MuscleMeat

proteine shakes mee op het vliegtuig?

Bezoekers in dit topic

darkskyzer

Novice
Lid geworden
20 jul 2015
Berichten
16
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
77kg
dag allemaal,

ik vertrek binnenkort voor 2 weken op vakantie naar het zonnige spanje :D

Nu 2 weken zonder proteïne shake's lijkt me zeer lang :p

vandaar mijn volgende vraag of je met je proteïne poeder op het vliegtuig mag?
Ik zou niet in mijn handbagage steken maar in mijn grote koffer.
Zou dit geen problemen geven bij de douane?
want zou niet willen dat ik mijn vlieger mis door een douane controle.

alvast bedankt voor jullie positieve reacties!
 
Je kan hem zorgeloos meenemen ik heb 6 kg proteine meegenome , creatine, aminozuren. Preworkout ,ZMA van alles en nog wat.

Geen problemen gehad dus good to GO!
 
Zou t niet doen, ben net vrij na 10 jaar gevangenisstraf. Dachten verdomme dat het cocaine was:(
 
2 weken zonder je kut shakies is geen ramp.. Overrated.
 
Op het vliegtuig nog wel, waarom???
 
Wel even in het vliegtuig in je bagage doen, maar verder geen probleem. Op vakantie maak ik altijd de meeste gains
 
Je kan hem zorgeloos meenemen ik heb 6 kg proteine meegenome , creatine, aminozuren. Preworkout ,ZMA van alles en nog wat.

Geen problemen gehad dus good to GO!

6kg, hoe lang was je wel niet weg???
 
Denk als je zorgt dat het een gesealde pot is dat ze hier niet zo snel moeilijk over zullen doen. Zeker niet als je binnen de EU vliegt. Even een factuur papiertje bij de pot van waar het vandaan komt enzo voor de volledigheid, lijkt me dat ze er dan niet moeilijk over doen. Zou dan wel een klein potje doen, iets van een kg ofzo max. Als je geen gesealde pot heb dan weet ik het nog zo net niet... ligt dan toch nog wel eens gevoelig (gaan ze er toch misschien naar kijken etc.)
 
Ik doe altijd samples, veel makkelijker dan een pot.
 
Toen ik vorige maand naar londen ging heb ik gewoon zakjes met oats en whey gemaakt en in de koffer van mn vriendin gegooid :thumb:
 
Heb in juni 2 pakken gold standard whey meegenomen in bagage. Helemaal geen problemen mee gehad
 
dag allemaal,

ik vertrek binnenkort voor 2 weken op vakantie naar het zonnige spanje :D

Nu 2 weken zonder proteïne shake's lijkt me zeer lang :p

vandaar mijn volgende vraag of je met je proteïne poeder op het vliegtuig mag?
Ik zou niet in mijn handbagage steken maar in mijn grote koffer.
Zou dit geen problemen geven bij de douane?
want zou niet willen dat ik mijn vlieger mis door een douane controle.

alvast bedankt voor jullie positieve reacties!

Je vertrekt vanuit Zaventem. Sinds wanneer wordt je valies daar door de douane gecontroleerd wanneer je naar Spanje vertrekt. Je valies gaat enkel door de scanner van de security in de kelder om te zien of er geen explosieven en gevaarlijke stoffen inzitten. Tuurlijk mag je een pot eiwitten meenemen. Ik zie daar enkel douane wanneer je in België aankomt. Wanneer je naar een land buiten de EU vertrekt, passeer je wel langs de grenspolitie die je papieren controleert, maar douane: nooit gezien. Ik zou niet weten waar ze zouden staan en ik ken de luchthaven goed. De dag dat je ergens bij aankomst door de douane gecontroleerd wordt en ze vinden je pot verdacht, nemen ze daar een staaltje uit en doen daarmee een cocainetest of desnoods een andere drugtest. Dat duurt nog geen 2 minuten. Is de test negatief, ga je gewoon verder met je eiwitten. In Spanje gaan ze dat zelfs niet doen als je van Belgie komt omdat je binnen de EU reist.
 
