Fitness Seller

Project name: Cutting Naga

Bezoekers in dit topic

Naga

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
21 jul 2003
Berichten
628
Waardering
0
Ik moet ff iets kwijt: ik heb vandaag voor het eerst in mijn leven -en geheel tegen mijn natuur in- een sessie OCHTENDCARDIO gedaan :cool: Erg trots op, maar het geeft geen zin natuurlijk als ik het nu niet volhoud, dus dat gaan we proberen. Het is nl Cutting season! (Special thx 2 Ryu: dankzij zijn post over ochtend cardio ben ik hiermee begonnen. Enne Legionelz: we partners in crime ;) )

Huidige situatie:
31 jr oud
1,82 m lang
83 kg zwaar
17,5% BF (dit viel mee....dacht dat ik rond de 19% zat :) )
VVM: 67,5kg

Doel:
13 juli 2005 ga ik op vakantie. Dit heb ik tot deadline gebomardeerd.
streven is 10% met een gelijkblijvende VVM.

AANPAK:
1) voedingsschemagemaakt van 2700 kcals. e/k/v: 40%-45%-15%, 7 eetmomenten op een dag. Ik heb van het weekend boodschappen gedaan ewn voor de hele week makreel, tonijn, kip, tartaar, kwark, groenten, rijst en brood gehaald. Kost me aan voeding zo'n €60 euro in de week. Ga kijken of ik daar volgende week onder kan blijven.
2) 2 potten dymatize whey gekost in de aanbieding voor €45,-.
3) 3-5x per week ochtend cardio: 30 min en ong 4-5 km per keer
4) 4x per week KT

Ik hoop dat ik het allemaal volhoud. Ik denk dat zowel het dieet als de ochtendcardio kritieke succesfactoren zijn in deze. Maar bij mij kan het twee kanten op: of ik zie het over een week niet meer zitten en ik faal, of ik heb mijn knopje omgezet en ik hou het zonder verzaken vol tm 13 juli.

Ik moest het maar even kwijt. Ik geef af en toe eens een update over hoe het gaat en wat mijn vorderingen zijn.
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit. zal zwaar worden, zeker de eerste paar weken. maar het zal in de loop van de tijd gaan wennen. En als je de resultaten in de spiegel gaat zien, ga je het misschien nog leuk vinden ook :cool:
succes
 
niet te hard van stapel lopen met die ochtendcardio. anders word je het te vlug beu. maar ik duim voor je !
 
Succes bro!

Op hoeveel kcal zit je nu? Want mij lijkt die 15% vet wat aan de lage kant.
 
Thx guys!

Ik zit nu op 2700kcals. Ik houd bij het maken van een schema altijd tussen de 15-20% vet aan. Dus wat dat aangaat zit ik idd minimaal. Maar mi wel voldoende. Het punt is dat ik net een periode achter de rug heb dat ik echt nergens op heb gelet. Ik denk dus dat mijn kcals per dag een stukje lager zaten dan deze 2700kcals. Het zou dus best kunnen dat ik de eerste week wat aan kom. Maar het idee is mijn stofwisseling weer op volle toeren te krijgen en de cardio, de lijnzaadolie en de verschillende visolieen moeten daarbij helpen. Ik wilde absoluut hoog in eiwitten gaan zitten, en ook nog genoeg KH erin om ten eerste nog wat energie oevr te houden voor het hardlopen en KT maar ook om als het cutten vertraagd, nog iets te kunnen zakken in KH's. Tja, dan blijft er een minimum van 15% (lager vind ik niet wenselijk) over. Ik meet en weeg mij elke week en zal hier en daar zeker aanpassingen gaan doen nog.

