XXL Nutrition

Proteïne poeder (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rhandy

Novice
Lid geworden
27 dec 2012
Berichten
6
Waardering
2
jk\dgalabs.;\fg clda\gcdhgfvqaflglHFHADSGF
 
Laatst bewerkt:
Dan heb ik ook nog 2 vragen aan jou?

1. Hoe gana je workouts eruit zien?
2. Heb je al nagedacht over wat je nog meer gaat eten? want met alleen whey gaat het je niet lukken. :)
 
Kan kloppen ja, nu kan je als je wil bulken 300-500 kcal boven je basisbehoefte zitten en je voedingsplan maken.
 
Ik wil in het begin met dumbbells beginnen te trainen ( 5 kilo ) en dan ongeveer 20x en dan 3x achter elkaar met 1 minuut pauze elke keer.

voor buikspieren doe ik 30x situps en dat 2x.
wil ook 3x 5 sets opdrukken met een pauze van 20 seconden.
ik heb ook 30kg legpress 20x 5 sets in gedachten en dat met ellebogen naar elkaar toe ( weet niet precies hoe dat heet ) op 10kg 20x 2 sets met 30 seconden rust.

Ik heb eigenlijk nog niet nagedacht over voedsel maar heb gehoord dat je veel brood, eieren, vis aardappels en vlees moet eten en daar wou ik nog een topic over maken of iemand een beetje een goed voedingsschema heeft voor mij.

Groet,
Rhandy

Kijk eerst hier een beetje rond op dit forum.
Hier zul je veel informatie vandaan halen wie jou allemaal antwoorden zullen gaan geven op jou gestelde vragen.

Succes ;)
 
Ik zou sowieso ook een gym zoeken! En daarnaast, whey is gewoon een extra source aan eiwitten(aanvulling op je dieet).

Zou gewoon lekker brood eten, en brinta, kwarkie, kip, en rijst. Dan komt het wel goed!
Maar ik deed het niet hoor op me 15e..
 
Ik zou sowieso ook een gym zoeken! En daarnaast, whey is gewoon een extra source aan eiwitten(aanvulling op je dieet).

Zou gewoon lekker brood eten, en brinta, kwarkie, kip, en rijst. Dan komt het wel goed!
Maar ik deed het niet hoor op me 15e..
Maar het kan geen kwaad (eiwit poeder) maar je moet met alles weten waarom je het neemt wat het met je lichaam doet etc.. Neem nooit iets wat je niet weet wat het is en je het gewoon neemt omdat het een "coole" reclame is en veel belooft.

---------- Post toegevoegd Thu 27 Dec 2012 om 17:13 ----------

Je vetpercentage lijkt mij iets hoger maar dat is allemaal schat werk en zoveel maakt dat procent ook niet echt uit (buiten als je wilt vergelijken met andere of het aantal kg wilt bereken dat je bijkomt in een week/maand). Denk er misschien ook eens over na om cardio te doen.

Kijk hier ook eens hier haal ik veel info uit maar dat is mss al wat gevorderd
Youtube: Elliott Hulse
Zoals eerder al aangehaald lees de stickies hier door
zoek wat op google (maar zorg ervoor dat je weet wat je leest) wat ik hier mee bedoel dat je geen "broscience" als waarheid gaat nemen. Laat je niet afleiden door fancy reclames etc... . Als je iets leest zoek dan ook eens naar een andere website waar ongeveer het zelfde staat , zoek ook naar een bron waar het vandaan komt als je niet zeker van iets bent, post het hier eens er zullen zeker mensen zijn die weten of het waar of niet is :)

Zeer nuttig voor mensen zoals jij :
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/bodybuilding-voor-door-beginner-127736/
 
Laatst bewerkt:
Vooral gezond en genoeg (boven onderhoud) eten (bulken) en als aanvulling is eiwitpoeder geen probleem, maar je moet goed weten dat het geen wondermiddel is :D
 
Goedendag allemaal!

Ik ben Rhandy, ik ben 15 jaar en ik wil beginnen met grote spieren kweken.
alleen heb ik dus twee vragen...

