XXL Nutrition

Proteine, Carbs koekjes

Bezoekers in dit topic

Elmar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.493
Waardering
1
Dit heb ik gehoord van mijn begeleider die is vroger BB-er geweest, heeft in ahoy gestaan etc. En is nu Chef-KOK :)

1. Kook een pan met Rijst
2. Als het klaar is gooi er flink wat eiwit in van een ei.
3. Gooi er wat rozijnen in
4. Gooi er wat Appel stukjes in
5. Doe er wat kaneel bij
6. Doe er bloem bij
7. Maak er een blubberige pap van
8. Gebruik een koekepan met anti aanbak laag.
9. Neem wat smurry op een lepel en gooi het in de koekenpan

je zal zien dat het wat gaat uitzetten.
draai het om en wacht tot het een beetje hard is.

Laat ze af koelen en je heb heerlijke koekjes die je overal
naar toe kan nemen.

D juiste doseringen ga ik nog achterhalen ;)

eetsmakelijk.
 
Kan je er ook bv. casseine of whey bijdoen? Dan zou het pas handig zijn...
 
Ja idd daar had hij het ook oer als hij ff geen zin had om al die eieren erin te doen deed hij gewoon 100 gram eiwitpoeder erin.
 
Heerlijk, nu nog een voedingsbewuste vrouw vinden die aan het recept uitkan en zo lief is er mijn een paar honderd te bakken...

in my dreams.

Alleszinds bedankt voor het recept, Elmar!
 
Originally posted by Big Byron
Heerlijk, nu nog een voedingsbewuste vrouw vinden die aan het recept uitkan en zo lief is er mijn een paar honderd te bakken...

in my dreams.

Alleszinds bedankt voor het recept, Elmar!

Graag gedaan, om zo'n vrouw te vinden, heb ik nog geen goede oplossing voor gevonden. Maar ik zal kijken wat ik kan doen ;)
 
denk dat deze best ^up^ mag. Gister deze laten maken door een lieve vrouw en het resultaat mocht er zijn.
Exacte Ingredienten:
200gr zilvervlies rijst
40 gr whey
3 hele eieren
3 keer eiwit van ei
halve appel en klein handje rozijnen (vooral appel mag best wat meer voor smaak)
en 100gram bloem (vooral dit was ff puzzelen)
Kaneel hadden we helaas niet meer maar is wel aan te raden voor smaak.

Goede anti-aanbak koekenpan op een heel laag vuurtje en steeds 2 lepels smurrie in de pan. Langzaam laten bakken en omdraaien.
Heb hier 8 koeken van kunnen maken ter grootte en vorm van een hamburger. Werden ook echt gewoon stevige koeken die nog goed smaken ook. Deze houden we er zeker in !!!
 
worden het echte koekjes?
of van die rare dingen zie net ietsje steviger zijn dan een goeie ommelet?
 
is wel maar iets van 10 gram proteine per koekje, persoonlijk zou ik er dan toch minstens het dubbele aan proteine poerder in doen.
 
Gelukkig werden ze echt goed stevig. Het blijft een mooi vast geheel in een normale vorm (kan je zelf in de pan vormgeven). Dus super makkelijk om te bewaren en mee te nemen etc.
 
-Ma3stro- zei:
is wel maar iets van 10 gram proteine per koekje, persoonlijk zou ik er dan toch minstens het dubbele aan proteine poerder in doen.

Klopt ja, maar met 2 stuks heb je al bijna een redelijke maaltijd vervanging voor bv (zoals gisteravond) in de bioscoop.
Ga het volgende keer ook wel wat anders doen. Meer whey ipv bloem en misschien ook wat meer ei. Het was slechts een eerste poging aangezien er totaal geen hoeveelheden bij stonden.
 
vandaag trouwens proteine bars gemaakt :)

met:
2 eetlepels pindakaas
2 handjes gemalen nootjes/rozijnen
200 gram havervlokken
halve liter melk
kleine reep chocolade zonder suiker van 50 gram
+- 250 gram proteine poeder
pak gelatine.

zijn nog best lekker :)
 
-Ma3stro- zei:
vandaag trouwens proteine bars gemaakt :)

met:
2 eetlepels pindakaas
2 handjes gemalen nootjes/rozijnen
200 gram havervlokken
halve liter melk
kleine reep chocolade zonder suiker van 50 gram
+- 250 gram proteine poeder
pak gelatine.