Tja, wat de frequentie van de cardio: ik weet eigenlijk niet heovaak in de week wijsheid is in deze. Het staat buitenkijf dat het een enorme opgave is voor mij. Maar anderzijds verwacht ik er echt veel resultaat van. En ik heb wel enige haast met naar de 10% komen. Wat denken jullie over het aantal keren per week? Wat doen jullie zelf? Wat zijn jullie ervaringen?
 
ik heb bitter weinig ervaring met cardio. maar ik ben wel van mening dat je cardio een ondersteunende (!) rol moet geven in je cut. het is kcal-tekort dat je zal doen afslanken, en de cardio dient om dat extra zetje te geven zodat je metabolisme goed blijft draaien of dat je net dat beetje extra vet kan verbranden. ik denk dat een drietal keer in de week goed is voor de meesten onder ons.
maar als je écht snél wil afvallen (en ook niet inzit met spierverlies) dan kun je gerust iedere ochtend cardio doen en je dieet nog met 300 kcal verlagen of zo. maar of dit op lange termijn een goed idee is...
 
Ja klopt. Het is ook ter ondersteuning, maar aan de andere kant geeft het je ook de mogelijkheid om meer te eten en dus de kans op spierbehoud te vergroten. Tis een beetje middle off the road zoeken m.i.
En spierverlies beperken is weldegenlijk een doel van mij, maar vetverlies is de absolute numer 1 doel! Ben het compleet zat een vet ventje te zijn met grote armen :mad:
 
Ik heb een nieuw schema gemaakt waarbij ik ook drie keer per week cardio zal gaan doen. Ook ga ik vanaf volgende week de buikspieren elke dag trainen. Eens kijken wat de resultaten daarvan zullen zijn.

Ik wens jou in ieder geval succes met het volhouden van je ochtendcardio. ;)

Hoe laat sta je normaal eigenlijk op en hoe laat moet je nu opstaan om de ochtendcardio te kunnen doen?
 
ik sta normaal ook om 6u op maar dan ben ik dus 1,5 uur eerder op mijn werk en dus vaak eerder thuis. Nu verschuift alles dus wat en ben ik niet eerder dan 19u thuis. Dan eten en dan nog trainen, snel naar bed anders kan ik dus de olgende dag niet weer vroeg mijnnest uit. Tis nu dus echt even alleen maar werken en trainen. Maar ik h oop dat de resultaten er ook mogen zijn straks.

Jij veel suc6 ook met de cardio. Laat ff weten hoe het gaat!
 
Nu 1 week bezig met cutten. Het gaat goed. Heb me 6 van de 7 dagen strikt aan het dieet gehouden. ! dag iets minder strikt, maar even goed er om gedacht. Ik was op bezoek bij mijn moeder. Een nachtje daar gelogeerd. Dus net even andere dingen gegeten dan de bedoeling was, geen 6x per dag, maar 4 keer. Maar geen foute dingen gegeten. Ik ben dus tevreden.

Ik heb ook mijn voornemen om 3x per week voor het ontbijt hard te lopen, volbracht. Maandagochtend voor mijn werk, zaterdagochtend en zondagochtend (vandaag dus). Elke keer een halfuurtje en zo'n 4,5 tot 6 km per keer. Ook hier heel tevreden mee.

Het resultaat is ook ook wel een beetje. Vandaag na opstaan gewogen en gemeten. Ik ben 0,6% in vet gedaald en heb het zelfde gewicht van 82 kg weten te behouden. VVM dus iets gestegen met 0,5 kg. Ik hoop dat de resultaten deze lijn vasthouden volgende week. Ga dus geen aanpassingen doen in voeding en training. Gaat goed en gestaag zo. Volgende week het vervolg.

BTW: ik neem elke week een foto van mijn buik. Als het allemaal goed gaat, dan zal ik daar een mooie compilage van maken. Kan ik goed het verschil zien.
 
He bro, je gaat lekker man, ziet er goed uit so far !

Bij mij gaat ie volgens mij ook lekker, de eerste week 0,5 % kwijt geraakt en dinsdag meet ik wat de tweede week voor resultaten heeft meegebracht. Heb een weekend zwaar feesten achter de rug (op gemeente pils en een paar colaatjes voor de suikers) dus denk dat ik mede daardoor weer een stapje verder ben. uiteraard niet de beste manier van cutten, maar heb me verder goed aan mijn schema kunnen houden. Helaas ben ik wel al wat vvm kwijt, maar dat overleef ik wel. Komende week goed trainen en rusten.

Succes man, ik zal je log volgen !
 
Naga zei:
BTW: ik neem elke week een foto van mijn buik. Als het allemaal goed gaat, dan zal ik daar een mooie compilage van maken. Kan ik goed het verschil zien.

Succes, leuk log om te volgen. idee om niet alleen je buik op de foto te zetten, maar je hele lichaam? Geeft imo een goede indruk van het verloop.
 
nog maar 1 weekje maar toch al goed op weg bro :thumbs:
 
Thx guys :cool: Ik hou dit logje voornamelijk voor mijzelf bij, maar merk dat ik het toch wel erg leuk vind dat er een aantal mensen meelezen. Is tof !

@Legio: lijkt er op dat we een beetje het zelfde tempo aanhouden tot nu toe. Leuk. We gaan zien waar we eindigen gab! Tof dat het bij jou ook zo goed gaat :thumbs:

@Hope: gozer, leuk dat je ook ff kijkt. Zoals je ziet ben ik begonnen. Moet wel, want ik had jou beloofd foto's te plaatsen op fitnesnet ergens in juni/juli....en geloof me...zoals ik er nu bij sta kan dat niet :p

@lionel: Je hebt gelijk wb de foto's, maar hou het toch bij buik foto's omdat dat mijn grootste drijfveer is. Heb nog nooit een wasbordje gehad. Dus dat wil ik nu bereiken. Al het andere is ondergeschikt. Ook al zal ik nu wellicht aan het einde een hoop massa verliesen, dat maakt mij ff niet uit. Massa is in september weer aan de buurt. Vandaar.
 
wil je es je eetschema posten?
 
Maaltijd 1
50gr whey
40gr brinta
250 ml magere melk
1 et lijnzaadolie
multi

Maaltijd 2
3 bruine boterhammen
140 gr Tonijn

Maaltijd 3
75 gr rijst
100 gr kipfilet
150 gr brocoli

Maaltijd 4
2 bruine boterhammen
70 gr makreel op olie

Maaltijd 5
75 gr rijst
100 gr roodvlees/kalkoen/kip/witvis/zalm
150 gr boontjes

PWOS
50 gr Whey
30 gr dextrose

Maaltijd 6
500 gr kwark
1 banaan
100 gr verse ananas
1 eetl lijnzaadolie

Totaal
tussen de 2600-2800 kcals
E/V/K: 40%/15%/45%

Geen junkdagen. Als progressie stagneert: carb load om de 3 dagen
 
Hmpfff :mad: Ik ben ff niet blij :mad:

naar aanleiding van de thread over dat onderzoek voor een schoolopdracht werd mij gevraagd naar mijn omtrekken. Heb nog nooit omtrekken gemeten (althans, wel eens maar wist de waarden echt niet meer). Dus ik gisteren meetlintje ter hand genomen en ff mijn bovenarm meten. Eerst nog even in de spiegel gekeken, en geconstateerd dat het echt wel een behoorlijk armpje was. Dus zwar tevreden ik begonnen met meten.

Ik had in mijn hoof waarden als 41-42 cm. Dat zijn immers de getallen die ik hier altijd lees van jullie. Ik kom gewoon niet verder dan een luizige 39 cm :mad: :mad: :(
Daarbij komt ook nog eens dat ik en de mensen om mij heen mijn armen altijd als mijn beste spiergroep betitelen.

Conclusie: Naga is een ukkie :eek: Bah....heb het meetlint maar weer opgeborgen. Stom ding.

Nou goed, ff mijn ei kwijt. Nu weer door met de cut. Morgen weer meetdag. Hopen dat daar iig wel wat resultaten naar voren komen

Laterz!

PS: moet misschien mijn nick maar veranderen in Nagatje :(
 
39 cm is zeker niet slecht. je moet ook rekening houden met het feit dat spieren doorheen de cut water verliezen => volumeverlies. dit betekent echter niet dat je spieren verliest. maw eens je weer meer KH eet zul je gauw weer meer volume hebben.
2e punt: spiegel je niet aan anderen, andere mensen hangen altijd het beste plaatje van zichzelf op.
 
ach wat pieker je nu toch over enkele cijfertjes... :)
ga nu maar verder met je cut zodat je kan pronken deze zomer :D
 
Back
Naar boven