XXL Nutrition

Prosteenstoter 2018: Wendler and Weight Control

Bezoekers in dit topic

prosteenstoter

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 sep 2010
Berichten
3.492
Waardering
479
Lengte
1m91
Massa
117kg
Vetpercentage
25%
Toch maar eens terug loggen :)

Achtergrond:
Ik judo vanaf mijn 14e, ben inmiddels 1e dan en coach/krachttrainer, maar judo ook nog altijd zelf. Vanaf mijn 15e o.i.d. krachttraining erbij gaan doen. Via gewone krachttraining in het sterkste man wereldje gekomen. In 2008 mijn 1e wedstrijd daarin gedaan. Tussen 2008 en 2017, naar schatting, rond de 40 sterkste man wedstrijden gedaan, 2 powerlift wedstrijden (beginnerswedstrijden) en nog een hele hoop judo wedstrijden. Hoogtepunten uit judo zijn er niet echt (uiteraard wel de nodige prijzen op regionaal en semi-(inter)nationaal niveau, maar geen echte top) of zijn niet relevant. In het sterkste man 2x 1e geworden op een beginnerswedstrijd (Liedekerken (be) en nieuw-einde (limburg)), 1x 3e op een open wedstrijd (sterke man van vlaanderen (be)), 1x 3e op een team wedstrijd (sterkste team van de parkstad, samen met Tom) en 1x 3e geworden op een kwalificatie wedstrijd voor sterkste man van Nederland -105 (in Rotterdam). Éénmaal de finale -105kg mee mogen doen. Powerliften dus 2x beginnerswedstrijd meegedaan, met als beste resultaat een 2e plaats in de +93kg klasse (die toen op WILKS werd beoordeeld). Andere mooie wedstrijden die ik heb meegedaan zijn sterkste man van Limburg (5x), sterkste man van de Kempen (3x) en ik heb één keer deelgenomen aan de kwalificatie voor de sterkste man van Nederland open klasse (ik geloof dat ik daar 10e van de 12 werd of iets in die trend).

Veel mooie momenten gehad, maar ook veels te lang geforceerd bezig geweest. Ik ben overdreven competatief en heb last (gehad) van angst- en paniekaanvallen; geen beste combinatie. Ik heb veel mooie dingen meegemaakt in de sport, maar ook enorme dalen gekend (die meestal niet alleen in de sport zijn uiting hadden). Tweemaal had ik gehoopt een mooie prestatie te kunnen neerzetten (mijn laatste jaar junior en afgelopen jaar de -105) en tweemaal resulteerde dat in een enorme deceptie.

Recente geschiedenis:

Mede dankzij wijze woorden van o.a. Gijs, Frank, Sanca en mijn grote voorbeeld (en vriend/goede kennis/trainingsmaat) Alex het vooral mentaal over een andere boeg gegooid. Mij voornamelijk voorgenomen om meer te genieten en minder geforceerd bezig te zijn. Dit is voor mij lastig genoeg, maar ik ben er hard mee bezig.

Om te beginnen heb ik mij voorgenomen om uitdagingen aan te gaan die ik leuk vind, zonder te erg aan resultaat te denken. Ik ben er de man niet naar om "los te gaan", dus zoek ik mijn heil in leuke uitdagingen. Ik heb veel blessures/pijntjes gehad en (mede dankzij mijn psyche) ben niet altijd even gezond geweest. Ik at vaak slecht en sliep nog slechter. Ik heb daarom ook als uitdaging genomen om een stuk gezonder te leven.

Op de mix-team (nationale judo competitie voor teams) heeft mijn club (met mij als coach) de finale gehaald. Daar onstond het idee om een mooie uitdaging aan te gaan: niet alleen meedoen op de finale, maar ook nog in de klasse tot 90kg. Dit was op dat moment (+-115kg bw) een enorme cut, maar perfect te combineren met mijn doel om gezonder te worden. Mensen kunnen dit wel rigoreus vinden, maar zo ben ik. Ik ga niet gezonder leven en mij veel ontzien, maar nog steeds half-half spekkie zijn. Er dus voor gekozen om te cutten naar -90kg voor 27 januari.

