XXL Nutrition

Proteine meel gebruiken in shake

Bezoekers in dit topic

maxtrain

Cool Novice
Lid geworden
10 aug 2014
Berichten
103
Waardering
27
Lengte
1m68
Massa
71kg
Misschien een vreemde vraag.
In shakes (met water, melk of door yoghurt oid) kan je als koolhydraatbronnen bijvoorbeeld havermeel of rijstmeel doen.
Nu heb ik een soort high protein sesam-havermeel gekregen met deze ingredienten:

Meel (sesam, gluten vrije haver); ei-poeder; vezels (resistent maïszetmeel, psyllium, erwten); erwteneiwit; natriumbicarbonaat, difosfaat; mineraalzouten.

Kan je dit ook in een shake doen in plaats van havermeel?

Yiteraard weet ik dat je ermee kan bakken maar vroeg me dit af.
Iemand ervaring met dit soort "meel" in shakes?
 
Misschien een vreemde vraag.
In shakes (met water, melk of door yoghurt oid) kan je als koolhydraatbronnen bijvoorbeeld havermeel of rijstmeel doen.
Nu heb ik een soort high protein sesam-havermeel gekregen met deze ingredienten:

Meel (sesam, gluten vrije haver); ei-poeder; vezels (resistent maïszetmeel, psyllium, erwten); erwteneiwit; natriumbicarbonaat, difosfaat; mineraalzouten.

Kan je dit ook in een shake doen in plaats van havermeel?

Yiteraard weet ik dat je ermee kan bakken maar vroeg me dit af.
Iemand ervaring met dit soort "meel" in shakes?
Klinkt interessant! Waar heb je dat vandaan sesam-havermeel? Wil het anders wel voor je testen :p
 
Meel wat bedoeld is om te bakken is vaak rauw, in tegenstelling tot havermout of Brinta, wat van gekookte of gestoomde graankorrels wordt gemaakt. Rauw meel kan wat spijsverteringsklachten geven. Maar dat is een kwestie van trial & error. Als je er maag of darmklachten van krijgt kan het ook zo zijn dat je niet alle voedingsstoffen uit het rauwe meel opneemt.

Kwaad kan het niet, dus je kunt het veilig testen. Maar ik zou aanraden om rauw meel niet voor shakes te gebruiken. Gewoon omdat er zat alternatieven zijn die daar veel geschikter voor zijn.
 
Meel wat bedoeld is om te bakken is vaak rauw, in tegenstelling tot havermout of Brinta, wat van gekookte of gestoomde graankorrels wordt gemaakt. Rauw meel kan wat spijsverteringsklachten geven. Maar dat is een kwestie van trial & error. Als je er maag of darmklachten van krijgt kan het ook zo zijn dat je niet alle voedingsstoffen uit het rauwe meel opneemt.

Kwaad kan het niet, dus je kunt het veilig testen. Maar ik zou aanraden om rauw meel niet voor shakes te gebruiken. Gewoon omdat er zat alternatieven zijn die daar veel geschikter voor zijn.
Of anders je shake in de pan gooien met een klontje boter? :D
 
Sommige drinken ook pannenkoekenbeslag 😉
 
Die psyllium zorgt ervoor dat het één grote kauwgomachtige drap wordt, als je het als shake gebruikt
Klinkt interessant! Waar heb je dat vandaan sesam-havermeel? Wil het anders wel voor je testen :p
Zo te zien is het broodmix :o

 
Die psyllium zorgt ervoor dat het één grote kauwgomachtige drap wordt, als je het als shake gebruikt

Zo te zien is het broodmix :o

Das nou weer jammer, ben meteen van gedachte veranderd haha
 
Die psyllium zorgt ervoor dat het één grote kauwgomachtige drap wordt, als je het als shake gebruikt

Zo te zien is het broodmix :o

Nee drinkt dit maar niet rauw als shake. :p
 
Of het kan ?
probeer het eens zou ik zeggen
Alles kan.
Maar t gaat erom kan je havermeel ermee vervangen.

Klinkt interessant! Waar heb je dat vandaan sesam-havermeel? Wil het anders wel voor je testen :p
Kom maar langs:D

Meel wat bedoeld is om te bakken is vaak rauw, in tegenstelling tot havermout of Brinta, wat van gekookte of gestoomde graankorrels wordt gemaakt. Rauw meel kan wat spijsverteringsklachten geven. Maar dat is een kwestie van trial & error. Als je er maag of darmklachten van krijgt kan het ook zo zijn dat je niet alle voedingsstoffen uit het rauwe meel opneemt.

Kwaad kan het niet, dus je kunt het veilig testen. Maar ik zou aanraden om rauw meel niet voor shakes te gebruiken. Gewoon omdat er zat alternatieven zijn die daar veel geschikter voor zijn.
Maar als je het hebt (gekregen) en er gewoon iets "snels" mee wil doen...
Dus hooguit wat maag/darm klachten?
En ach.... als je niet alles opneemt is t toch ideale maagvulling voor de cut ;)

Of anders je shake in de pan gooien met een klontje boter? :D
Dat zeg ik al... maar dat wil ik juist niet.
Gewoon snel effe weghappen/drinken.

Sommige drinken ook pannenkoekenbeslag 😉
Getver....

Die psyllium zorgt ervoor dat het één grote kauwgomachtige drap wordt, als je het als shake gebruikt

Zo te zien is het broodmix :o

Ik lees hier juist vaak dat mensen psyllium toevoegen om hun shake "steviger" te maken. Dat t meer pap achtig wordt. Zat er ook meer aan te denken 50/50 met eiwit mengen en dan met yoghurt. Dat je t echt kan eten als in pap waarin de lepel rechtop blijft staan :D

Yup... die mix. Maar t blijft gewoon meel. Net als havermeel eigenlijk...maar dan een mix.

Das nou weer jammer, ben meteen van gedachte veranderd haha
Waarom?
Je krijgt eigenlijk dan toch gewoon een pap? Eiwitpoeder erbij, kaneel erbij en vult goed.
Lijkt me.
 
Gemalen en gezeefd haver is havermeel, maar jij hebt samenstelling als bakproduct.
 
Back
Naar boven