Fitness Seller

Proteïne shake voor na een workout zonder supplementen?

Users who are viewing this thread

RyanBingham

Novice
Lid geworden
13 jan 2013
Lengte
1m80
Massa
61kg
Vetpercentage
9%
Hey allemaal,

Nieuw op dit forum en ben net begonnen met trainen.

Ik lees veel goede verhalen over het drinken van 'post workout shakes', oftewel shakes die je gelijk na je training drinkt om zo de spiergroei te bevorderen.
De meeste daarvan worden gemaakt met supplementen en die neem ik liever niet om de reden dat ik student ben en het geld er niet voor heb en ik liever geen pillen of poeders gebruik.

De shakes die ik nu vindt zijn allemaal gemaakt van voornamelijk melk en kwark. Van die shakes wordt echter gezegd dat je er voornamelijk vet mee aanmaakt en dat ze nauwelijks tot geen effect hebben op de aanmaak van spieren.

Wat zijn jullie ervaringen met deze shakes en kennen jullie goede shakes waar geen extra supplementen in worden verwerkt?

Alvast bedankt,
Groet!

aceta

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
16 okt 2012
Lengte
1m79
Massa
78kg
volgens mij snap jij de bedoeling van "supplementen' niet echt. eiwit shake's zijn niks speciaal er zit niks raars in het is gewoon een makkelijke bron van eiwitten die snel word opgenomen na het trainen.
heb je ten eerste al een goed voeding schema? want daar bereik je meer mee dan 1 shake na het trainen

supersized

Huge Freak
Lid geworden
5 sep 2011
laat die shakes voor wat het is, ga je eerst focussen op voeding.

Sheamus

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
22 mrt 2012
Lengte
1m73
Wow er staat zoveel onzin door elkaar in de OP dat ik niet eens weet waar te beginnen.

mesoectosaurus

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
22 okt 2012
Lengte
1m80
Massa
82kg
De shakes die ik nu vindt zijn allemaal gemaakt van voornamelijk melk en kwark. Van die shakes wordt echter gezegd dat je er voornamelijk vet mee aanmaakt en dat ze nauwelijks tot geen effect hebben op de aanmaak van spieren.

WUT :eek:

---------- Post toegevoegd Sun 13 Jan 2013 om 16:43 ----------

Kwark rules (franse, naturel).

Pindakaas ook maar ik gok dat er nog wel een ander forumgenoot voorbij komt met superman pak die dat zal beamen.

OP
R

RyanBingham

Novice
Lid geworden
13 jan 2013
Lengte
1m80
Massa
61kg
Vetpercentage
9%
Ten eerste bedankt voor jullie tijd om te reageren.

Ik snap er inderdaad niks van, vandaar dat ik het hier post. Ik ben nieuw in deze wereld en heb me ingelezen op internet, als jullie het niet eens zijn met de dingen die ik in mijn eerste post schreef, hoor ik graag wat jullie idee hierover is.

@Aceta en Supersized: ik heb m'n voedingsschema klaar liggen, die heb ik gemaakt op de behoeften die passen bij mijn gewicht, lengte, leeftijd, vetpercentage, hoe vaak ik sport etc.

Godafoss

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
24 jun 2011
Lengte
1m84
Massa
77kg
Eiwitshakes zijn gewoon onderdeel van je voeding. In principe heb je ze eigenlijk niet eens nodig als je met de rest van je voeding al genoeg eiwitten binnenkrijgt, maar ze zijn wel handig voor een snelle bron van eiwitten voor net na de training.

aceta

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
16 okt 2012
Lengte
1m79
Massa
78kg
idd post hem :D

OP
R

RyanBingham

Novice
Lid geworden
13 jan 2013
Lengte
1m80
Massa
61kg
Vetpercentage
9%
Voedingsschema posten bedoel je?

OP
R

RyanBingham

Novice
Lid geworden
13 jan 2013
Lengte
1m80
Massa
61kg
Vetpercentage
9%
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Heb hem uitgerekend met zo'n muscle building excel sheet.

Met dit schema heb ik genoeg calorieën binnen voor mijn lichaam. Proteïnes zitten tegen de 100 gram aan. Da's van wat ik ervan begrijp redelijk goed, zo'n shake zou hem afmaken.Vlees probeer ik te beperken tot het avondeten.

Op de dagen dat ik sport:

Eerste maaltijd
Voordat ik iets eet 250 ml water
20 gram dadels, 15 gram rozijnen, voor carbohydraten
2 gekookte eieren op 2 sneetjesbruin brood met kaas

Maaltijd na het sporten

2 appels
1 banaan

1 avocado
10 gram gemengde noten, misschien doe ik hier wel 20 pompoenzaden voor in de plaats

Middag eten

Havermout pap met gemengde noten

Laat in de middag

2 boterhammen pindakaas.

Avondeten

Wisselend.

Op de dagen dat ik niet sport eet ik de eieren niet, de rest blijft ongeveer hetzelfde. Dan zit ik voor mijn lichaamsgewicht etc. weer op de juiste calorieën voor een dag in rust.

Ano_200622

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
23 jun 2010
Lengte
2m
Massa
158kg
dat is ongeveer 1 maaltijd opgedeelt in kleine porties.

OP
R

RyanBingham

Novice
Lid geworden
13 jan 2013
Lengte
1m80
Massa
61kg
Vetpercentage
9%

hehe dat idee kreeg ik ook al toen ik naar schema's van andere gasten hier keek. Maar 'k wil het opbouwen, dit is voor mij al meer dan ik het afgelopen jaar deed, toen sportte ik in tijdje niet.

Ano_200622

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
23 jun 2010
Lengte
2m
Massa
158kg
dan zou ik er langzaam aan wat noten en brood aan toevoegen, en een bakkie magere kwark voor het slapen.

arnodsi

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
31 aug 2009
Lengte
1m84
+1

Begin al eens met alles te verdubbelen en meer eiwitten toe te voegen (kip/vis/kwark/melk/eieren/steak ...).
Als je hierna begint bij te komen gewoon dit blijven eten (als je niets bijkomt meer eten). En als je stopt met bijkomen terug meer eten toevoegen.

En na het sporten meer koolhydraten en eiwitten toevoegen.

ophethof

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
29 apr 2011
Lengte
1m80
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
eiwitshakes zijn gewoon onderdeel van je voeding. In principe heb je ze eigenlijk niet eens nodig als je met de rest van je voeding al genoeg eiwitten binnenkrijgt, maar ze zijn wel handig voor een snelle bron van eiwitten voor net na de training.

+1

OP
R

RyanBingham

Novice
Lid geworden
13 jan 2013
Lengte
1m80
Massa
61kg
Vetpercentage
9%
Thanks voor jullie input.

Wat voor niet-vlees producten zouden jullie nog meer eten om genoeg proteïne binnen te krijgen?
En dus alleen shakes drinken met proteïne poeder?

Patriciaa

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
19 jun 2011
Lengte
1m64
Thanks voor jullie input.

Wat voor niet-vlees producten zouden jullie nog meer eten om genoeg proteïne binnen te krijgen?
En dus alleen shakes drinken met proteïne poeder?
Ei, zuivel.
Al het eiwit uit voeding is langzaam, waarvan kwark het traagste is, en ei het snelste is. Een eiwitshake is een snel eiwit, en dat is het grote verschil ertussen.

Prestigio

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
29 apr 2011
Lengte
1m79
Massa
78kg
Vetpercentage
9%
Tofu, bonen, soja (met mate), vis, eieren, zuivel

Naar boven