dag allemaal, ik vertrek binnenkort voor 2 weken op vakantie naar het zonnige spanje :D Nu 2 weken zonder proteïne shake's lijkt me zeer lang :p vandaar mijn volgende vraag of je met je proteïne poeder op het vliegtuig mag? Ik zou niet in mijn handbagage steken maar in mijn grote koffer. Zou dit geen problemen geven bij de douane? want zou niet willen dat ik mijn vlieger mis door een douane controle. alvast bedankt voor jullie positieve reacties!
Kan prima, ben laatst naar Madrid gevlogen en in een klein potje die ik nog had liggen wat eiwitpoeder gedaan in mijn handbagage (ruim kost tegenwoordig extra bij KLM). Werd er wel uit gehaald bij de controle en moest de post opmaken, en zei dat het eiwitpoeder was, toen was het goed en deden ze niet moeilijk op Schiphol. Geen idee hoe dat in Belgie is, maar als je europees vlucht hoe je niet langs de douane.
 
6kg, hoe lang was je wel niet weg???


7 weken vandaag de laatste scoop genomen en hij is op... Om 3 uur vlieg ikweer naar NL. Ja 6kg shake is best veel en overrated maar ik ben teveel buiten en bijna geen tijd om grote maaltijden te eten.. Snel tonijntjes naar binnen of snel kip eten ergens of thuis en derest maar shakes binnenwerken...
Ben al 3kg kwijt aan spiermassa... Maar wel goed droog!

---------- Toegevoegd om 18:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:17 ----------

Ik heb hem niet met zijn originele pot meegenomen gewoon in een doorzichtige plastic zakje. Helemaal geen problemen gehad.

---------- Toegevoegd om 18:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:18 ----------

En oohja ik heb ook in me handbagage shake meegenomen 1 sample en 1 in me shakebeker gemixt met wat water in het vliegtuig geen problemen gehad.
Wel een dame gehad naast me die ook wou proeven[emoji23]
 
Soms vraag ik mij af of de meesten hier achterlijk zijn. Het is regelmatig dat je die stomme vragen krijgt over eiwitpoeder op een vliegtuig meenemen. Is eiwitpoeder dan een verboden product? Zolang je niet naar een land gaat waar restricties bestaan op invoer van voeding (Australië, Canada en misschien nog een paar andere), is er geen enkel probleem. En dat de meesten niet weten dat er vrij verkeer van goederen is binnen de EU en indien ze je dan controleren (wat bijna nooit gebeurt) dat dit dan ivm is met verboden middelen zoals drugs. Handbagage is wel een ander probleem omdat dit door de security gecontroleerd wordt en ik heb het al voorgehad dat ik mijn fles water ter plaatse moest ledigen of afgeven maar dat het absoluut niet door de security mocht. En dat zou je dus evengoed met eiwitpoeder kunnen voorhebben. Soms mag je enkel voeding meehebben in je handbagage dat op de luchthaven in de taxfree zelf gekocht is.
 
Het mag wel, maar of het slim is..
Als ze het aanzien voor cocaïne dan heb je wel wat anders aan je hoofd dan gains maken op vakantie.
 
Het mag wel, maar of het slim is..
Als ze het aanzien voor cocaïne dan heb je wel wat anders aan je hoofd dan gains maken op vakantie.
In de gevangenis trainen ze anders ook hard hoor? En ze nemen daar ook zeker geen eiwitshakes..
Prison.jpg
 
In de gevangenis trainen ze anders ook hard hoor? En ze nemen daar ook zeker geen eiwitshakes..
Prison.jpg

Dat is waar. En dan heb je nog langer gratis verblijf ook!
 
Het mag wel, maar of het slim is..
Als ze het aanzien voor cocaïne dan heb je wel wat anders aan je hoofd dan gains maken op vakantie.

je denkt toch niet srs dat ze het voor coke aan zien?
 
je denkt toch niet srs dat ze het voor coke aan zien?

Hangt van de verpakking af.
Een originele, ongeopende verpakking zal meevallen, maar een boterhamzakje o.i.d. met wit poeder erin..
 
Back
Naar boven