Fitness Seller

Prostaat beschermer. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Smalluser

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
1.092
Waardering
7
Iemand ervaring met een goede prostaatbeschermer ?
Of iemand die een goede prostaatbeschermer weet ?

Groet Smalluser :thumb:
 
Originally posted by Robin
Saw palmetto...

Vaag staat me iets bij dat dat de resultaten van je kuur vermindert?? kan puur een hersenspinsel zijn..
 
Volgens mij heeft het invloed op de binding van DHT op de androgene receptor..
 
Is dat zo SR ? net als lever-reinigers zouden dus ook prostaat- beschermers een negatieve invloed hebben op het maximale AAS rendement ?

Groet Smalluser :thumb:
 
Dit las ik net op een site. Weet niet in hoeverre het klopt.


Prostaguard is a natural supplement with each tablet containing the following:

Zinc Gluconate - 112.5mg

Saw Palmetto- 500mg

Vitamin B6- 75mg

These ingredients plus others included in Prostaguard have been documented as having anti-androgenic effects and may be effective in treating androgenetic alopecia. Saw Palmetto may prevent the binding of dihydrotestosterone (DHT) to androgen receptors and, therefore, may also be of use to prevent hair loss and other undesirable effects of DHT.
 
Thx bro.

Groet Smalluser :thumb:
 
Selenium heeft ook prostaat beschermende eigenschappen..bij de drogist vind je het vaak in een combi met zink.
 
Erg veel zink in dat produkt Soulreaver!:eek:
Ik denk dat je daar last mee zou gaan krijgen.
 
Ging niet om het product zelf, maar om het verhaal eronder, in feite de verklaring van saw palmetto doet. Dit: Saw Palmetto may prevent the binding of dihydrotestosterone (DHT) to androgen receptors.

Daar ging het even om, had het hele verhaaltje geplaatst.. Idd. erg veel zink, nagaande dat de meeste ook nog een multi hebben met zink erin..
 
ja, dat begreep ik ook. En vanwege andere redenen heb ik ook vrij grote kennis over dit onderwerp. Helaas is de werking van Saw Palmetto nog niet echt bewezen, maar het zou fantastisch zijn als het werkte.
 
Saw palmetto werkt maar het verminderd zowel de conversie van testosterone naar dihydrotestosterone als het binden van dihydrotestosterone aan de AR.

Het verminderd dus waarschijnlijk in zekere mate de krachttoename.

Hoe het precies werkt weet men nog niet maar dat het werkt is al in meerdere dubbel-blinde studies aangetoond en het werkt zelfs even goed of beter dan finasteride zonder de kwalijke neveneffecten van die laatste.
 
Originally posted by admin


Hoe het precies werkt weet men nog niet maar dat het werkt is al in meerdere dubbel-blinde studies aangetoond en het werkt zelfs even goed of beter dan finasteride zonder de kwalijke neveneffecten van die laatste.

Ik vraag me af hoe het kan dat je bij saw palmetto geen bijwerkingen hebt.

Want hoe je het ook bekijkt fina of saw p. zorgen er beide voor dat er minder dht in je bloedsomloop komt.
bij fina word het 5 alpha enzyme 'geblokkeerd' 'verminderd' zodat er minder test word omgezet naar dht.

Op een nog onbekende manier komt er dus ook minder dht in je bloedsomloop met saw palmetto.

De bijwerkingen bij fina (en waarschijnlijk saw p.) zijn bv borst vorming (gyno) of minder potentie of zelfs impotentie

Borstvorming komt voor omdat er minder dht word omgezet van je test. In feite krijg je dus meer test in je bloedsomloop waardoor er meer oestrogeen in je bloedsomloop komt door de omvorming van test naar oestrogeen. Dit kan de borstvorming veroorzaken.

Minder potentie komt volgens mij door:
Je hebt sowieso minder dht in je bloedsomloop je krijgt hogere oestrogeen gehaltes waardoor er (weet niet meer precies of dit de rede was) minder test word geproduceerd. Dit kan leiden tot extreme lage test 'levels'

Oke ik weet dat ik het niet goed formuleer maar waar het op neerkomt is dat de bijwerkingen volgens mij hetzelfde zouden moeten zijn.
 
Ik neem saw palmetto continue tijdens mijn kuur.
 
Ik neem fina 1mg tegen haaruitval. Hebben jullie enig idee wat de effectieve dosering Saw Palmetto is?
Overigens ben ik niet erg onder de indruk van bijwerkingen. Volgens de test rapporten van fina 5mg (of van de dutasteride, dat weet ik even niet meer) heeft 7% van de testgroep enige potentie etc stoornissen, tegen 4% in de placebo groep. Dat blijft een erg klein deel, zeker gezien het feit dat de testgroep volgens mij bestond uit (ongetrainde)mannen van 40-90 jaar met prostaat vergroting. Dus volgens mij valt het wel mee. Iedereen praat elkaar na over die bijwerkingen en bedenkt thearieen over hoe het precies komt. Maar heeft iemand van jullie echt zelf ervaringen met echte bijwerkingen van fina of SP?
 
Originally posted by M@k@vElI


Ik vraag me af hoe het kan dat je bij saw palmetto geen bijwerkingen hebt.

Want hoe je het ook bekijkt fina of saw p. zorgen er beide voor dat er minder dht in je bloedsomloop komt.
bij fina word het 5 alpha enzyme 'geblokkeerd' 'verminderd' zodat er minder test word omgezet naar dht.

Op een nog onbekende manier komt er dus ook minder dht in je bloedsomloop met saw palmetto.

De bijwerkingen bij fina (en waarschijnlijk saw p.) zijn bv borst vorming (gyno) of minder potentie of zelfs impotentie

Borstvorming komt voor omdat er minder dht word omgezet van je test. In feite krijg je dus meer test in je bloedsomloop waardoor er meer oestrogeen in je bloedsomloop komt door de omvorming van test naar oestrogeen. Dit kan de borstvorming veroorzaken.

Minder potentie komt volgens mij door:
Je hebt sowieso minder dht in je bloedsomloop je krijgt hogere oestrogeen gehaltes waardoor er (weet niet meer precies of dit de rede was) minder test word geproduceerd. Dit kan leiden tot extreme lage test 'levels'

Oke ik weet dat ik het niet goed formuleer maar waar het op neerkomt is dat de bijwerkingen volgens mij hetzelfde zouden moeten zijn.
Is niet bekend, maar dat het die bijwerkingen niet heeft is wel vrij zeker.
 
Back
Naar boven