1: Is het verstandig om als 15 jarige Proteïne Powder te gebruiken?
2: Zoja: Hoeveel is dan verstandig om te nemen? ( Ik ben 1.70 en 64 Kilo )

Vetpercentage: 14.6
Kilo's vet: 9.3
Vetvrije massa: 54.7
BMI: 20,9 ( Hoop dat ze precies kloppen )

Hier is een foto van mij nu zodat jullie een beetje weten hoe ik er nu uit zie:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nog enig ander advies? Ik wil vanaf volgende week ongeveer starten met de workouts etc.

Groeten,
Rhandy

Sportschool pakken rhandy!
Thuis met 5 kilo kan je niks, en zeker omdat je begint is wat begeleiding bij oefeningen enzo wel handig ipv dat je gaat lopen aanklooien. Je bent er wel lekker optijd bij
 
Het geld wat je uit wil gaan geven aan proteine poeder kun je beter besteden aan een sportschool abbo, omdat het een veel groter verschil in je resultaten zal maken.
 
als dit niks voor skinnie is weet ik het ook niet meer
 
Als ik jou was zou ik een gym zoeken met een beetje begeleiding,na een tijdje ga je zowiezo hier en daar een praatje slaan en dingen bijleren alsook op dit forum.
De shakes laat je beter nog even zo of je moest geld teveel hebben,uit je dagelijkse kost haal je genoeg,geen junkfood uiteraard wel vis, kip, volkoren brood ,havermout ,rijst,eieren enz...beetje rondneuzen op het forum en je komt tips genoeg tegen,veel succes bro!
 
Shakes zijn niet nodig als je met je dagelijkse voeding aan je benodigde eiwitten komt;)
Als je 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht aan eiwitten binnenkrijgt met je gewone voeding, zijn shakes overbodig.
Zorg dus dat je voedingsschemain orde is en daarbij goed traint, dan komt het geheid goed ;)
 
Maar dan nog waarom zie ik dan alle bodybuilders toch nog whey poeder gebruiken?

Iemand die amper 3000 kcal moet eten kun je niet vergelijken met iemand die 12000 kcal moet eten.
 
Anabole Steroïden verhogen de eiwitsynthese. Dat betekend dat wil je resultaat uit AAS halen, je voldoende eiwitten moet eten.
Vandaar dat veel professionele bodybuilders whey proteine nemen.
Voor de hobbyisten is het vaak het gevoel dat het een wondermiddel is, en voor degene die weten wat ze doen is het gemakzucht ;)
 
kijk Rhandy als je nu al met whey wilt beginnen is daar absoluut niks mis mee, als je het geld er voor hebt kun je zo aan de slag gaan, maar de realiteit is wel dat als je RESULTAAT wilt zien van die whey je eerst je voeding en je trainingsmethodes op orde moet hebben, en momenteel geef je niet de indruk dat dat het geval is.

Dus zorg eerst dat je voeding op orde is en dat je op een correcte manier traint, anders ga is het verloren geld
 
Whey, casseïne, creatine (en al die duizenden andere sups) hebben allemaal een minder hoge prioriteit.

-hard trainen
-goed, en genoeg eten

zijn de twee belangrijkste dingen. Heb je je calorie-behoefte met de Harris-Benedict formule berekend? Je hebt waarschijnlijk geen 3000 kc nodig per dag. Ik heb zelfs nog minder nodig. Als gewicht moe tje je vet vrije massa invoeren.

Dus het belangrijkste is goed eten. Ongeveer 1.8x gewicht in kg in grammen eiwit, en voor de rest mag je het eigenlijk naar wens opvullen tot je je benodigde calorieën binnenkrijgt. Verzadigde vetten en simpele koolhydraten (suikers) grotendeels vermijden
 
En is dat wel goed voor je gezondheid,als je botmassa nog niet vol groei is om...? :lifter:
 
Je "botmassa" verandert voortdurend... Bone density neemt zelfs toe bij mensen die (kracht)sport beoefenen.
 
Back
Naar boven