AndroidHealthClinic

ProjetNL trainlog

Bezoekers in dit topic

ProjectNL

Cool Novice
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
136
Waardering
92
Lengte
1m84
Massa
138kg
Hierbij begin ik een trainlog.
Doe nu de Texas method.
zit in mijn 4de week. en vanaf nu zal ik hier ook proberen zoveel mogelijk bij te houden.
Heb wel een excel sheet voor de nummers, maar kan hierin niet goed kwijt hoe de training voelde en waar knelpunten zaten. Tevens krijig je hierop dan ook geen feedback van ervaringsdeskundigen.

Huidige 1rm:
Sq: 200
BP: 105
DL: 210

Heb laatste tijd veel last gehad van mijn linker elleboog. Hiervoor sleeves aangeschaft en lijkt een verbetering te zijn tot nu toe. na de trainingen koel ik nog wel met icepack om het herstel te bevorderen.

11 november heb ik een meet op de sportschool, waarbij ik weer wat pr's hoop te zetten.

Heb ook nog wel wat moeite met de trainingsintensiteit. Soms voelt het zo nutteloos als ik op 70%train en andere keer lijkt het juist weer te zwaar. Hier hoop ik met dit log meer duidelijkheid in te krijgen.

Tot zover mijn startverhaal. tot snel.
 
maandag 16-10

Squats:
1x5 20
1x5 60
1x3 100
1x2 140
5x5 167.5

Bench:
1x5 20
1x5 40
1x3 60
4x5 85

Deadlift:
--

Helaas training door tijdstekort moet inkorten. Deadlifts doe ik dinsdag 17de

Ik merk dat de zwaarste sets het begin moeilijk is en dan beter gaat tot de laatste set welke weer een beetje zwaar voelt.

Bench blijft een kl*** lift. Alles voelt zwaar. Elleboog begint bij set 2 al weer op te komen. Kon geen sleeve gebruiken, omdat ik vrijdag tattoo heb laten zetten die nog wat gevoelig is.
 
Dinsdag 17 oktober

Deadlift:
1x5 60
1x5 100
1x3 140
1x2 160
1x5 172.5
1x2 172.5 sumo
1x1 172.5

Overhead press
1x5 20
1x5 40
1x3 50
1x2 60
1x2 70 2de beetje hulp met benen. Kick out duurde naar gevoel uren, maar ging erheen.

Na deze training benen kei moe. Lekke pakkie ijs op de elleboog en uitrusten.
 
Donderdag 19-10-2017

Heavy day

Squats:
1x5 20
1x5 60
1x4 100
1x3 140
1x5 185

Bench:
1x5 20
1x5 40
1x4 55
1x2 90
3x 105 PR!!

Lekkere training. Alles voelde strak en gewichten gingen relatief soepel omhoog. Bench met 3 x 105 voelde heerlijk. Minimaal last van mijn elleboog, gebruik van sleeves helpt en mijn techniek wordt beter.
Zoals het er nu naar uitziet ga ik op de meet 11 nov mooie pr's zetten.
 
Maandag 23-10

90% dagen 3 weken tot meet

squat:
1x5 20kg
1x5 60kg
1x5 100kg
1x2 140kg
1x1 180kg
1x1 180kg
4x3 200kg

bench:
1x10 20kg
1x10 50kg
3x5 90kg

squats voelde goed, bij allerlaatste rep wat te snel met de heupen omhoog hierdoor moeten doorbijten met de rug. Ging uiteindelijk toch omhoog en heb nagenoeg geen last van mijn rug.
Bij de bench begon de elleboog weer op te komen, maar bleef ruim binnen de pijngrenzen.

Woensdag 90% bench dag.
 
Sterke squat!

