AndroidHealthClinic

proteïn PM - groeien tijdens je slaap (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Antonioke

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2005
Berichten
6
Waardering
0
Ik had al enkele malen gelezen hier dat er veel zijn die een extra shake drinken voor het slapengaan met "trage eiwitten" ofzo, omdat je tijdens je slaap zonder eiwitten valt en zo spiergroei belemmert (leg ik het goed uit?).

Nu zag ik op de site www.bodystore.nl bij eiwitten het product protein pm. Zou dit een goeie aanvulling zijn voor het slapengaan? Ik gebruik enkel whey shakes 2x per dag, en vitamines (multi caps, ook van die site gehaald).

Misschien stom van me, maar ik vertrouw de gewone whey-eiwitten niet van de site...die zien er geripped uit. Kan ik jullie advies even krijgen aub? Zou dat een goed product zijn, die proteïn pm? Of kunnen jullie me iets beters aanraden?

alvast bedankt voor jullie hulp.
groeten,
Antonionke
 
Kga me die van MDoubleYou halen die werd mij geadviseerd...met deze heb ik geen ervaring maar lijkt me geen slecht product.
 
Eet gewoon een bakje kwark voordat je gaat slapen... zijn ook tragere eitwitten en veel goedkoper.

Toevoeging: VEEL TE DUUR PRODUCT!!

Probeer gewoon meer eiwitten uit je voeding te halen. Gooi er naast die 2 shakes 1 of 2 bakjes kwark bij en klaar ben je.
 
Laatst bewerkt:
aha, dank je wel voor de toevoeging Pumpin! Zal ik vanaf nu een bakje kwark door me kip draaien voor het slapengaan :)

Ik heb onlangs ff een berekening gedaan en bermerkte dat ik ongelofelijk snel aan 200gr. eiwitten/dag zit. Teveel is natuurlijk ook niet goed en daar ben ik wel schuw voor.

Ik weet dat je best niet teveel aan aanvullingen inneemt...en ik ben er ook niet zo pro voor. Ik verkies de natuurlijke weg en gewoon goed op je voeding letten, dan kom je er ongetwijfeld ook wel. Ik baal er gewoon van als je dan al die tekstjes leest waar ze hun product ophemelen :mad:
 
Pumpin' zei:
Eet gewoon een bakje kwark voordat je gaat slapen... zijn ook tragere eitwitten en veel goedkoper.

Toevoeging: VEEL TE DUUR PRODUCT!!
Yep, helemaal gelijk heeft die Pumpin'!!!

De enige eiwitsupplementen zijn whey voor na de training; al de rest kan je gerust vervangen door voeding. Moest je toch echt echt een shake willen voort slapengaan kies dan voor casseine eiwitpoeder. Dat wordt traag opgenomen, en vind je ook wel redelijk goedkoop (12eur voor 500gr hiero).

Teveel eiwit is niet nodig, 200gr zou ik niet meteen té veel noemen maar hangt af van je gewicht, spiermassa en lengte hé...
 
volgens mij wordt max. 3gr per kilo vetvrije massa lichaamsgewicht aangeraden......
ik zou tussen de 2 -3 gram blijven in principe.......
 
Pumpin' zei:
Eet gewoon een bakje kwark voordat je gaat slapen... zijn ook tragere eitwitten en veel goedkoper.

Toevoeging: VEEL TE DUUR PRODUCT!!

Probeer gewoon meer eiwitten uit je voeding te halen. Gooi er naast die 2 shakes 1 of 2 bakjes kwark bij en klaar ben je.

ik meng altijd wat magere kwark met melk en whey... voila time released eiwit shake :D
 
Kwark is prima geschikt om voor het slapen gaan te nemen. Mocht je toch wat eiwitpoeder willen kijk dan eens op http://www.xxlnutrition.nl Daar is het redelijk goedkoop en weet je zeker dat je goede kwaliteit hebt.
 
eddycaminos zei:
ik meng altijd wat magere kwark met melk en whey... voila time released eiwit shake :D

Dan zou ik de melk eruit laten ivm de verzadigde vetten en de kh's. En dan voor de vetten een lepel lijnzaadolie slikken.
 
M@rsel zei:
Dan zou ik de melk eruit laten ivm de verzadigde vetten en de kh's. En dan voor de vetten een lepel lijnzaadolie slikken.

magere melk ???
en iets wat kh is niet erg, en maakt de opname van proteine nog wat trager ;)
 
M@rsel zei:
Dan zou ik de melk eruit laten ivm de verzadigde vetten en de kh's. En dan voor de vetten een lepel lijnzaadolie slikken.

lijnzaad olie gooi ik er inderdaad ook af en toe bij... maar melk zou ik houden mede ook voor de smaak..
 
er is ook 0% vet melk......
 
Onzin, als je schema het qua kcals toelaat is volle melk de beste keus. Er zit notabene ook van nature al CLA in en dat zorgt ervoor dat je minder vet aanzet in de bulk.

's Avonds eet ik nu liever iets vet - en eiwitrijks (noten, vlees, vis). Van kwark moet ik midden in de nacht er al uit. Kan best zijn dat ik juist wel over ga stappen op een speciale avondshake van caseïnaat. Die we bij Pasio zelf zullen gaan samenstellen.. nog een paar maandjes geduld oefenen!

Espi
 
Back
Naar boven