XXL Nutrition

progressive overload (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voorgoud

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 feb 2018
Berichten
258
Waardering
136
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
17%
Hallo,

Mijn vraag is als volgt, we hebben het best vaak over dat je gewicht moet verhogen/meer herhalingen dan je afgelopen training. (Voorbeeld) Nu vraag ik mij af omdat ik in mijn ppl schema eigelijk nooit begin met millitary press en dan altijd wel vermoeit ben van de vorige oefeningen,
Of dit nog wel effectief is. Stel ik begin met millitary press kan ik bewijs van spreken 5x 70kg doen en na al die andere oefeningen nog maar 5x 60kg, maar dan is er eigelijk ook geen progressive overload. En dat geld ook voor me triceps, die worden ook eigelijk altijd vermoeid getraind met ppl schema. Of maakt dit allemaal niks uit?

Mvg
 
Hoezo niet? Als je m altijd als.4e oefening doet en je kan nu 5x60 en over een maand 5x65 heb je toch progressieve overload?
 
Hoezo niet? Als je m altijd als.4e oefening doet en je kan nu 5x60 en over een maand 5x65 heb je toch progressieve overload?
Is dat nog steeds progressive overload dan? want als je er mee begint kan je 5x70kg.
 
Is dat nog steeds progressive overload dan? want als je er mee begint kan je 5x70kg.

Als je m eerst hele tijd aan t begin doet en daarna niet meer dan niet nee.

Maar wellicht kan jij als je je slaapt stress en alles optimaal managed wel 5x75.
Scenario's en omstandigheden bekijken die "hadden kunnen zijn als" is natuurlijk onzin though.
 
Schema keer andersom trainen , de normaal laatste oefening nu als eerste doen..
 
Als je m eerst hele tijd aan t begin doet en daarna niet meer dan niet nee.

Maar wellicht kan jij als je je slaapt stress en alles optimaal managed wel 5x75.
Scenario's en omstandigheden bekijken die "hadden kunnen zijn als" is natuurlijk onzin though.
Maar het is dus niet erg, als ik hem nu later in het schema plaats en dus minder gewicht kan drukken, voor de spiergroei?
En zelfde geld voor biceps/triceps je hebt nooit een aparte armdag, is dat ook niet erg?
 
Schema keer andersom trainen , de normaal laatste oefening nu als eerste doen..
Dat ga ik zeker ook doen! Alleen ik vraag me af in hoe verre hebbe die oefeningen dan nog nut als je ze toch niet met optimaal gewicht kan uitvoeren? Want stel ik zou beginne met millitary pres 5x 70kg, en daarna bankdrukken heeft dat bankdrukken dan nog wel redelijk effect? want dan kan je daar ook geen progressive overload op doen.
 
Je kunt ook op andere manieren overloaden. Reps of sets toevoegen voordat je het gewicht verhoogd.

Bijv. Je doet normaal 3x8x10kg en nu doe je 4x8x10kg of 3x9x10kg en dan verhoog je en doe je weer 3x8x12,5kg.
 
Hierom heeft men vaak een dag in het schema military press eerst, gevolgd door een lichtere variant van bankdrukken of dips, en een andere dag eerst zwaar bankdrukken gevolgd door lichtere schouder oefeningen.
 
Hierom heeft men vaak een dag in het schema military press eerst, gevolgd door een lichtere variant van bankdrukken of dips, en een andere dag eerst zwaar bankdrukken gevolgd door lichtere schouder oefeningen.
Ja oke dat snap ik, maar die dat dat je dan bijvoorbeeld lichtere bankdruk heb, is dat dan nog wel effectief omdat je normaal gesproken veel zwaarder kan als je ermee begint?
 
Hallo,

Mijn vraag is als volgt, we hebben het best vaak over dat je gewicht moet verhogen/meer herhalingen dan je afgelopen training. (Voorbeeld) Nu vraag ik mij af omdat ik in mijn ppl schema eigelijk nooit begin met millitary press en dan altijd wel vermoeit ben van de vorige oefeningen,
Of dit nog wel effectief is. Stel ik begin met millitary press kan ik bewijs van spreken 5x 70kg doen en na al die andere oefeningen nog maar 5x 60kg, maar dan is er eigelijk ook geen progressive overload. En dat geld ook voor me triceps, die worden ook eigelijk altijd vermoeid getraind met ppl schema. Of maakt dit allemaal niks uit?

Mvg
ppl = push pull legs?
 
Ja oke dat snap ik, maar die dat dat je dan bijvoorbeeld lichtere bankdruk heb, is dat dan nog wel effectief omdat je normaal gesproken veel zwaarder kan als je ermee begint?
Je snapt het hele principe niet. je lichaam houdt geen lijstje bij met een getalletje achter elke oefening wat je 'x' RM is en als je die niet verbetert dan FUCKYOUGEENGAINS.

Thats not how this works
 
P.o kan je ook behalen door elke keer zelfde gewicht te gebruiken maar steeds iets korter te rusten. Is maar een voorbeeld.

Zijn al die dikkerds hier niet zo’n fan van :p
 
Ja oke dat snap ik, maar die dat dat je dan bijvoorbeeld lichtere bankdruk heb, is dat dan nog wel effectief omdat je normaal gesproken veel zwaarder kan als je ermee begint?
Ja hoor elk gewicht vanaf zeg de helft of 60% van wat je maximaal kunt is zeker effectief mee te trainen. Alleen dan doe je meer reps of pas je een ander trainingsdoel toe en de vooruitgang op die methode samen met je zware dag geeft allemaal progressive overload.

Je voelt ook wel dat bijvoorbeeld 4x 12 met 70% gewicht alsnog een flinke stimulans geeft ook al zou je er als eerste oefening meer reps of meer gewicht mee kunnen.
 
Je snapt het hele principe niet. je lichaam houdt geen lijstje bij met een getalletje achter elke oefening wat je 'x' RM is en als je die niet verbetert dan FUCKYOUGEENGAINS.

Thats not how this works
Als je m eerst hele tijd aan t begin doet en daarna niet meer dan niet nee.

Ok omdat je dit bericht als eerste poste, was het me nog niet helemaal duidelijk. iig bedankt voor de reacties mannen!
 
Back
Naar boven