AndroidHealthClinic

Progressive pulls (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

grote onzin..... HG = 80+ % LB

Hammer: BENEN en heupen
Stone: BENEN, heupen en een beetje armen/borst
WFD: BENEN, HEUPEN en een beetje borst
Hoog: BENEN, onderrug
Caber: BENEN, RUG, schouders, biceps

dan is er iets serieus verkeerd met mijn techniek :D
 
ik volg je in die dagen, maar als je iedere training enkel die pulls doet (zoals tjok aangeeft), zal het volgens mij niet lang duren. daarom vind ik je voorstel (zoals ik ook aangaf) om 1 dag te squatten en 1 dag pulls te doen ideaal
Nee, je begrijpt me fout. Ik doe slechts 1 maal per week die pulls en daarnaast heb ik nog ongeveer 4 andere trainingsdagen waaronder 2 technisch (HG/discus) en 2 kracht. Mis ik hier iets of mis jij wat?
 
excuses, volledig de bal misslagen. ik was verward met die week1 en de rest. Ik ben namelijk niet gewoon om een schema uit te schrijven dat verder gaat dan 1 dag. ik heb wel grote lijnen die ik volg ( squat-dag, overhead, pulls en bench-dag)
 
Nee, je begrijpt me fout. Ik doe slechts 1 maal per week die pulls en daarnaast heb ik nog ongeveer 4 andere trainingsdagen waaronder 2 technisch (HG/discus) en 2 kracht. Mis ik hier iets of mis jij wat?

since when doe jij Discus ???
 
Sommigen vinden progressive pulls blijkbaar niet zo'n goed idee...
Inderdaad specifiek voor wedstrijdgericht PL, SM, gewichtheffen is het verre van optimaal.
Je gaat inderdaad geen 1RM DL meer doen na PCL en high pull etc...
Maar als algemeen power & bulk schema voor het off-seizoen vind ik ze super.
Het gaat erom een flink totaalvolume te creëren voor je ganse posterior chain.
Mn broer heeft er zijn bijnaam 'zilverrug' aan te danken ;)

Er zijn veel manieren om Progressive pulls toe te passen.
Je kiest gewoon een aantal oefeningen na elkaar waarbij de ROM kleiner wordt naarmate het gewicht stijgt.
Je begint met explosieve lifts en gaat verder met powerlifts en partials.
Nadien kun je nog extra assistance voor rug en posterior chain doen.

Een paar versies die ik wel aardig vind :

power clean / high pull / platform deadlift / partial deadlift net onder de knie / power shrugs

power snatch / power clean / straight leg deadlift / barbell rows / pull-ups

power clean / deadlift / partial deadlift vanaf halverwege schenen / yates rows / pulldowns

etc etc zo kan je ook dingen verzinnen met sumo deadlifts, hang cleans, snatch grip deadlifts etc etc

Na de wedstrijd is dit wekelijkse kost voor mij, maandag squats en donderdag progressive pulls


Vooral de laatste zin vind ik wel interresant, maandag squats en donderdag pp. Kan je wat meer vertellen hierover? Doe je de squats max effort? En welke reps pak je voor pp? Is je pp ook max effort? Je squat 1 x pw?

Ik zit al tijden met het feit hoe ik me squat en dlift in de zelfde week kan trainen, de manier hoe jij traint spreekt me daarom erg aan.
thx
 
Back
Naar boven