MuscleMeat

proteinen shake vraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tom vd

Cool Novice
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
74
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
59kg
Vetpercentage
8%
hi,
als ik ga fitnessen maak ik altijd mijn shake voordat ik vertrek. ik gebruik whey proteins en deze shaker:[Link niet meer beschikbaar]
ik mix ze schud er goed mee en na mijn work-out schud ik er nog eens goed mee en drink het op.
maar, in mijn gym zie ik vaak mensen het terplekke mixen en en direct opbrinken.
mijn vraag is, maakt dit iets uit of niet ?

alvast bedankt!
 
Dat maakt niet uit.
 
Het is een vraag die inderdaad steeds terugkomt en ik heb er nog nooit een definitief antwoord over gehoord. Ik heb zelf geen verstand van moleculaire veranderingen als je whey toevoegt bij melk en dit laat staan maar er word dus gezegd dat er eiwitrotting kan ontstaan maar hoe dit in zijn werk gaat? geen idee.

Zelf heb ik altijd geleerd bij scheikunde dat als er 2 substanties in bijvoorbeeld een shakebeker gaan er niet zomaar een verandering kan plaatsvinden (eiwitten die bijvoorbeeld verdwijnen).

Simpel gezegd, zolang er geen definitief antwoord is drink ik het persoonlijk meteen na het shaken op. Melk laat je toch ook niet 2 uur staan voor je het op gaat drinken, waarom een shake wel?
 
Melk laat je toch ook niet 2 uur staan voor je het op gaat drinken, waarom een shake wel?

Omdat melk bederft en het warm wordt wat niet smaakt en whey niet. ;)
 
Omdat melk bederft en whey niet. ;)

Whey word meestal gemend met melk, daarom dat ik het zei ;) Whey bederft trouwens ook gewoon als je het slecht bewaard. Alleen een stuk minder snel dan een vloeibaar zuivelproduct als melk.
 
Whey word meestal gemend met melk, daarom dat ik het zei ;) Whey bederft trouwens ook gewoon als je het slecht bewaard. Alleen een stuk minder snel dan een vloeibaar zuivelproduct als melk.

True. Als ik op reis ben meng ik m'n whey altijd met water. Als ik terugkom gaat de shakebeker na het omspoelen direct de vaatwasser in. Die lucht is echt niet te harden.
 
bedankt voor de antwoorden!
maar is je shake mixen niet een beetje onpraktisch in de gym ? zo'n hele pot meenemen en dan daar mixen. het lijkt me practischer dat je het thuis mixt. maar als het inderdaad bederft is het beter in de gym te mixen
 
bedankt voor de antwoorden!
maar is je shake mixen niet een beetje onpraktisch in de gym ? zo'n hele pot meenemen en dan daar mixen. het lijkt me practischer dat je het thuis mixt. maar als het inderdaad bederft is het beter in de gym te mixen

Hint: alleen maar whey in je shaker meenemen ;)
 
dan doe je je poeder in je shakebeker en vul je 'm daar met water.. Persoonlijk zie ik het nut er niet van in. Thuis heb je alles bij de hand en je kan hem meteen schoonmaken.
 
dat is een goed idee! bedankt, kzal het zeker eens proberen. en ik kan mijn shaker schoonmaken in de fitness.

bedankt voor de reacties
 
Je kant ook van die kant en klare flesjes kopen moet je niks schoonmaken gewoon opzuipen en in de vuilbak kipperen..
 
dat is wel veel duurder denk ik
 
Back
Naar boven