AndroidHealthClinic

proteïne shake met of zonder creatine? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

karel_vdg

Novice
Lid geworden
3 aug 2016
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
75kg
Vetpercentage
18%
Goedemiddag,


Al enkele weken ben ik bezig met het programma uit het boek 'het wasborddieet' van David Zinczenko.
Mijn doel is om door het aanmaken van spiermassa een lager vetpercentage te krijgen en zodoende wat scherper te staan.
Ik train driemaal per week, met vooral de nadruk op buikspieren, rug en benen.
Vòòr de training neem ik altijd een proteïne shake.

Ik gebruik nu de shake van [Link niet meer beschikbaar]
Deze is echter heel prijzig en het eiwitgehalte is slechts 30%, wat ik toch vrij laag vind ivm andere shakes.
Hier zit wel creatine in, wat ook spieropbouwbevorderend werkt.

Kijk ik best uit voor een andere shake? En neem ik de creatine beter in een kuur van enkele weken?
Of toch beter een shake waarin beiden gecombineerd worden?

Alvast bedankt voor jullie antwoord
 
Dan is het eerder een carb shake ipv eiwit shake als er maar 30% eiwit in zit.

Ik zou dan toch maar kijken voor een andere.

Die creatine die er in zit rechtvaardigd die hoge prijs niet. Creatine kost tegewoordig bijna niets meer.

Creatine best langer nemen dan een paar weken.

Ik koop de creatine meestal apart.
 
Goedemiddag en welkom op het forum. Je gaat veel beter én goedkoper uitkomen met een whey en aparte creatine (monohydraat) van 1 van de boardsponsors hier, de link die jij post gaat nergens om.
 
Koop gewoon een bulkzak whey van bijvoorbeeld xxl nutrition of bulkpowders en koop een losse pot creatine als je dat wilt gebruiken.
 
Nooit snellere reacties gezien op eender welk forum, echt top!

Ik kijk dus voor een goedkopere wey van bvb xxl nutrition - heb de sample pack besteld van wey delicious.

Nog één vraagje ;
Wat is nu de toegevoegde waarde van creatine als supplement? Dit dan voor mijn doelstelling - spieropbouw en vetverlies.
Ik lees dat dit vooral een meerwaarde biedt voor extra kracht bij explosieve sporten.
Maar maakt dit echt een merkbaar verschil naar spieropbouw toe?
 
Nooit snellere reacties gezien op eender welk forum, echt top!

Ik kijk dus voor een goedkopere wey van bvb xxl nutrition - heb de sample pack besteld van wey delicious.

Nog één vraagje ;
Wat is nu de toegevoegde waarde van creatine als supplement? Dit dan voor mijn doelstelling - spieropbouw en vetverlies.
Ik lees dat dit vooral een meerwaarde biedt voor extra kracht bij explosieve sporten.
Maar maakt dit echt een merkbaar verschil naar spieropbouw toe?

Extra kracht = zwaarder trainen = meer spieropbouw. Al moet je dit wel nuanceren, creatine is geen wonder supplement of zo en je moet sowieso je voeding, training en rust in orde hebben.

Je zult ook een keuze moeten maken of spieren opbouwen en bulken of vet verliezen en cutten, beiden tegelijk gaat moeilijk zijn ...
 
Nooit snellere reacties gezien op eender welk forum, echt top!

Ik kijk dus voor een goedkopere wey van bvb xxl nutrition - heb de sample pack besteld van wey delicious.

Nog één vraagje ;
Wat is nu de toegevoegde waarde van creatine als supplement? Dit dan voor mijn doelstelling - spieropbouw en vetverlies.
Ik lees dat dit vooral een meerwaarde biedt voor extra kracht bij explosieve sporten.
Maar maakt dit echt een merkbaar verschil naar spieropbouw toe?

Brandstof voor de spieren. Minder snel vermoeien van de spieren.
 
Extra kracht = zwaarder trainen = meer spieropbouw. Al moet je dit wel nuanceren, creatine is geen wonder supplement of zo en je moet sowieso je voeding, training en rust in orde hebben.

Je zult ook een keuze moeten maken of spieren opbouwen en bulken of vet verliezen en cutten, beiden tegelijk gaat moeilijk zijn ...

Mij interesseert vooral het vetverlies.
Ik doe recreatief aan triatlon en heb dus niet zoveel baat bij veel extra spiermassa.
Ik zou echter graag mijn vetpercentage met 5% zien zakken. (van 18% naar 13%)
Met intensieve duursporten merk ik elk jaar dat ik niet veel lager kom dan die 18%.
Na het lezen van 'het wasborddieet' wil ik het eens over een andere boeg gooien.
De bottomline van dit boek is dat je je ruststofwisseling omhoog kan krikken door meer spiermassa aan te maken.
Enkele kilo's spiermassa zouden al een merkbaar verschil geven.
Vandaar mijn interesse in de juiste voedingssupplementen.

Nog tips om bovenstaand doel te bereiken?
 
Zakken in VP is cutten. Zal je dus met je voeding moeten doen.
 
OMG het wasbordieet. Toen ik het las net schoot ik een minuut in de lag. Echt zoveel mensen die alleen een six pack belangrijk vinden, mensen wake-up er is meer dan dat in de sport.
 
Back
Naar boven