Waar zit ik nu?:
Na de feestdagen op 96.9, maar dat gaat snel eraf. Zat voor oud-en nieuw op een stabiele 95kg, dus daar ben ik zo weer. Dat komt helemaal goed! Heb ik geen doelen meer in sterkste man? Absoluut wel! Sterkste man blijft de mooiste sport die er is. Ik heb mezelf echter voorlopig als doel gesteld om wedstrijden mee te doen voor het plezier en vooral ook tegen mezelf. Zal nooit blij zijn met een laatste plek, maar ik heb gewoon zin om te strijden. Ik ben wel wat kracht verloren, maar het valt nog goed mee. Ik kom van een dieet gebaseerd op cola en KFC, dus er kon het nodige verbeteren zonder dat het echt kracht kost. Ik ben dus iets minder sterk, maar pound-for-pound veel sterker en geloof ook heilig dat ik sterker kan worden dan ooit.

Waar wil ik naar toe?:
Na mijn cut wil ik héél langzaam weer omhoog, richting de 95 á 100kg en op lange termijn richting de 105. Belangrijk voor mij daarbij is dat ik de ratio in gedachten houd. Het heeft geen nut om 10kg aan te komen als dat me amper gains oplevert. Ik zie (clean) bulken nu vooral als middel om sterker te worden, niet als vrijbrief om maar te doen waar ik zin in heb. Natuurlijk ga ik dalijk na mijn toernooi wel ietsje losser leven, maar alles gematigd en onder controlle.

Hoe ga ik dat doen?:
Ik ga een wendler 5/3/1 schema volgen. Dit is misschien niet ideaal maar sluit perfect aan bij mijn doelen. Langzame gains en mogelijkheden tot zijpaden (in de judo, strongman trainingen, evt. powerlift, wie weet) zonder al te veel van de "rode draad" af te wijken. Qua voeding cut ik dus nog door tot aan de 27e, daarna maintanance/ clean bulk. Ik eet op off/krachttraining dagen low carb/medium tot high proteine/high fat. Op judodagen medium carb/medium tot high proteine/medium fat. Qua supps gebruik ik proteine poeder, visolie capsules, multi vitaminen en af en toe fat releasers. Bijna alles van het huismerk van de locale supp shop, die me veel geholpen hebben. Qua cardio doe ik eigenlijk niet zoveel, maar ik probeer wel veel te wandelen. Dit is low effort en helpt mijn herstel i.p.v. dat het herstel kost. Ik wandel soms fasted, soms na een training en soms in mijn pauzes of als ik ergens naartoe moet.

Geplande wedstrijden:
- judo: mix team competitie
- strongman: push en pull (als deze plaatsvind), sterkste man van Vlaanderen, sterkste man van de Kempen. Verder zie ik het wel :)
 
01-01-2018:

training: geen training

voeding:

maaltijd 1) 1 bakje magere yoghurt + frambozen + blauwe bessen + 1 visolie capsule + 1 multi vitamine tablet + 2 fat release capsules
maaltijd 2) 2 stuks rundertartaar + 1 plakje cheddar kaas + 2 gebakken eieren
maaltijd 3) 1 proteine shake (3 scheppen proteine powder = +-48gr. proteine) + 1 visolie capsule

Comment: dit lijkt natuurlijk ziek weinig maar stond pas op rond 14u en ben van plan weer op tijd naar bed te gaan, dus het is ook een dag geweest van +-10u. Normaal eet ik dit ook, maar dan met nog 2 maaltijden o.i.d. erbij. Macro's zijn qua verhoudingen prima imo. Redelijke hoeveelheid proteine, genoeg vetten en carbs enkel een beetje uit het fruit. Geen groente gehad maar mijn vitamines wel gehaald uit multi vitamine en het fruit ook.

beweging:
2x een stuk van ongeveer 20 min. (+-2km) gewandeld.
 
In, succes man!
 
