MuscleMeat

proteineblend (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lickety-split

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
476
Waardering
0
Bij mij op de plank staan 2 soorten eiwitpoeders van Labrada nl:
Proplete whey proteine en Pro V60. (Pro V60 bestaat uit 3 verschillende whey-eiwitten, ei-eiwitten en caseine)

Mijn ritueel is nu altijd zo dat ik s'ochtends 60 gram van de pro V60 blend neem om zodoende zowel snel als langzaam verteerbare eiwitten binnen te krijgen.

Na de training neem ik de Proplete Whey + dextrose en vervolgens 1 uur later een maaltijd.

Nou vroeg ik mij eens af, aangezien whey na 20/30 minuten opgenomen wordt, is het dan niet aan te raden om die V60 ook na de training te nemen (ipv de Whey) om zo te voorkomen dat je een periode zonder eiwitten zit? In die Pro V60 zit immers ook whey-eiwit.

Of kan je dan net zo goed al na 20/30 minuten die maaltijd nemen?

Who knows the answer ??
 
Ik zou zo ie zo casseine eiwitten na je training in nemen.
 
Of wat casseine bij je post workout shake, niet ipv whey.
Of gewoon een half uur na die shake weer eten. (Doe ik ook, bevalt goed)
 
hmm, maar als ik dus een mix van whey+caseine of gewoon die Pro V60 wat dat eigenlijk ook is neem, kan ik die maaltijd na de training langer uitstellen? Dus dan kan ik zeg 1 uur na de training die maaltijd nemen

Ik eet liever 1 uur na het trainen omdat ik s'avonds train en klaar ben om 22.00 (shake) dan is het ongeveer 11 uur wanneer ik de laatste maaltijd neem, zoon beetje vlak voor het slapen gaan.
 
Dan lijkt me dat de beste optie voor jou ja.
 
Originally posted by lickety-split
Bij mij op de plank staan 2 soorten eiwitpoeders van Labrada nl:
Proplete whey proteine en Pro V60. (Pro V60 bestaat uit 3 verschillende whey-eiwitten, ei-eiwitten en caseine)

Mijn ritueel is nu altijd zo dat ik s'ochtends 60 gram van de pro V60 blend neem om zodoende zowel snel als langzaam verteerbare eiwitten binnen te krijgen.

Na de training neem ik de Proplete Whey + dextrose en vervolgens 1 uur later een maaltijd.

Nou vroeg ik mij eens af, aangezien whey na 20/30 minuten opgenomen wordt, is het dan niet aan te raden om die V60 ook na de training te nemen (ipv de Whey) om zo te voorkomen dat je een periode zonder eiwitten zit? In die Pro V60 zit immers ook whey-eiwit.

Of kan je dan net zo goed al na 20/30 minuten die maaltijd nemen?
Who knows the answer ??
Wanneer je whey eiwit mengt met andere soorten eiwit dan wordt dan wordt de opname van whey vertraagd. Het is niet zo dat eerst de whey wordt opgenomen dan het ei-eiwit en daarna de casseine. Daarom heeft zo'n mix ook weinig voordelen.
Je kunt het dus wel nemen na de training, maar je raakt wel het voordeel van de snelle opname van whey gedeeltelijk kwijt.
 
Re: Re: proteineblend

Originally posted by burn

Wanneer je whey eiwit mengt met andere soorten eiwit dan wordt dan wordt de opname van whey vertraagd. Het is niet zo dat eerst de whey wordt opgenomen dan het ei-eiwit en daarna de casseine. Daarom heeft zo'n mix ook weinig voordelen.
Je kunt het dus wel nemen na de training, maar je raakt wel het voordeel van de snelle opname van whey gedeeltelijk kwijt.


Dus eigenlijk kan ik beter Whey na de training en dan 20/30 minuten later eten

Of kan je ook Whey na de training en dan na 20/30 minuten caseine (of pro V60) en dan daarna de maaltijd (1 uur na training)? of wordt het zo een beetje dubbelop allemaal?
 
Re: Re: Re: proteineblend

Originally posted by lickety-split



Dus eigenlijk kan ik beter Whey na de training en dan 20/30 minuten later eten

Of kan je ook Whey na de training en dan na 20/30 minuten caseine (of pro V60) en dan daarna de maaltijd (1 uur na training)? of wordt het zo een beetje dubbelop allemaal?

Je maakt het wel erg ingewikkeld;)

Je kunt ook gewoon je whey+ dextrose nemen en na een uur je maaltijd nemen. Of je neemt je whey in melk dan heb je ook nog wat casseine en zal het iets langzamer opgenomen worden. Maar het luistert allemaal niet zo nauw.
 
De meningen over het wel of niet mengen van snelle en tragere eiwitten blijven ook hier op dit board verdeeld.

Lees dit maar eens.
 
neem gewoon je whey + dextrose en 45 min tot een uur later een vaste maaltijd met wat complexe carbs en (mager)vlees/kip....

Mocht je zo laat niet zo'n maaltijd kunnen eten om wat voor reden dan ook, dan zou je eventueel die Pro V60 kunnen nemen, maar dan zou ik er wel wat complexe carbs bij nemen, meng het dan door je havermout of brinta bv.


Weet niet of je aan het cutten of bulken bent.... afhankelijk van je doel zul je de hoeveelheden moeten bepalen.
 
