANDAG : bovenlichaam ( borst, buik, biceps )
DINSDAG : onderlichaam/boven ( triceps, hamstrings, kuiten, rug )
WOENSDAG : rust
DONDERDAG : boven ( schouders, biceps, borst )
VRIJDAG : onder/boven ( triceps, buik, hamstrings, kuiten, rug )
ZATERDAG : boven ( biceps, schouders, borst )
ZONDAG : boven ( triceps, rug )

Even voor het gemak,
ik train alle spiergroepen 3 keer per week, behalve m'n benen 2 keer
buik doe ik elke dag als warming-up, en 2 dagen meerdere oefeningen voor buik

Ik doe ongeveer per spiergroep 3 a 4 oefeningen, 3 setjes van 8/10 herhalingen. Ik doe dat zo zwaar ik kan, alleen op de 1 of andere manier heb ik de dag daarna niet extreem veel spierpijn, of eigenlijk amper, terwijl ik wel goed getraind heb, ik eet daarna wel een goede eiwitrijke maaltijd, na de training.




Maar even terugkomend op mijn vraag, wat vinden jullie van mijn schema?

Alvast bedankt voor het mee helpen en denken!! :)
 
Maar even terugkomend op mijn vraag, wat vinden jullie van mijn schema?

Alvast bedankt voor het mee helpen en denken!! :)
Als beginner is dit echt onnodig veel, en ik denk dat je met een stuk minder werk juist veel betere progressie zal kennen. Daarnaast, 6x bovenlichaam tegenover 2 keer benen in de week? Ik zie Johnny Bravo al voorbij lopen...
Ga lekker voor Stronglifts 5x5, lees je in over voeding en kijk de komende 6 maanden niet verder dan dat. Juist in deze periode kan je bizar veel progressie boeken, en het is zonde om dat in te perken door een minder goed schema.
 
Als beginner is dit echt onnodig veel, en ik denk dat je met een stuk minder werk juist veel betere progressie zal kennen. Daarnaast, 6x bovenlichaam tegenover 2 keer benen in de week? Ik zie Johnny Bravo al voorbij lopen...
Ga lekker voor Stronglifts 5x5, lees je in over voeding en kijk de komende 6 maanden niet verder dan dat. Juist in deze periode kan je bizar veel progressie boeken, en het is zonde om dat in te perken door een minder goed schema.


Top, dankjewel voor je antwoord, dus ik kan beter kiezen voor een schema waar ik alle spiergroepen maar 1 keer mee train in een week? Het voelt dan net alsof ik ze niet voldoende train want dan hebben ze een volle week rust tot ze weer belast worden toch? Of kan ik beter een splitschema opzoeken van het internet en die gaan volgen?
 
Als beginner is dit echt onnodig veel, en ik denk dat je met een stuk minder werk juist veel betere progressie zal kennen. Daarnaast, 6x bovenlichaam tegenover 2 keer benen in de week? Ik zie Johnny Bravo al voorbij lopen...
Ga lekker voor Stronglifts 5x5, lees je in over voeding en kijk de komende 6 maanden niet verder dan dat. Juist in deze periode kan je bizar veel progressie boeken, en het is zonde om dat in te perken door een minder goed schema.


bijvoorbeeld zoiets?

Fitness schema upper body lower body - Fitnessjunk.nl
 
Top, dankjewel voor je antwoord, dus ik kan beter kiezen voor een schema waar ik alle spiergroepen maar 1 keer mee train in een week? Het voelt dan net alsof ik ze niet voldoende train want dan hebben ze een volle week rust tot ze weer belast worden toch? Of kan ik beter een splitschema opzoeken van het internet en die gaan volgen?
Je moet ze juist vaker en effectiever gaan trainen! Een split is voor gevorderden leuk, maar voor een beginner niet erg efficiënt.
Stronglifts 5x5 is een van de bewezen beginnersschema's. Je prioriteit ligt nu bij het zo snel mogelijk sterker worden op de grote oefeningen, later kan je allerlei isolatie-meuk gaan doen.
Lees even de stickies over voeding en metabolisme door, als je voeding niet in orde is worden je resultaten ook niet beter.

Succes!
 
verwijderd
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar is msh een domme vraag maar als je het gewicht dat jullie duwen zeggen is dit dan met het gewicht van de bar er bij of enkel de schijven?kan msh dat dit niet voor hier is maar ik weet anders niet waar ik de vraag kan stellen ☺️
 
Sorry maar is msh een domme vraag maar als je het gewicht dat jullie duwen zeggen is dit dan met het gewicht van de bar er bij of enkel de schijven?kan msh dat dit niet voor hier is maar ik weet anders niet waar ik de vraag kan stellen ☺️
Het totaalgewicht met de bar meegerekend.
 
Back
Naar boven