Succes weer Domie
 
mooie staat van dienst in de sporten die je doet hoor, heb in een ver verleden ook nog wel eens aan judo gedaan, mooie sport
succes met wendler, succes met je doelen, en succes met het vinden van wat ''rust''
 
02-01-2018

training: wendler week 1, cyclus 1, overhead training:

* strict oh press
12x 20kg
5x 45kg
5x 45kg
3x 50kg
5x 55kg
5x 60kg
5x 70kg

hammer grip pull ups
5x
5x
5x
5x
5x

koklov press
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg
10x 30kg

hammer curls
12x 12kg
12x 12kg
12x 12kg

Comment
: brak as fuck van events dit weekend, dus niet ontevreden :) Doe voorlopig geen rep outs maar minimum reps i.v.m. cut. Herstel er voor geen fuck van als ik wel rep outs doe (vooral niet op lb en i.c.m. judo) en de "rep prs" die ik zet zitten toch ver beneden m'n all time pr's dus beter de gewichten opbouwen/onderhouden en domineren. Daar was vandaag overigens weinig sprake van maar voor hoe vast alles zat was ik niet ontevreden. Er zat wellicht wel wat meer in op de overhead (zelfs in deze staat) en pull ups had ik vooral de 1e 3 sets ruim over. Volgende week ben ik fitter tijdens deze training en gaan we wat harder pushen op de pull ups :)

voeding:
maaltijd 1) 1 visolie capsule + 1 multi vit. tablet + 2 fat release capsules + 1 bakje magere yoghurt + blauwe bessen + frambozen
maaltijd 2) +-75gr. notenmix + 1 gekookt ei
maaltijd 3) 3 gekookte eieren
maaltijd 4) 1 bordje shoarma reepjes met sperziebonen
maaltijd 5) 1 qnt proteine shake
maaltijd 6) 1 proteine shake (48gr.) + 1 visolie capsule

Comment: ik drink hier trouwens de nodige koffie bij (zwart) en wat light energy drankjes. Niet erg gezond (en ik probeer ook niet te veel te pakken) maar zeker op deze low kcal heb ik dat tijdens lange werkdagen soms ff nodig :)

beweging: niks noemenswaardig, wel uiteraard paar kleine stukjes gelopen/gefietst, paar keer extra de trap genomen en in pauze een potje tafeltennis met m'n teamleader. Bij elkaar wel makkelijk een half uur bewogen (afgezien van gym training) maar eigenlijk te weinig.

slaap: rond 00:00 alles uitgezet, om 06:40 ging de wekker. Niet perfect geslapen maar prima nacht voor mijn doen.
 
03-01-2017

training: wendler cyclus 1, week 1, deadlift training

deadlift
5x 60kg
5x 90kg
5x 110kg
3x 135kg
5x 145kg
5x 165kg
5x 185kg

hang leg raises
8x
8x
8x
8x
8x

back extentions
10x
10x
10x
10x
20x

Comment: prima, deadlift ging wel zwaar maar dat was verwacht. Merk dat m'n benen eerder trillen/het begeven, maar op rugpower krijg ik het nog wel geregeld. Nooit een geweldige lifter for reps geweest (pr is iets van 5x 220 o.i.d. @ 120kg bw), ben meer iemand van de max beurten, dus hopelijk gaan de 3tjes en de single van week 2 en 3 me beter af. Maar zo niet, geen man over boord, gewoon doorgaan!

voeding:
maaltijd 1) 1 visolie capsule + 1 multi vit. tablet + 2 fat release capsules + 1 bakje magere yoghurt + blauwe bessen
maaltijd 2) 1 qnt proteine shake
maaltijd 3) 2 rundertartaartjes + 2 gebakken eieren (+ een klein beetje bbq saus)
maaltijd 4) 1 bord wortels + 2 rundergehaktballen (+ een klein beetje jus)
maaltijd 5) 1 proteine shake + 1 visolie capsule

Comment:
prima I guess :) 95.0kg toen ik opstond, maar dat was wel laat i.v.m. vrije dag.

beweging: nihil, slecht maar goed. Ook low carb vandaag dus dan kan het minder kwaad.

slaap: laat in slaap gevallen maar kunnen uitslapen tot 11u, dus toch nog rond de 8u slaap gehad :)
 
04-01-2018

training
: wendler cyclus 1, week 1, bench press training

bench press
8x 20kg
5x 50kg
3x 75kg
5x 80kg
5x 90kg
5x 100kg

incl. db press
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
10x 20kg
c
cs db rows (elbows flared)
10x 20kg
10x 20kg
10x 14kg
10x 14kg
10x 14kg

