XXL Nutrition

proteine repen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

man_of_magic

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
486
Waardering
6
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
25%
Wie hier is een proteine repen kenner ?

Ik heb een beetje rondgekeken, maar wat zijn die dingen duur.

Weet iemand goede low carb/high protein bars die niet een aanslag zijn op je inkomen ?

Ik ben ze nog niet tegengekomen namelijk.

Greetz,

Man_of_Magic
 
Originally posted by man_of_magic
Wie hier is een proteine repen kenner ?

Ik heb een beetje rondgekeken, maar wat zijn die dingen duur.

Weet iemand goede low carb/high protein bars die niet een aanslag zijn op je inkomen ?

Ik ben ze nog niet tegengekomen namelijk.

Greetz,

Man_of_Magic
Ik heb een aantal repen MetRX gebruikt vorig jaar. De smaak is niet echt om naar huis te schrijven.. is er niet ergens een recept op het net dan kun je ze zelf maken.. ik heb zo ook een recept voor KH repen met een beetje eiwit erbij..
Geef me wat tijd dan kijk ik of ik iets anders kan vinden..

Weet iemand hoeveel ml in een Amerikaanse cupmaat zit?

Energy bar (vijgen)
24 dried figs
1/3 cup honey
4 Tbsp orange juice (eetlepel)
2 Tbsp lemon juice
2 1/2 cups unbleached flour (bloem)
1/2 tsp baking soda (theelepel in de VS is veel groter dan hier, vast wel 2 NLse theelepeltjes = Na2CO3? )
1/4 tsp baking powder (van die kleine zakjes, gist?)
1 Tbsp canola oil (hum, ik zou olijfolie nemen)
1/4 cup dark corn syrup (hier kun je bijv. beter appelstroop nemen)
2 egg whites
1 cup oat bran (havervezels?)
 
Aha, hier heb ik een recept.. het is voor mensen die geen KH eten. Je kunt dan bijv. de zoetstof door gewone suiker of stroop vervangen

Protein Bars - adapted recipe


1 square unsweetened baker's chocolate
2 tbsp. macadamia oil (can use butter as a replacement) (is een bepaalde noot, gebruik gewoon boter)
2 tbsp. cream
3 tbsp. Splenda (zoetstof)
1 tbsp. SF peanut butter (ongezoete pindakaas)
1 cup protein powder (I've used whey powder - chocolate or vanilla)
1/2 cup unsweetened coconut
1 c. chopped nuts
2 tbsp. Da Vinci syrup - (your favorite flavor that works well with either chocolate or vanilla powder) ?? een of andere suikervrije siroop?
1 tsp. vanilla extract

Melt chocolate, oil and peanut butter in micro. Stir until completely mixed, add Splenda and cream, stir until creamy.

Add protein powders, nuts and coconut. Stir until fairly well mixed. Add syrup and vanilla. Knead dough with hands and press into plastic wrap lined pan. Press mixture evenly into pan and score into bars. Refrigerate until firm. ( I like them frozen)
.........................
Dit is een andere versie
2 tblsp. SF peanut butter
2 tblsp. butter
1/2 tsp. liquid artificial sweetener
1/4 c. Splenda
1/2 tsp. vanilla extract
1 scoop vanilla whey protein powder


Melt peanut butter and butter in microwave. Mix in sweeteners and extract. Add protein powder and stir until it forms a ball. Knead it a bit, then pat into flat pan. Score into bars. Refrigerate until firm. This will make about 3 bars - I almost always double or triple it.

Here's what we've found out so far:

- this is yummy, but tastes more like candy than a nutrition bar :)
- has a bit of an aftertaste, could this be the Splenda?
- make sure you blend well, it tends to have an odd mix of sweet and salty spots throughout.
- adding another half scoop or more of protein powder makes it less like fudge and more like a candy-cookie type bar
- good in the fridge, better in the freezer- can melt if left out too long or near heat.

We are still experimenting with different ingredients and different ratios, it certainly beats the commercial brands. I'm thinking that selling a premade mix might be a viable business venture - easy to make and no need for sugar alcohols or glycerin
 
Ze zijn allemaal een aanslag op je wallet! Dus dan ben je snbel uitgesproken. Gebruik het dan ook alleen indien echt nodig, en een gewone maaltijd niet mogelijk. Dan is het te overzien...
 
2 tblsp. SF peanut butter
2 tblsp. butter
1/2 tsp. liquid artificial sweetener
1/4 c. Splenda
1/2 tsp. vanilla extract
1 scoop vanilla whey protein powder


is volgens mij meer en fat bar dan een proteine bar :D
 
Thanx voor de recepten but i'll pass if you don't mind ;)

Ik heb even een search gedaan, maar kan weinig postiefs melden. Die dingen zijn gewoon cash cows voor supp. makers.

Maar ik blijf zoeken :)
 
Wij hebben ze ook..welleens waar geen supergoedkope waar jij naar zoekt...maar scheeld zoiezo wel.
 
volgens mij zag ik een een oude flex of zo (zal het thuis ff opzoeken) een advertentie voor repen voor 1.2 tot 1.4 euro per stuk.

Reteduur, maar...... die Lean Body repen van Labrada zijn gvd 49,50 euro voor 12!!! (kuch, heb er net 24 besteld... zijn wel lekker)

Misschien maar een wedstrijdje van maken wie de duurste kan vinden?? :p
 
k*tk*tk*t (and paste),
kijk nu net op de site van labrada en zie dus dat ik zwaar genaaid ben!! Daar koop je die repen dus voor 32,50 euro per 12!! Domdomdom, volgende keer beter rondkijken.
 
zeg ik toch.. met al die supplementen word je bij de neus genomen.. Opslagen van 100-200% want de bb-er is toch zo gek om te betalen wat we er voor vragen.
In de VS is meer concurrentie, dus de prijzen zijn navenant lager.
 
jaja, wrijf het maar weer in! :(
 
Aangezien de prijs/verhouding haal ik soms Isopure. het is na mijn weten de beste kwa prijs/kwaliteit:

Het is een 40gr bar die bevat:

-138kcal
- 12gr protiene
- 20.7gr carbs
- 0.8gr vet

Prijs: hmm ik dacht zo'n 25 euro voor 20 repen.

Maar mocht je eens geld over hebben neem dan labradaof cell tech. De laatste die ik had van cell tech koste me geloof ik zo'n 10 piek
 
Hoi Jay,

Waar kan je Isopure halen. Ik had laatst Pro bite van M Double you gehaald. Was wel okay alleen weinig proteine en veel koolhydraten.
 
Re: Re: proteine repen

Originally posted by Esperantisto


Weet iemand hoeveel ml in een Amerikaanse cupmaat zit?



Ja, dat weet ik .....

1 cup = 8 oz. = 240 ml


Of was er al wel antwoord? Ik ben helemaal nieuw hier en dit is de eerste keer dat ik hier wat post. Dus nu maar hopen dat ik het goed doe.
 
Ik vind die Isopure niet echt lekker hoor...
 
Re: Re: Re: proteine repen

Originally posted by Cowgirl Herb



Ja, dat weet ik .....

1 cup = 8 oz. = 240 ml


Of was er al wel antwoord? Ik ben helemaal nieuw hier en dit is de eerste keer dat ik hier wat post. Dus nu maar hopen dat ik het goed doe.
Ik had het wel op kunnen zoeken, maar ben blij dat iemand anders het voor me doet.. die gekke Amerikanen ook.
Aha, is er dus verschil tussen vloeibare onzen en droge onzen? Een droog ons was dacht ik 28 gram en vloeibaar 30 gram/ml? Een kopje is dus meer dan onze kopjes.
En hun theelepels zijn ook al bijna 2x zo groot als de onze.. dus het maakt wel verschil.

En welkom hier.. wordt nog een gezellig meidenkluppie of ben je geen vrouw met cowgirl als bijnaam?
 
Originally posted by Esperantisto
zeg ik toch.. met al die supplementen word je bij de neus genomen.. Opslagen van 100-200% want de bb-er is toch zo gek om te betalen wat we er voor vragen.
In de VS is meer concurrentie, dus de prijzen zijn navenant lager.

En wat denk je van de tussen personen?? Tussen de verkopers in amerika en totaan jou zitten heel wat personen, die willen er allemaal wat aan verdienen. Dan komen je wisselkoersen nog, je btw en andere belastingen. Invoerrechten bvb, luchthavenbelasting, verzendkosten. Dat is de voornaamste reden dat het hier zo duur is. Mensen verkijken zich hier echt op. En ja...elk tussenpersoontje is er weer een...weer een beetje duurder. En tuurlijk zijn er bedrijven die veel winst willen pakken, maar over het algemeen valt dat nog mee. Over de gehele lijn denk ik dat het niet veel meer zal zijn dan in de VS.
 
Back
Naar boven