AndroidHealthClinic

Propagandaoorlog Georgië steeds absurder

Bezoekers in dit topic

arnoldfan

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
12.579
Waardering
7
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Volgens de Georgische president Michail Saakasjvili staan de Verenigde Staten op het punt om Georgische havens en vliegvelden over te nemen. Dat heeft hij woensdag gezegd. Het Amerikaanse ministerie van defensie ontkent ten stelligste.

Saakasjvili zei in een interview dat de aankomst van een Amerikaans goederenvliegtuig met humanitaire hulpgoederen 'betekent dat Georgische havens en vliegvelden onder het bestuur komen van het Amerikaanse ministerie van defensie'.

Het was de zoveelste overdrijving in een lange reeks van gekleurde, tegenstrijdige en half ware beweringen waaraan zowel de Georgiërs als de Russen zich gretig overgeven. Daardoor is het vaak lastig in te schatten wat er nu echt aan de hand is in het conflictgebied. Zo beweerde Saakasjvili woensdag ook dat de Russen de Georgische hoofdstad naderden en dat ze van plan waren om daar hun eigen regering te vestigen. Verslaggevers van Associated Press zagen weliswaar dat een Russisch konvooi vanuit de omgeving van Gori zuidwaarts trok richting Tbilisi, maar de wagens maakten even later rechtsomkeert. Volgens Saakasjvili was Rusland ook van plan om dinsdag een demonstratie in Tbilisi te bombarderen. De demonstratie eindigde zonder dat er iets gebeurde.

Van de andere kant beweerde de Russische vicepremier Sergej Ivanov dat berichten over de aanwezigheid van Russische troepen in Georgië allemaal 'volkomen onwaar' waren. Niettemin trokken de Russen woensdag de stad Gori binnen, in het midden van Georgië, om er een dag later overigens weer te vertrekken.

Ook krasse vergelijkingen worden noch door de Russen noch door de Georgiërs geschuwd. Zo beweerde Ivanov dat de Russische reactie op de gebeurtenissen in Georgië vergelijkbaar was met die van de Amerikanen op de aanslagen van 11 september. Saakasjvili vergeleek de Russische invallen in Zuid-Ossetië met de invasie van Polen door Hitler in 1939. Woensdag borduurde hij nog even voort op de vergelijking met de Tweede Wereldoorlog.

Saakasjvili: "Rusland is meer vliegtuigen kwijtgeraakt dan in enig ander conflict sinds 1939." Dat is erg onwaarschijnlijk, enerzijds vanwege de korte duur van de gevechtshandelingen tussen Rusland en Georgië en anderzijds vanwege de enorme militaire ongelijkheid tussen de twee strijdende partijen.

Toch blijft Saakasjvili volhouden dat het Westen niet moet denken dat hij overdrijft. Volgens hem trekken de Russen steeds dieper Georgië in. De Russen, aldus Saakasjvili, 'stelen zelfs toiletbrillen'.
 
???
 
Ongelooflijk, wat een klucht.

Leer eens fantsoenlijk oorlog voeren.
 
njaah het word weer zo een raar geval als irak en dergelijke de een zegt dit de andere dat. Ik weet alleen dat die russische troepen schoften zijn want ze misbruiken veel jonge georgische meisjes en zelf de hoofdstad tbilisie word niet meer veilig
 
Saakasjvili vergeleek de Russische invallen in Zuid-Ossetië met de invasie van Polen door Hitler in 1939.

Moet zeggen dat ik daar ook al aan gedacht heb.
Begin meer en meer ongeruster te worden over dit conflict.
 
Ik zag de Russen dat stadje Gori omsingelen en dacht aan srebrenica.
 
Hoop niet dat Amerika in conflict raakt met Rusland hierdoor,dan hebben we het nog niet gehad...............
 
jaja, hulpgoederen van amerika mijn reet. Amerika wil gewoon olie en gas afpakken van Rusland via georgie. En saakasjvili laat zich graag in zijn kont nken door Bush.
Vergeet ook niet dat georgiers zijn begonnen, dat doen je niet zomaar als een klein land tegen een reus als Rusland. Tenzij het bevel vanuit Washington komt.
 
jaja, hulpgoederen van amerika mijn reet. Amerika wil gewoon olie en gas afpakken van Rusland via georgie. En saakasjvili laat zich graag in zijn kont nken door Bush.
Vergeet ook niet dat georgiers zijn begonnen, dat doen je niet zomaar als een klein land tegen een reus als Rusland. Tenzij het bevel vanuit Washington komt.

Ohnee he , begint dit nu ook weer :roflol:

Nu heeft de vs het weer gedaan.
 
slimme zet leugens over amerika gaan versprijden
 
De VS echt hier echt niets tegen beginnen. Hun macht taant. Het feit dat de russen deze actie durven ondernemen is het ultieme bewijs hiervan. Rusland wil opnieuw bevestigen dat niet met hen gesolt moet worden zoals de VS sinds einde van de koude oorlog heeft gedaan. Ik keur de reactie van rusland helemaal niet goed maar zij is geopolitiek zeer goed te begrijpen. Stel je eens voor wat de de VS zou doen indien mexico of canada een pro-russische koers zou varen (is Cuba hier geen voorbeeld?).
 
haha

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
De oorlog is om een heel andere reden gestart, maar ik ben blij dat je toegeeft dat het een joke was.

Een joke ben jezelf, ik heb in veel opzichten groot respect voor Amerika. Maar nu gaan ze echt te ver.
 
jaja, hulpgoederen van amerika mijn reet. Amerika wil gewoon olie en gas afpakken van Rusland via georgie. En saakasjvili laat zich graag in zijn kont nken door Bush.
Vergeet ook niet dat georgiers zijn begonnen, dat doen je niet zomaar als een klein land tegen een reus als Rusland. Tenzij het bevel vanuit Washington komt.

Niet de Georgiers zijn begonnen maar de rebellen in Zuid-Ossetië. Zij zijn al maandenlang bezig met provocaties richting Georgie. In de rug gesteund door Rusland die wachtte op een kans om "legitiem" aan te kunnen vallen. Er waren in zo'n korte tijd zoveel militairen ter plaatse dat er geen andere mogelijkheid is dan dat ze hierop uit waren.
 
Back
Naar boven