Comment; bench ging heel goed, easy :) Db rows was 20 te zwaar, begon overal pijn te doen dus teruggegaan in gewicht... Ik kan wel meer rowen maar row express heel hoog (voor meer upperback/rear delts, doe al pull ups voor lats op overhead dag) dus dan is het zwaarder... en ik ben gewoon niet zo sterk erin :)

voeding:

maaltijd 1) 1 bakje magere yoghurt + blauwe bessen + 1 banaan + 1 visolie capsule
maaltijd 2) 1 qnt proteine shake
maaltijd 3) 2 zigeuner schnitzels (300gr. totaal) (+ een klein beetje bbq saus)
maaltijd 4) 1 so good proteine bar
maaltijd 5) 400gr. kipshoarma (kippendij filet) (+ een klein beetje bbq saus)

Comment: mwoah, dit kon wel eens te veel kcal zijn XD snelle (afgeronde) berekening: ontbijt = 300 + shake is 170 + schintzels = 800 + reep = 230 + kip shoarma = 1000 --> +- 2500 kcal, geen ramp maar normaal gezien teveel, zeker op een dag met weinig lichaamsbeweging en een relatief rustige training. Nu komen er 4 medium carb dagen aan (2 judodagen, 1 event training dag en 1 dag waarop ik de hele dag van huis ben), waarop ik uiteraard wel op m'n kcal let maar iets meer uit carbs haal en iets minder uit vetten. Ik hou van die dagen, maar ze lijken bij mij niet ideaal voor fat loss. Ik was echter 93.9kg (!!) vanmorgen, dus ik ben al heel erg dichtbij. Still kinda fat though als ik in de spiegel kijk.

beweging: weer echt minimaal, paar keer wat gewandeld/trap maar that's it...

slaap: middagdienst dus uit kunnen slapen, prima :)
 
05-01-2018

training:
geen training

voeding:

maaltijd 1) 500ml halfvolle melk + 3 scheppen proteine complex (48gr.) + brinta + 1 visolie capsule + 1 vit. tablet
maaltijd 2) 500ml halfvolle melk + 3 scheppen proteine complex + brinta
maaltijd 3) 1 bord spruiten + grote varkenshaas (+ beetje bbq saus)
maaltijd 4) 400gr. proteine quark (40gr. prot.)

Comment: good, meer carbs vandaag maar niet overdreven veel :) Komen nog 3 carb dagen aan dus rustig aan :)

beweging: fucking actieve dag vandaag :P Eerst 20min. gelopen naar de stad om daar met m'n broertje een cadeau voor m'n moeder te halen. Daarna een wandeling gemaakt van +-60 min. S'avonds een judotraining gegeven van anderhalf uur waarvan ik toch zeker 40 min. (zeer) fanatiek heb meegedaan. Totaal 2 uur lichaamsbeweging waarvan de judo training ook nog rete intensief. Prima! Ik merk dat ik lang en skinny eruit begin te zien, maar nog ff volhouden en dan gainz.

slaap: mocht weer laat op dus prima geslapen. Morgen vroeg op dus dat wordt een mindere maar slaap goed lately, good.
 
06-01-2018

training: geen training

voeding:

maaltijd 1) 1 proteine shake (48gr.) + 2 sneden bruin brood + pindakaas + 1 visolie capsule
maaltijd 2) 4 sneden bruin brood + pindakaas
maaltijd 3) +-250gr. kogelbiefstuk (+ een beetje bbq saus)
maaltijd 4) +-300gr. kipshoarma (kipfilet) + spruiten (+ een beetje bbq saus)
maaltijd 5) 1 proteine shake + 1 visolie capsule

beweging: gecoached op judo toernooi, dus veel op en neer gerend maar niks bijzonders

slaap: te weinig, viel laat in slaap en moest vroeg op
 
07-01-2018

training:
wendler cyclus 1, week 1, squat + event training

squat
5x 20kg
5x 60kg
5x 90kg
5x 120kg
5x 135kg

yoke
20m x 180kg
20m x 220kg
20m x 260kg
20m x 300kg
20m x 220kg

sled pulls
20m x medium
20m x light
20m x light
20m x light
20m x light

glute bridges
12x
12x
12x
12x
12x

kneeling ab wheel
12x
12x
12x

Comment: niet zo hard getraind als ik wilde, maar ben hele weekend al beetje ziekjes en slaap slecht. Gedaan wat ik wilde doen maar nu ik er toch was had ik, na squats en yoke, er beter een keiharde conditioning sessie van gemaakt i.p.v. halfslachtig assistance werk... ach ja, there's always next time :) Wel tevreden met m'n yoke, het was geen sprintwerk maar 300 zit er nog altijd easy in, met m'n skinny ass!

