MuscleMeat

prostitutie, en hoe het meer kapot maakt, dan goed

Bezoekers in dit topic

voor diegenen die geinteresseerd zijn in het vervolg van het verhaal:
de relatie is nu zo'n goede maand gedaan, ik hou nog regelmatig contact, maar elke keer loopt het uit op een discussie, ze werkt nu als hoertje en ik laat elke keer mijn afkeer tonen door het meest harde taalgebruik. Ik zie dat ze er onder door gaat, omdat ze ergens haar "werk" probeert goed te praten als noodzakelijkheid, maar ik weet altijd de schijn er af te schrapen met harde woorden. Blijkbaar is ze nog steeds verliefd, maar begint ze me door de constante confrontatie me ook meer te haten. Ik zie geen uitweg meer om haar te helpen, dus verbreek ik vanaf nu het contact voor altijd, of dit het beste is voor haar, laat ik buiten beschouwing, ik hoef deze miserie in elk geval niet meer, elke week val ik weer wat gewicht af, slapen en deftig eten is er niet meer bij.
 
Goeie beslissing kerel. In dat soort situaties kan je niks doen, behalve vertrekken en aan jezelf denken.
 
Zij de hele dag flik flooien met allerlei kerels, en aan het eind van de dag moet jij er nog een keer overheen.
Nee sorry lijkt me veel te hard om mee te leven.
Je hebt er goed aangedaan de relatie te verbreken, genoeg vrouwen met een normale baan op deze aardkloot.
Zo'n DBBmember/hoertje relatie heeft gewoon heel weinig kans van slagen, ik ben dan ook realistisch.
 
zo daar doe je goed aan....anders ga je er zelf aan onder door en daar heb je helemaal niets aan.
 
Hoe voelt dat nou om in de kwak van een ander te roeren?
:D
 
Goed gedaan man.. Vind het apart dat je zo kunt zitten met zo'n dame, ze is het gewoon niet waard man dat is duidelijk.. Stop al je agressie over dit alles juist in de sport en ga door met je leven..
 
Goed gedaan man.. Vind het apart dat je zo kunt zitten met zo'n dame, ze is het gewoon niet waard man dat is duidelijk.. Stop al je agressie over dit alles juist in de sport en ga door met je leven..

tja ik ben niet echt iemand waarbij het normale, traditionele meisje veel indruk op kan maken, maar dit ging gewoon allemaal wat te ver.
 
tja ik ben niet echt iemand waarbij het normale, traditionele meisje veel indruk op kan maken, maar dit ging gewoon allemaal wat te ver.

Ja dat heb ik al door maar ik bedoel ze heeft je vertrouwen dus ook al enkele keren beschadigd en daar zou ik zeker niet mee kunnen leven, maar zeker goed van je dat je bent gestopt en sterkte ermee..
 
holy shit man :D

waar haal je ze toch vandaan?
Iig één die over een paar jaar redelijk in de goot zit.
 
Jammer voor jou. Je denkt toch echt niet dat je haar zal kunnen veranderen he. Dit dan nog terwijl je zelf betrokken partij bent. Als je denkt dat dat werkt dan zal je ondervinden dat alle chicks die jij op die manier probeert te helpen een "rotte persoonlijkheid" hebben zoals jij het zo graag noemt. In feite ben jij het gewoon die een misplaatst vadercomplex heeft en die deze chicks niet kan loslaten waardoor ze je eerst zullen playen en waardoor jij ze achteraf rot gaat vinden. Als je echt gelooft wat je net typte heb je nog een hoop te leren.

Niets ten nadele van jou, maar als je denkt iemand anders te kunnen inschatten op basis van een stukje tekst, maak je dezelfde fout als die je mij verwijt.

Daarnaast spreek ik uit ervaring, wellicht niet in deze specifieke situatie, maar wel met het "veranderen" van mensen. Ik kom beroepsmatig dagelijks mensen tegen die ongewenst gedrag vertonen. Het gedrag is vaak wel (tijdelijk) te veranderen, de persoonlijkheid erachter moeilijker. Maar dat is mijn ervaring, de jouwe kennelijk niet. Zou iets kunnen zeggen over de kwaliteit in de omgang met mensen..............

Over dat vadercomplex, ik heb vier kinderen. Daar krijg ik af en toe best een complex van, dat geef ik grif toe. Maar wanneer iemand van 25 mij de les gaat lezen over wat ik nog allemaal te leren heb, denk ik dat je iets te hoog van de toren blaast en de wereld te negatief benaderd.
 
Hahaha, dat kan je wel zeggen Tsunami, maar de praktijk geeft me wel zwart op wit gelijk. Dit specifieke geval van Adder illustreert dat.
 
Ik vind het jammer wanneer jonge mensen (reken ik mijzelf ook nog even toe) vroeg opgeven en het niet proberen, in welke situatie dan ook. Ik ben er heilig van overtuigd dat alles mogelijk is, het hangt ervan af wat je er voor over hebt. Wellicht is dat te optimistisch..............

"Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist."