Dank je Jonggeleerd.

dinsdag 24-10

lat pulldown
1x10 30
1x7 50
3x5 70
1x7 50
1x10 30

tricep pushdowns
1x10 10
1x8 20
3x5 30
1x8 20
1x10 10

blijkbaar zelfverzonnen oefening, waarbij ik tricep touw gebruik in de onderklem van de pulp en dan aan de kogels gestrekte arm omhoog. Iemand idee wat dit was. zeg tegenovergestelde straight arm pulldowns.
leek me goede oefening voor het trainen van een strongman onderdeel waarbij je een gewicht voor je uit moet houden zo lang mogelijk.
3x10 10

Was vanavond dit doen of de zoveelste keer planet of the apes kijken. zie nu het eind en ben blij dat ik ben gaan trainen :)
 
Dank je Jonggeleerd.

dinsdag 24-10

lat pulldown
1x10 30
1x7 50
3x5 70
1x7 50
1x10 30

tricep pushdowns
1x10 10
1x8 20
3x5 30
1x8 20
1x10 10

blijkbaar zelfverzonnen oefening, waarbij ik tricep touw gebruik in de onderklem van de pulp en dan aan de kogels gestrekte arm omhoog. Iemand idee wat dit was. zeg tegenovergestelde straight arm pulldowns.
leek me goede oefening voor het trainen van een strongman onderdeel waarbij je een gewicht voor je uit moet houden zo lang mogelijk.
3x10 10

Was vanavond dit doen of de zoveelste keer planet of the apes kijken. zie nu het eind en ben blij dat ik ben gaan trainen :)
Je zou het een "rope cable front raise" kunnen noemen. Die wordt normaal met het koord tussen de benen gedaan.

Goeie trainingen wel.
Je zegt dat je 1RM squat 200kg is maar je doet er verschillende triples mee. Serieuze progress!
 
Je zou het een "rope cable front raise" kunnen noemen. Die wordt normaal met het koord tussen de benen gedaan.

Goeie trainingen wel.
Je zegt dat je 1RM squat 200kg is maar je doet er verschillende triples mee. Serieuze progress!

Dank je, inderdaad lijkt het daar op en kan ik deze misschien dan ook beter zo uitvoeren :)

Klopt enkele weken terug was het mijn eerste keer 200. Zie ook topic race naar 200kg squat. lift zag er shaky uit en leek ook op een 1rm.
Ik heb geen idee, maar ging er gewoon voor en het lukte. Ga 11 nov in de meet kijken wat mijn max nu werkelijk is, want begin ook aan mijzelf te twijfelen. Trainingen gaan daarintegen ook gewoon lekker en ben ook wat meer gaan eten. Dus ik denk dat dat ook bij heeft gedragen. En laten we wel wezen ik ben nog een beginner, want ben begonnen met liften in maart van dit jaar, dus de progressie zal nu ook nog wel wat eenvoudiger oplopen.
 
Sterk dat je na een half jaar al reps doet met 200kg!
Heb je voor het powerliften nog andere sporten gedaan dan?
 
Sterk dat je na een half jaar al reps doet met 200kg!
Heb je voor het powerliften nog andere sporten gedaan dan?

Ben nu ca. 8 jaar aan het honkballen.
4 jaar geleden gestopt met de sportschool na 2 jaar, waar ik een bodybuild schema bijhield, maar nooit echt zwaar ben gegaan.
Was wel altijd "de sterke" en vindt het altijd leuk om zware dingen op te tillen.

Wel weeg ik boven de 105kg sinds mijn 15de dus, jarenlange doorlopende training :P
 
OK, een goeie basis om een sterke start te maken dus. :)
 
Woensdag 25-10

bench
1x10 20
1x5 40
1x5 60
1x2 110 PR, 2de rep was zeer moeilijk.
1x5 60

squat
1x5 20
1x5 60
1x5 100
1x3 160 kole** wat gingen die moeilijk.
1x5 100

Zo dat was een training die niet lekker liep. goede PR maar dat nam ook elk greintje energie die ik had weg. Na de training gelijk ijs op de elleboog, want deze deed erg pijn en kracht in de arm volledig weg, kon amper mijn glas optillen.

Maandag heb ik een afspraak bij de fysio om dit nou eens op te lossen.
 
Toch een mooi PR.
Dat alles zwaar wordt als je zo vaak tegen je PR aan traint is normaal. Er moet ook ruimte zijn voor recuperatie.
 
Je hebt ook gelijk.

Training voelde gewoon niet lekker. Leek wel of alles een beetje vast zat, niet soepel maar geforceerd.

Vrijdag alleen nog zware dl dag en dan weer wat rustiger. Wou deze week first attemds uitproberen voor de meet. Doel is 200-105-210 als eerste pogingen. Uiteindelijk doel tot is 230-115-240 voor de meet totaal.
 
Wat overreaching enkele weken voor een meet is geen probleem. Als je het volume op tijd terug schroeft raak je normaal wel hersteld tegen de wedstrijd.
Success met je doelen.
Je doet bij de +120kg mee of ben je wat gewicht kwijt t.o.v. de stats in je profiel?
 
Wat overreaching enkele weken voor een meet is geen probleem. Als je het volume op tijd terug schroeft raak je normaal wel hersteld tegen de wedstrijd.
Success met je doelen.
Je doet bij de +120kg mee of ben je wat gewicht kwijt t.o.v. de stats in je profiel?

Lol, deze meet is bij cleverfit in beneden leeuwen en is enorm informeel. Er zijn geen klasse ect is puur een jaarlijks gezelligheidje.
Beschouw het voor mijn eigen training wel als een officiele meet, om de voorbereiding ect. te oefenen. Tevens om na een trainingsperiode mijn PR's in een meet zetting te zetten. Hoop volgend jaar een wilks van 350 te halen om ook aan andere meets mee te gaan doen.

Maar mijn gewicht blijft op dit moment vrij gelijk. wel merk ik verandering in vetpercentage, mijn huid is losser rond de middel(bierbuik) en spieren in de benen zijn beduidend strakker. Ik verwacht dat mijn gewicht hetzelfde zal blijven maar mijn spiermassa zal groeien. Na de meet wil ik wat pannen gaan maken om spieren op te bouwen om later weer kracht in te pompen. Misschien een 12 weken programma voor bodybuilding/powerlifting. Waarbij de grote lifts nog steeds gebruikt worden maar in een bodybuild schema.


Welkom Sanca
 
Ik lees al vanaf het begin mee hoor maar omdat ik nooit iets post en hier weinig feedback is dacht ik, ik laat het even weten dat ik ook volg ;)
 
Lol, deze meet is bij cleverfit in beneden leeuwen en is enorm informeel. Er zijn geen klasse ect is puur een jaarlijks gezelligheidje.
Beschouw het voor mijn eigen training wel als een officiele meet, om de voorbereiding ect. te oefenen. Tevens om na een trainingsperiode mijn PR's in een meet zetting te zetten. Hoop volgend jaar een wilks van 350 te halen om ook aan andere meets mee te gaan doen.

Maar mijn gewicht blijft op dit moment vrij gelijk. wel merk ik verandering in vetpercentage, mijn huid is losser rond de middel(bierbuik) en spieren in de benen zijn beduidend strakker. Ik verwacht dat mijn gewicht hetzelfde zal blijven maar mijn spiermassa zal groeien. Na de meet wil ik wat pannen gaan maken om spieren op te bouwen om later weer kracht in te pompen. Misschien een 12 weken programma voor bodybuilding/powerlifting. Waarbij de grote lifts nog steeds gebruikt worden maar in een bodybuild schema.


Welkom Sanca
Je kan die informele meet goed gebruiken om eens te kijken hoeveel taper je nodig hebt. Altijd handig om dat te doen als het eigenlijk niet echt ergens om draait. Zit je er fors langs dan kan je dat tenminste wat aanpassen tegen de volgende keer.
Goed idee overigens om er zo'm meet uit te kiezen om eens te testen. Dat scheelt een hoop in stress denk ik.
 
Back
Naar boven