voeding:

maaltijd 1) 500ml halfvolle melk + 3 scheppen proteine complex + brinta + 1 visolie capsule
maaltijd 2) 1 snee bruin brood + cervelaat
maaltijd 3) anderhalve grote aardappel + +-300gr. kipshoarma (+ een beetje bbq saus)
maaltijd 4) +-125gr. bosvruchten (ingevroren)
maaltijd 5) 1 proteine shake

Comment: high carb dagen zijn een beetje een double-edged sword voor me. Ik voel me lekker en het eten smaakt vooral lekker, maar ik voel me ook fatty en heb het gevoel dat ik niet vooruitga richting mijn doelen. Fact is wel, sinds ik af en toe "high carbdagen" erin heb (die voor veel mensen bijna low lijken, maar dat ter zijde) ik weliswaar op die dagen zelf gelijk blijf of zelfs heel licht gain in gewicht, maar ik de low carb dagen die volgen erna vééél sneller afval. Houden zo dus!

beweging: na de training werkelijk niks meer gedaan

slaap: bagger, rond de 5 uur gelegen waarvan ik amper heb geslapen
 
08-01-2018

training;
wendler cyclus 1, week 2, overhead training

strict press
10x 20kg
5x 45kg
5x 45kg
3x 60kg
3x 65kg
3x 75kg

hammer grip pull ups
6x
6x
6x
6x
6x

koklov press
10x 35kg
10x 35kg
10x 35kg
10x 35kg
10x 35kg

hammer curls
12x 18kg
12x 10kg
20x 4kg

Comment: Good, voelde me eigk brak maar merkte daar tijdens training niks van, ging prima!

voeding:

maaltijd 1) +-25gr. blauwe bessen/frambozen + 1 proteine shake + 1 visolie capsule
maaltijd 2) 30cm bruine sub met kip terriyaki dubbel vlees (+ een beetje chipottle saus)
maaltijd 3) +-225gr. blauwe bessen/frambozen
maaltijd 4) 2 aardappels + +-300gr. kipshoarma (+ een beetje bbq saus)
maaltijd 5) 1 proteine shake

Comment: lijkt meer op clean bulk dan op cut, maar is m'n laatste carb dag en heb er echt van genoten... Snelle berekening komt uit tussen de 2300 en de 2800kcal, als je daarbij de training telt en vanavond nog de judo (als ik meedoe, ivm ziekte) dan denk ik dat ik er net mee weg kom :)

beweging: vanavond dus ook nog judotraining, maar het griepje wat al dagen sluimerd blijft vervelend. Hierdoor slaap ik ook minder, dus voel me niet echt top. Misschien gaat het dalijk en doe ik wat potjes mee, misschien ga ik alleen les geven.

slaap: brak, slaap volkomen kut nu. Heb last van het slijm in mijn keel, verstopte neus en keelpijn. Heb vanmiddag geprobeerd een uurtje bij te slapen, maar toen ik opstond voelde ik me alleen maar slechter. Zien hoe het gaat, als ik me morgen nog zo beroerd voel wellicht een dagje werk ziek melden. Doe ik bijna nooit, dus kan weinig kwaad, maar de ellende is dat ik me niet echt "ziek" voel, meer gewoon verkouden en brak. Ik voel me niet dusdanig kut dat ik in bed wil liggen, maar eigenlijk ook niet zo goed dat ik 9 uur op kantoor wil zitten morgen XD
 
09-01-2018

training:
wendler cyclus 1, week 2, deadlift training

deadlift
5x 60kg
5x 90kg
5x 110kg
3x 130kg
3x 155kg
3x 175kg
3x 195kg

hanging leg raises
10x
10x
10x
10x
10x

back extentions
12x
12x
12x
12x
20x

Comment: ik ben vandaag ziek thuis gebleven en voelde me bagger, maar na een lange dag van veel slaap ging het weer en heb ik besloten toch te gaan deadliften (vooral omdat ik toch in de gym moest zijn om krachttraining te geven). Ik moet zeggen, de kracht viel absoluut niet tegen (de tripple ging heavy maar ver van max effort), maar de spierpijn/ziekte van morgen laat pas zien of dit slim was of niet :P M'n schema komt nu perfect uit (deload week voor judotoernooi) en wil het liever niet in de knoei gooien. 300 jaar rust tussen sets back extentions trouwens, want was ondertussen 6 (!) judoka's krachttraining aan het geven.

