MuscleMeat

Prostaat kanker door anabolen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ivar_V

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
29 sep 2019
Berichten
556
Waardering
135
Lengte
1m83
Massa
105kg
Vetpercentage
14%
Beste allemaal,

Hoe zit het met het verband tussen anabolen (met name Testosteron) en prostaatkanker?

Enerzijds heb ik wel eens een rapport gelezen van Harvard dat juist TRT op latere leeftijd kan voorkomen dat mannen Prostaatkanker krijgen.
Anderzijds krijgen mannen die gediagnosticeerd worden met Prostaatkanker hier in NL juist anti oestrogenen en dus juist geen testosteron toegediend

Is dat geen contradictie?

Galen: enig idee?
 
Er is geen bewijs dat AAS-gebruik prostaatkanker zou veroorzaken.
 
Er is geen bewijs dat AAS-gebruik prostaatkanker zou veroorzaken.

Waarom worden hier in NL dan mensen behandeld met anti oestrogenen?
 
Waarom worden hier in NL dan mensen behandeld met anti oestrogenen?

Wat bedoel je met deze vraag? AAS zijn niet gelijk aan anti oestrogenen en prostaatkanker kan behandeld worden met anti-androgenen.
 
Wat bedoel je met deze vraag? AAS zijn niet gelijk aan anti oestrogenen en prostaatkanker kan behandeld worden met anti-androgenen.

Ik bedoelde meer hiermee te zeggen: onderzoek van Harvard raad juist het gebruik van TRT (Testosteron) aan om Prostaatkanker te voorkomen.
Maar als er sprake is van Prostaatkanker dan worden anti androgenen gebruikt.
Dit is toch een paradox? Dat is toch tegengesteld? Mensen krijgen vaak last ven een te laag testosteron gehalte.

Waarom wordt er dan ook geen TRT toegepast bij deze patiënten?
 
Waarom worden hier in NL dan mensen behandeld met anti oestrogenen?
Wat bedoel je?

Ik bedoelde meer hiermee te zeggen: onderzoek van Harvard raad juist het gebruik van TRT (Testosteron) aan om Prostaatkanker te voorkomen.
Maar als er sprake is van Prostaatkanker dan worden anti androgenen gebruikt.
Dit is toch een paradox? Dat is toch tegengesteld? Mensen krijgen vaak last ven een te laag testosteron gehalte.

Waarom wordt er dan ook geen TRT toegepast bij deze patiënten?
Er is volgens mij geen enkele richtlijn of wat dan ook die TRT aanraadt ter preventie van prostaatkanker. Waar haal je dit vandaan?

Prostaatkanker wordt behandeld met anti-androgenen, omdat androgenen de groei van prostaatkanker kunnen bevorderen. Dat betekent alleen niet dat méér androgenen het méér laten groeien. En dat betekent al helemaal niet dat het prostaatkanker veroorzaakt. De grens waarboven een hogere testosteronconcentratie niet leidt tot meer stimulering van prostaatkankergroei ligt vrij laag, ergens in de hypogonadale range.
 
Uit mijn nieuwe boek:

1596991147572.png
 
Wat bedoel je?


Er is volgens mij geen enkele richtlijn of wat dan ook die TRT aanraadt ter preventie van prostaatkanker. Waar haal je dit vandaan?

Prostaatkanker wordt behandeld met anti-androgenen, omdat androgenen de groei van prostaatkanker kunnen bevorderen. Dat betekent alleen niet dat méér androgenen het méér laten groeien. En dat betekent al helemaal niet dat het prostaatkanker veroorzaakt. De grens waarboven een hogere testosteronconcentratie niet leidt tot meer stimulering van prostaatkankergroei ligt vrij laag, ergens in de hypogonadale range.

.




Het artikel van Harvard is volgens mij niet exact hetzelfde wat ik eerder bedoelde.

 
Laatst bewerkt:
Excuus. verkeerde artikel


Ik kan betreffende artikel even niet meer vinden. Alleen deze, maar is ook niet hetgeen ik eigenlijk bedoelde.
Ik kan hier inderdaad totaal het volgende niet uit halen:
Enerzijds heb ik wel eens een rapport gelezen van Harvard dat juist TRT op latere leeftijd kan voorkomen dat mannen Prostaatkanker krijgen.
Verder is dit een nieuwsartikel, geen studie/richtlijn.
 
Ik kan hier inderdaad totaal het volgende niet uit halen:

Verder is dit een nieuwsartikel, geen studie/richtlijn.

Klopt. Kan het bewuste stuk niet meer vinden.
Alsnog bedankt voor je reactie.
 
Bye the way: Is finasteride geen hulpmiddel om samen met testosteron te gebruiken om prostaat vergroting tegen te gaan als men kuurt?
 
Bye the way: Is finasteride geen hulpmiddel om samen met testosteron te gebruiken om prostaat vergroting tegen te gaan als men kuurt?
Er lijkt geen prostaatgroei op te treden door kuren:
1597147147142.png


Mocht het gebeuren betwijfel ik ten zeerste dat finasteride wat uithaalt. Dat is een druppel op een groeiende plaat tijdens het kuren.
 
Er lijkt geen prostaatgroei op te treden door kuren:
Bekijk bijlage 500090

Mocht het gebeuren betwijfel ik ten zeerste dat finasteride wat uithaalt. Dat is een druppel op een groeiende plaat tijdens het kuren.

Thanks voor de info.
 
Back
Naar boven