AndroidHealthClinic

Proteine chips.

Bezoekers in dit topic

Lol.. dat is de meest gebruikte tactiek in een voedselfabriek. De nieuwe werknemers/vakantiekrachten mogen zich de eerste dag helemaal uitleven en volvreten ... daarna lust bijna niemand het spul nog.
Heb er geen directe ervaring mee, maar heb wel 4 jaar op een school naast een stroopwafelfabriek gezeten. Bah, bah, bah.. voor mij jarenlang geen stroopwafels meer, ik ging over mijn nek van de geur.
Idem voor een buuf die continu stoned was en die smerige wietgeur die altijd rond hing. Alleen: ik gebruik helemaal geen wiet. Maar nog steeds draait mijn maag om als ik die weeïge zoete geur ruik.
 
Esperantisto zei:
Lol.. dat is de meest gebruikte tactiek in een voedselfabriek. De nieuwe werknemers/vakantiekrachten mogen zich de eerste dag helemaal uitleven en volvreten ... daarna lust bijna niemand het spul nog.
Heb er geen directe ervaring mee, maar heb wel 4 jaar op een school naast een stroopwafelfabriek gezeten. Bah, bah, bah.. voor mij jarenlang geen stroopwafels meer, ik ging over mijn nek van de geur.
Idem voor een buuf die continu stoned was en die smerige wietgeur die altijd rond hing. Alleen: ik gebruik helemaal geen wiet. Maar nog steeds draait mijn maag om als ik die weeïge zoete geur ruik.
Inderdaad, m'n eerste werkdag zeiden ze me letterlijk dat ik zoveel chips mocht eten als ik zelf wou, ik moest enkel opletten dat ik me niet ziek vreette (dat werd dan verteld met zo'n zuur glimlachje :))
Het grappige is dat ik er amper van gegeten heb maar die vieze deeggeur achtervolgt me tot in m'n slaap...
 
Santoz zei:
Ik kan geen chips meer zien, ik doe vakantiejob in een chipsfabriek (Pringles) en ik zie de chips werkelijk een ganse dag voorbij schuiven...
Maar goed, proteine chips, geen slecht idee maar ik denk dat het commercieel weinig zin heeft...

Mmm pringels :D
 
Esperantisto zei:
Lol.. dat is de meest gebruikte tactiek in een voedselfabriek. De nieuwe werknemers/vakantiekrachten mogen zich de eerste dag helemaal uitleven en volvreten ... daarna lust bijna niemand het spul nog.
Heb er geen directe ervaring mee, maar heb wel 4 jaar op een school naast een stroopwafelfabriek gezeten. Bah, bah, bah.. voor mij jarenlang geen stroopwafels meer, ik ging over mijn nek van de geur.
Idem voor een buuf die continu stoned was en die smerige wietgeur die altijd rond hing. Alleen: ik gebruik helemaal geen wiet. Maar nog steeds draait mijn maag om als ik die weeïge zoete geur ruik.
True, in een heel ver verleden nog eens in een chocoladefabriek gewerkt. Eerste 3 dagen waren hemels, daarna zeker 6 mng geen chocolade aangeraakt. (Ben inmiddels uiteraard weer volledig hersteld)
 
Die geur is al voldoende om je de lust tot eten te laten vergaan. Ook al ben je er normaal dol op.. het is gewoon geur-terreur van de bovenste plank :)

Voor heel lichte geuren werkt het dus precies andersom... ik zat vanochtend op de VPRO-site te graven en zag een leuk stukje:

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/24077911/

Ze hadden het luchtje meestal niet eens in de gaten. Toch was een klein beetje allesreiniger in een verdekt opgesteld emmertje genoeg om Nijmeegse studenten aan schoonmaken te laten denken. En kruimels op tafel, daar konden ze ineens niet meer tegen.

Dat is het kopje... lees zelf maar verder. De clou is dus dat het een praktisch onmerkbare geur was... bijna niemand rook het. Maar bijna alle proefpersonen gingen spontaan schoonmaken.

Dus Dani, wil je dat je kind achter zich opruimt, laat dan heel subtiel een schoonmaakluchtje hangen.
 
Back
Naar boven