zijn nog best lekker :)

Ik zou zeggen, maak er 1 nieuwe thread van en vertel hoe en wat je er precies hebt in gemikkerd
 
Ik ga ze nu maken! Alleen ipv bloem (niet in huis) gebruik ik pannekoekmeel! Iemand dit al geprobeert toevallig? Ik zal wel laten horen of ze gelukt zijn ;)

En hoe moet ik ze bewaren? Aangezien er appel in zit...neem ik aan in een trommel in de koelkast? Iemand tips?

gr nijn
 
Laatst bewerkt:
"k zat te denken,, in plaats van die verse appel en rozijnen,, wat quaker crusli met gedroogde rozijn en appel fijn stampen en dat in de koekjes gooien, zijn ze gelijk een stuk langer houdbaar ! zal het vanmiddag een ff uit gaan proberen !
 
ooh jongens, dat wordt smikkelen!
 
JimmyH zei:
"k zat te denken,, in plaats van die verse appel en rozijnen,, wat quaker crusli met gedroogde rozijn en appel fijn stampen en dat in de koekjes gooien, zijn ze gelijk een stuk langer houdbaar ! zal het vanmiddag een ff uit gaan proberen !


hmm goed idee ja, even zien of ik nog wat in die richting heb liggen...!


edit: niks :(

Iemand tips ivm houdbaarheid appel? of weglaten uit het recept?

edit2: ben ze al aan het bakke, gaat goed:

zooi eiwit van eieren, pannekoekmeel, rozijnen, zilvervliesrijst, vanilla shake whey paar scheppe, zooi kaneel!

Ruikt lekker :), tupperware bakkie in, jum..
 
Laatst bewerkt:
De JimmyH Remix

mijn brouwsel is al volgende:

200 gr. witte snelkookrijst
150 gr. crusli appel rozijn
2 eieren
+/- 100 ml. magere melk
250 gr. 3 componenten eiwit vannille
100 gr. zelfrijzend bakmeel
+/- 3 eetlepels honing
+/- 2 eetlepels kaneel

Eerst rijst koken, en ipv de aangegeven 8 min. ongeveer 11 min. koken. dan de aangegeven 12 min. laten staan. Ondertussen de crusli in de blender mikken tot het bijna helemaal poeder is geworden. Dan in de pan van de rijst de rijst, eieren, melk, crusli, honing en 3 comp. eiwit door elkaar mengen. Als dit gemengd is gooi je heel de zooi weer in de blender en blend je het tot het een egale slijm wordt. vervolgens stop je het mengsel weer in de lege pan en gooi je er de kaneel en zelfrijzend bakmeel in,, ff roeren met een vork, en voíla het mengsel is klaar. Ik heb het daarna in een ingevette bak in de oven gezet, 180 graden ongeveer 20 min. (opletten dat ie niet verbrand!). ff af laten koelen, en je hebt een mooie cake/brood/weet-ik-veel bordevol eiwitten en koolhydraten. mijn idee was ook om em door 8 te delen, zie hier de voedingswaarde ongeveer, zal misschien een paar grammen schelen:

Totaal geval:
Eiwit : 252.25 Gr.
Koolhydraten : 350 Gr.
vetten : 28.1 Gr.

Per stuk (gedeeld door 8 )
Eiwit : 31.5 Gr.
Koolhydraten : 43.75 Gr.
Vetten : 3.5 Gr.

( ;) als dit me geen karma opleverd weet ik het ook nie meer! ;)
 
You're good:p

Ik had ze "helaas" al klaar en dacht eigelijk dat ze te zoet waren, maar dat valt reuze mee! Ik heb ze al geproeft en pfff, flinke bom, hakt in op je pens;), direct 3uur lang geen honger hahaha, good shit voor in de ochtend

gr nijn
 
Hehe geniale topic met geniale tips van de potentiele chefjes hier :)

Zal is kijken wat voor resultaat ik er deze week van kan maken :evil2:
 
't spul is echt lekker, en super handig voor tussen door en als je aant cutten ben! in één stuk zitten minder koolhydraten en vetten dan in een bak brinta!
 
Back
Naar boven