Theo Maassen 'Functioneel naakt', daterend uit 2002
 
Ik vind het jammer wanneer jonge mensen (reken ik mijzelf ook nog even toe) vroeg opgeven en het niet proberen, in welke situatie dan ook. Ik ben er heilig van overtuigd dat alles mogelijk is, het hangt ervan af wat je er voor over hebt. Wellicht is dat te optimistisch..............

"Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist."

Theo Maassen 'Functioneel naakt', daterend uit 2002

100% waar.

Ik heb absoluut niks tegen mensen die het leven optimistisch benaderen maar het mag imo niet in de weg staan van enige realiteitszin anders neigt het idd naar een soort van complex. Als gevolg stelt zich dan ook de vraag voor wie je het allemaal doet; voor jezelf of voor dat meisje?

Mijn bewoordingen zijn scherp, soms ook overbodig maar ze verwoorden mijn (ongenuanceerde) gevoelens omtrend de situatie zoals hier beschreven, die wel degelijk ergens op gebaseerd zijn. Dat wil maw niet zeggen dat mijn ideeën imo representatief zijn voor je hele persoon, alleen voor die reply. Ik kan alleen maar een idee vormen adh daarvan dus dat spreekt eigenlijk wat voor zich.
 
Realiteitszin is afhankelijk van de perceptie/referentiekader, wat is realiteit? De motivatie in gedrag is volgens mij altijd een combinatie van eigen belang en een ander belang, waarbij het eigen belang prevaleert.

Naarmate ik ouder word heb ik ook de neiging de negatieve kanten in situaties realistischer te vinden. Maar dat komt alleen omdat ze vaker voorkomen, omdat we er vaker op gewezen worden (media en politiek) niet omdat de positieve scanario's niet mogelijk zijn.

Mijn vak is verandermanagement, ik heb van daaruit al redelijk wat verbazingwekkende transformaties gezien, zowel positief als negatief. In dit specifieke geval van Blackadder is het jammer dat hij het niet langer probeert en zichzelf daarmee een leerpoging ontneemt. De slagingskans is misschien niet groot, maar dat betekend niet dat er geen kans is.
 
Mee eens, behalve de laatste 2 zinnen. Ik zal je uitleggen waarom.

Om dat meisje, als man zijnde, te helpen moet je om te beginnen een onberispelijke staat van dienst hebben vanuit haar perspectief. Ik ga ervan uit dat ze een probleem heeft met mannen. Zij ziet mannen wss als wezens die haar nken en (soms) betalen, anders gaat ze niet zo eenvoudig (maar ook met een hoop drama) de prostitutie in.

De persoon die haar helpt moet van buitenaf komen. Iemand die boven haar en de situatie staat en die niet te playen is. Bij de kleinste fout zal ze wss op de loer liggen en haar bestaande wereldbeeld van toepassing brengen op haar therapeut. Op dit ogenblik zitten we in haar wereld die zij kent en waar zij controle heeft.

Adder voldoet aan geen enkele van deze voorwaarden. Sterker nog; hij maakt deel uit van het probleem. Ze heeft een sterke man nodig en dat is adder op dit ogenblik niet in haar ogen. Hij is gewoon een speler in het geheel. Het enige waardoor hij zich tov haar opnieuw sterk kan maken is ironisch genoeg door haar te dumpen, en wel snel ook. Haar dumpen vraagt in deze situatie dan ook een pak meer moed dan haar verder proberen 'te helpen' om je idealistische paradigma in stand te houden als je het mij vraagt.

En natuurlijk is er een waterkans dat het op een andere manier ook zou kunnen werken. Als het alleen jezelf betreft vind ik dat je dat risico gerust kan (moet) nemen, maar als we met verantwoordelijkheid en anderen te maken hebben mag je niet je visie door drukken 'against all odds'. Niet gokken met de kansen van anderen bedoel ik maar.
 
Goeie uitleg, alleen boordevol met aannames. Zo'n zelfde uitleg is te geven met andere aannames, bijvoorbeeld doordat adder laat zien dat hij geen deel meer uitmaakt van het probleem door de "relatie/coïtus" met haar af te kappen zodat dat geen machtselement meer is.

En zo kan je nog heel lang door ouwehoeren.......... vrijdagavond 02.05 u...............ik vind het goed geweest, de rust!
 
Goeie uitleg, alleen boordevol met aannames. Zo'n zelfde uitleg is te geven met andere aannames, bijvoorbeeld doordat adder laat zien dat hij geen deel meer uitmaakt van het probleem door de "relatie/coïtus" met haar af te kappen zodat dat geen machtselement meer is.

Zeeeeeer onwaarschijnlijk tot practisch onmogelijk dat dit ooit werkt. Dit bedoel ik met de praktijk, mijn aannames hebben gewoon een veel hogere validiteit. En natuurlijk werken we hier met aannames; er is immers geen enkel aangrijpingspunt voor dergelijke menswetenschappelijke discussies en er bestaan geen sluitende axioma's om menselijk gedrag te determineren.

Maargoed, we zijn het dus eens met elkaar dat er maar een heel kleine kans op succes is en dat het gokken met de kansen van anderen is. Dat zou al voldoende moeten zijn om mn punt te maken.

En zo kan je nog heel lang door ouwehoeren.......... vrijdagavond 02.05 u...............ik vind het goed geweest, de rust!

K, truste!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven