Fitness Seller

Proteïne shake of Whey shake? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

arievh

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
204
Waardering
0
Wat is nou het verschil tussen proteïne shake of een whey shake?
Whey eiwitten zijn andere eiwitten? zijn beter? ???
 
Maar het is te betwijfelen of het het prijs verschil waard is....
 
Originally posted by frietbakker
Maar het is te betwijfelen of het het prijs verschil waard is....
Ik zat hier idd ook een beetje mee in me hoofd
 
voor na de training is whey ideaal...Het wordt zeer snel opgenomen en dat is dus een voordeel tov eiwitsoorten die minder snel worden opgenomen (ei-, melk- en sojaeiwit)
 
Originally posted by Reinier

Ik zat hier idd ook een beetje mee in me hoofd

Dan neem je de whey alleen voor na je training, en de (goedkope) proteinepoeder voor andere momenten ofzo?
 
Originally posted by f*cking ecto
voor na de training is whey ideaal...Het wordt zeer snel opgenomen en dat is dus een voordeel tov eiwitsoorten die minder snel worden opgenomen (ei-, melk- en sojaeiwit)

Waarom is een snellere opname beter? Als toch alle eiwitten worden opgenomen en gebruikt worden voor de spieropbouw waarom zou het dan uitmaken of je het snel op langzaam opneemt?

Bovendien is het een beetje de vraag op eiwitten meteen na de training ideaal is....
 
Je lichaam wilt zich na het trainen zo snel mogelijk weer herstellen. Als je dan snelle eiwitten neemt die snel in het bloed wordt opgenomen dan bevorderd dat alleen maar het groeien van de spier.
 
Originally posted by YuRi
Je lichaam wilt zich na het trainen zo snel mogelijk weer herstellen. Als je dan snelle eiwitten neemt die snel in het bloed wordt opgenomen dan bevorderd dat alleen maar het groeien van de spier.

Na een training zijn je glycogeen voorraden nihil, die wil je lichaam als eerste vullen voordat ie begint aan spieren opbouwen, dus moet je eigenlijk na je training snelle suikers hebben, als dan je energie voorraden weer vol zijn dan kan je volgens mij pas de eiwitten gebruiken om je spieren op te bouwen....

En als alle eiwitten die je nuttigt dan je spiergroei bevorderen dan maakt het toch niet uit of je ze snel binnen krijgt of langszaam. Je lichaam zal pas stoppen met eiwit benutten als ie het niet meer nodig zou hebben... dus waarom snelle opname vs. langzame opname? Dat snap ik nog niet zo goed... Goed als je snelle eitwitten gebruikt zou dat betekenen dat je sneller klaar bent met herstellen.... maar ja als je je spiergroepen eens in de week belast kan ik me niet voorstellen dat NIET Whey zo langzaam is dat het een rol gaat spelen....
 
Snelle opname na de training, logisch omdat je snel energie en bouwstoffen nodig hebt.
Whey eiwit is het beste soort eiwit dat er bestaat, het heeft eenoptimaal aminozuur profiel en word sneller opgenomen dan om het even welk ander eiwit.
Bovendien helpt het je immuumsysteem sterk te houden zodat je na verzwakking door training snel recupereerd.
Whey+ dextrose of maltodextrose is het beste wat je kan doen volgens een recente studie op atleten.
De insulinepiek is hoger en laat toe dat je sneller en beter hersteld.
De maaltijd daarna moet bestaan uit trage eiwitten en snelle koolhydraten bv casseine shake met weightgainer of een home made WG met melk, bananen, ijs en paar scheppen whey.

Het verschil met een gewone casseine shake is dus dat whey:
Een hogere kwaliteit heeft en met gevolg beter opneemt 90-95% tov casseine maar 40-60%
Sneller opneemt wat een snel herstel bevorderd en catabole processen tegengaat.
 
Originally posted by frietbakker


Na een training zijn je glycogeen voorraden nihil, die wil je lichaam als eerste vullen voordat ie begint aan spieren opbouwen, dus moet je eigenlijk na je training snelle suikers hebben, als dan je energie voorraden weer vol zijn dan kan je volgens mij pas de eiwitten gebruiken om je spieren op te bouwen....
Je moet zowel energie als bouwstoffen hebben om te herstellen.
Energie is goed om verloren glucose depots aan te vullen in zowel lever als spieren maar voldoet niet om het verlies van eiwitten tijdens een workout op te vangen.
Hoe langer het duurd eer je extern eiwit binnenkrijgt, hoe meer je eigen spieren gaan afgebroken worden om nieuwe aminozuren vrij te maken.
Je moet dus zowel eiwit als suikers innemen na een work out als je snel en efficient een anabole omgeving wil creëren.

Originally posted by frietbakker
En als alle eiwitten die je nuttigt dan je spiergroei bevorderen dan maakt het toch niet uit of je ze snel binnen krijgt of langszaam. Je lichaam zal pas stoppen met eiwit benutten als ie het niet meer nodig zou hebben... dus waarom snelle opname vs. langzame opname? Dat snap ik nog niet zo goed... Goed als je snelle eitwitten gebruikt zou dat betekenen dat je sneller klaar bent met herstellen.... maar ja als je je spiergroepen eens in de week belast kan ik me niet voorstellen dat NIET Whey zo langzaam is dat het een rol gaat spelen....
Je bent niet sneller hersteld, maar je begint sneller te herstellen waardoor er minder kans is dat je in een catabole situatie komt waarbij je spieren verliest ipv opbouwd.
Trage eiwitten heb je ook nodig maar enkel in de periode na de training (ongeveer 30 minuten later.)
De combi whey/dextrose is ideaal na de training.
 
Bedankt voor de info. Nu snap ik het al beter, over welke verhouding whey/dextrose praten we dan en Hoeveel gram zou je van ieder optimaal binnen moeten krijgen na de training??

En als je nou zou moeten kiezen tussen dextrose OF whey post-workout welke zouden jullie dan kiezen?
 
volgens mij 1 gram dextrose p/kg en verder neem ik 40 gram whey.
 
1 gram dextrose per kilogram?? Samen met 40 gram whey dat zou betekenen minder dan 1 gram dextrose en je post workout shake?
 
1 gram x je lichaamsgewicht, dus als je 90 kilo weegt neem je 90 gram dextrose + 40 gram whey.
 
Idd en als je op dieet bent doe je 1 g per kg spiermassa of VVM
 
Originally posted by admin
De maaltijd daarna moet bestaan uit trage eiwitten en snelle koolhydraten bv casseine shake met weightgainer of een home made WG met melk, bananen, ijs en paar scheppen whey.

??? wordt de whey langzamer opgenomen doordat je het met ijs mengt ofzo??? die paar scheppen whey blijven toch nog steeds snelle eiwitten?
 
Originally posted by jamesz


??? wordt de whey langzamer opgenomen doordat je het met ijs mengt ofzo??? die paar scheppen whey blijven toch nog steeds snelle eiwitten?

Door de melk wordt de whey langzamer opgenomen
 
Niet alleen door de melk maar door het geheel. Produkten met een hoge GI worden snel opgenomen. Doe je daar een produkt met een lage GI bij dan wordt het product met een lage GI langzamer opgenomen dan opzichzelf en het produckt met een lage GI sneller dan als het niet 'gemengd' zou worden met een product met een hogere GI.
 
Back
Naar boven