voeding:

maaltijd 1) 2 galapeno rundburgers + 1 proteine shake + 1 visolie capsule + 1 multi vit. tablet(+ een beetje bbq saus)
maaltijd 2) 200gr. proteine quark
maaltijd 3) 1 bord brocolli + kipfilet + 200gr. proteine quark (+ een beetje bbq saus)
maaltijd 4) 1 proteine shake
maaltijd 5) 1 kleine proteine shake (+-16gr. prot.)

Comment: ik voelde me vanmorgen erg slecht en had echt behoefte aan wat lekkers, maar die burgers bevatten echt te veel kcal (+-700 totaal ofzo, excl. de saus), waardoor ik de rest van de dag super clean heb moeten eten om niet over m'n kcal te gaan... Het valt misschien op dat vaak relatieve junk in m'n schema voorkomt (bijv. burgers of schnitzels) en dat klopt, ik doe soms een klein beetje "iifym" maar dat is vooral omdat dat vlees er dan nog ligt/op moet. Ik werk parttime en ben student. De shakes/visolie/kip etc. betaal ik zelf, maar als ik soms (lekkere) maaltijden (buiten avondeten bijv., dat kookt mijn moeder altijd) kan maken zonder zelf te kopen, dan doe ik dat graag. Dit houd vaak in dat ik de rest van de dag bijna moet leven op shakes/proteine quark maar so be it :P

beweging: niks buiten training, ziek in bed gelegen

slaap: pleeenty, ging om 00:00 slapen, stond om 06:45 op, voelde me hondsberoerd dus afgebeld op het werk en vervolgens tot 13;00 geslapen. Had duidelijk slaap nodig. Morgen even kijken wat ik doe. Ik ga sws naar school maar moet eigenlijk naar een "battle" van het werk, maar als ik echt verrot ben wordt dat toch niks.
 
10-01-2018

training: wendler cyclus 1, week 2, bench press training

bench press
12x 20kg
5x 50kg
5x 60kg
3x 75kg
3x 85kg
3x 95kg
3x 110kg

conditioning: push ups + pull ups*
20 push ups
5 pull ups
19 push ups
5 pull ups
18 push ups
5 pull ups
17 push ups
5 pull ups
16 push ups
5 pull ups
15 push ups
5 pull ups
14 push ups
5 pull ups
13 push ups
5 pull ups
12 push ups
5 pull ups
11 push ups
5 pull ups
10 push ups
5 pull ups
9 push ups
5 pull ups
8 push ups
5 pull ups
7 push ups
5 pull ups
6 push ups
5 pull ups
5 push ups
4 pull ups
4 push ups
3 pull ups
3 push ups
2 pull ups
2 push ups
1 pull up
1 push up
* zonder echte rust tussendoor, maar niet alle reps onafgebroken... de 1e paar sets wel, maar push ups werden al snel opgedeeld (bijv. 14 = 6-5-3) en op het einde werden pull ups ook (5= 2-2-1 of zelfs 5= 2-1-1-1). Af en toe slokje water tussendoor of ff paar seconden wandelen/huilen, maar geen echte rust. Cardio hield het prima maar de kracht kostte echt alles op het einde.