Originally posted by elefino
De meningen over het wel of niet mengen van snelle en tragere eiwitten blijven ook hier op dit board verdeeld.

Lees dit maar eens.
idd, maar na dit doorgelezen te hebben denk ik dat whey in melk het beste is (+dextrose in je postworkout shake), dan heb je ook de casseine.
 
Originally posted by CrocoDillon

idd, maar na dit doorgelezen te hebben denk ik dat whey in melk het beste is (+dextrose in je postworkout shake), dan heb je ook de casseine.

Dat bedoel ik juist. Want in deze thread stelt Burn (toch iemand met recht van spreken ;)) juist dat je NIET moet combineren met andere soorten eiwitten.
De meningen zijn dus verdeeld.

Ik persoonlijk neem m'n whey met water om zeker te zijn dat het zo snel mogelijk wordt opgenomen. Ik kan toch altijd een half uur later weer eten.
Als je die mogelijkheid niet hebt is het denk ik beter om toch whey met tragere eiwitten te mengen.
 
Originally posted by elefino


Dat bedoel ik juist. Want in deze thread stelt Burn (toch iemand met recht van spreken ;)) juist dat je NIET moet combineren met andere soorten eiwitten.
De meningen zijn dus verdeeld.

Ik persoonlijk neem m'n whey met water om zeker te zijn dat het zo snel mogelijk wordt opgenomen. Ik kan toch altijd een half uur later weer eten.
Als je die mogelijkheid niet hebt is het denk ik beter om toch whey met tragere eiwitten te mengen.
Burn stelt ook in dat topic dat whey met melk de whey niet per sé nadelig vertraagd. Dat zou kunnen betekenen dat de vertraging alleen maar goed is aangezien door een iets tragere opnemen van eiwit meer door de lever passeert (minder oxideert ofzo)... maar daar zou een kenner een antwoord op moeten geven. imo heeft whey met water en whey met melk beidde zijn voordelen.
 
Originally posted by elefino

Ik persoonlijk neem m'n whey met water om zeker te zijn dat het zo snel mogelijk wordt opgenomen. Ik kan toch altijd een half uur later weer eten.

En jij denkt dat na 30min de wei de maag al gepasserd is ??
 
Dat is wat me hier op dit forum verteld is ja :)
Moet ook best kunnen, de whey kan zels al door de maagwand worden opgenomen. Het hoeft niet helemaal door de darmen.
 
Hangt van de hoeveelheid af. Ma eiwit heeft veel meer tijd nodig dan bijv koolhydraten. Ook whey eiwit.

Dus binnen de 30 minuten zal een grote hoeveelheid niet helemaal opgenomen zijn. Zeker niet als er melk bijzit.
 
na m'n shake met whey/dextrose/kaneel/r-ALA/multi/vitC/vitE/selenium neem ik 1.5 uur later een vaste maaltijd met complexe carbs en mager vlees/kip...

werkt eigenlijk SUPER voor mij... ben niet zo'n voorstander van een shake en dan gelijk een half uur later een maaltijd... en al helemaal niet als je bezig bent met cutten.

Stel je shake bevat 60 gram dextrose + 40 gram eiwit, dan zit je toch op 400 calorieen... plus nog een maaltijd van minstens evenveel calorieen, dat is bij elkaar toch 800+ calorieen in relatief korte tijd...

Tuurlijk is je lichaam na je training super anabool, maar dan nog... mensen die cutten + een trage stofwisseling hebben of gevoelig zijn voor KH en vetopslag, kunnen naar mijn mening beter iets meer tijd tussen de shake en maaltijd nemen......

(no science used here... )
 
Originally posted by CrocoDillon

idd, maar na dit doorgelezen te hebben denk ik dat whey in melk het beste is (+dextrose in je postworkout shake), dan heb je ook de casseine.

Lastig al die verdeelde meningen, ik laat het wel bij whey + dextrose met melk en dan 1 uur later eten. In de melk zit je casseine, als zegmaar langzaam eiwit, ik neem er zoon 40 cl magere melk bij dus ff opgezocht 4x3,2 =12,8 gram casseineeiwit. Toch nog meer dan ik dacht.
 
Originally posted by lickety-split


Lastig al die verdeelde meningen, ik laat het wel bij whey + dextrose met melk en dan 1 uur later eten. In de melk zit je casseine, als zegmaar langzaam eiwit, ik neem er zoon 40 cl magere melk bij dus ff opgezocht 4x3,2 =12,8 gram casseineeiwit. Toch nog meer dan ik dacht.
Dat zeg ik :) alleen in de halfvolle melk die ik heb zit 3,5 g/100ml eiwit en in magere melk die ik heb 4,0 g/100ml... zo doe ik het ook, met water is het een stuk minder lekker.
 
Originally posted by lickety-split


Lastig al die verdeelde meningen, ik laat het wel bij whey + dextrose met melk en dan 1 uur later eten. In de melk zit je casseine, als zegmaar langzaam eiwit, ik neem er zoon 40 cl magere melk bij dus ff opgezocht 4x3,2 =12,8 gram casseineeiwit. Toch nog meer dan ik dacht.

Tja, maar verdeelde meningen leveren wel leuke discussies op :)
En het zijn natuurlijk discussies over details. Je hoeft niet bang te zijn dat als je de 'verkeerde' keuze maakt je groei wel kan vergeten ofzow ;)
 
Back
Naar boven