Comment: bench ging easy :) gekozen om conditioning als assistance te doen, kom er namelijk zelden aan om genoeg te wandelen en door ziekte/tijdgebrek wil judo er ook wel eens inschieten, dus zowel voor fatloss als judoconditie heb ik het echt nodig. Ik ben oud en ervaren genoeg om judo niet zo gek veel te hoeven trainen (geef wel veel training) qua techniek/tactiek, maar heb wel conditie nodig, anders kom ik niet ver.

voeding:

maaltijd 1) 1 proteine shake + 1 visolie capsule + 1 multi vit. tab
maaltijd 2) 3 gekookte eieren
maaltijd 3) 2 zigeunerschnitzels (+ een beetje bbq saus)
maaltijd 4) 1 groot bord rundergehakt + wortels + peulen (+ een beetje bbq saus)
maaltijd 5) 1 proteine shake
maaltijd 6) 1 kleine proteine shake

Comment; proteine shake city maar ik moet wel, barst werkelijk van de honger... ik hoop (positief zijn) dat het komt doordat m'n lichaam door de carbs van het weekend weer wat effectiever is qua verbranden en omdat ik hard getraind heb vandaag :) Tot en met vrijdag nog (relatief) low carb en dan kijken wat result is, was begin van de week 95.2, vandaag alweer 94.4 en kijken wat het voor dit weekend is... Als het 93.0 of minder is zaterdagochtend dan zit ik gebakken! 2 weeks till I have to make weight!

beweging: weer nihil, nog steeds ziek, maar met trainingen zoals vandaag maakt het niks uit.

slaap: 00:00 tot 07:40, prima dus!
 
Laatst bewerkt:
26230151_1989012374456904_5801505777112611969_n.png
 
jk, goed gewerkt smalle ;)
 
12-01-2018

training:
wendler cyclus 1, week 2; squat training

squat
8x 20kg
5 box jumps low
5x 60kg
5 box jumps medium
5x 80kg
5 box jumps medium
3x 100kg
3x 120kg
3x 140kg

1 leg squats (assisted)
5 sets oefenen

bosu ball glute bridges
5x l + 5x r
5x l + 5x r
5x l + 5x r
5x l + 5x r
20x

toes to bar leg raises
5x
5x
5x
5x
12x knee tucks

treadmill: 15 degrees uphill 1km
tijd: 12m10 sec.
(stukken "wandelen @ 4, paar "sprints" van 1m @ 7)

Comment: squats goed, niet ubermakkelijk maar zeer goede form en goede controlle! 1 leg squats en glute bridges zijn ellende. Die conditioning op het einde was nooooog veel kutter dan van de week het UB circuit. Die sprints zijn moordend en op de "langzame" stukken herstel je amper omdat het nog steeds pittig bergop gaat. Een killer!

voeding:
maaltijd 1) 1 visolie capsule + 1 multi vit. tablet + 3 gebakken eieren + kaas
maaltijd 2) 200gr. proteine quark
maaltijd 3) 1 bord sperziebonen + 2 rundervinken + 2 braadworsten (+ een beetje bbq saus)
maaltijd 4) 3 gebakken eieren

beweging: niet veel

slaap: wel veel
 
Laatst bewerkt:
13-01-2017

training
: geen training

voeding:
maaltijd 1) 500ml halfvolle melk + 3 scheppen proteine poeder + brinta
maaltijd 2) 4 sneden bruin brood + kaas
maaltijd 3) 2 gebakken aardappels + 3 rundervinken ( + een beetje bbq saus)
maaltijd 4) 200gr. proteine quark
maaltijd 5) 500ml halfvolle melk + 3 scheppen proteine poeder + brinta
maaltijd 6) 200gr. proteine quark

Comment: cheat day/carb refeed, chille dag dit :P

beweging; coachen op judotoernooi, weinig schokkends

slaap: te weinig, moest vroeg op
 
14-01-2018

training:
geen training

voeding:
maaltijd 1) 500ml halfvolle melk + 3 scheppen proteine poeder + brinta
maaltijd 2) 4 gebakken aardappels + 300gr. kipshoarma (+ een beetje bbq saus)
maaltijd 3) 500ml halfvolle melk + 3 scheppen proteine poeder + brinta
maaltijd 4) 500ml halfvolle melk

Comment: laatste cheat/carb day denk ik, voor mn wedstrijd de 27e. Zien wat mijn gewicht gaat doen. Er zat vandaag trouwens +-10 uur tussen maaltijd 1 en 2 XD

beweging: zelfde als dag ervoor, met dat verschil dat m'n pupil en beste vriend Danny vandaag 3e is geworden op de Dutch Open (-21 jaar klasse, -90kg)!! Toch een grote medaille en ook wel voor mij een bekroning op jarenlang werk!

slaap: zelfde als dag ervoor, te weinig
 
Back
Naar boven