AndroidHealthClinic

Protiene bom.

Bezoekers in dit topic

TNHC

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
1.085
Waardering
0
Wil het artikel uit de flex een kans geven. 6 weken lang en iedere 2 weken je protienne met 40 gram verhogen. voor iemand van 90 kil- ga je dus van globaal 200 naar een 300 a 350 gram. Daarna zak je langzaam terug.

Iemand ervaring ermee ?

Zou goed zijn voor de manier waarop je lichaam met je protiene reserves omgaat.
 
zou heel goed kunnen, amar dan moet je wel rekening houden met het feit dat je cals wel gelijk moeten blijven... dus minder eiwitten, meer carbs.
Ik heb over het algemeen enkel in het weekend minder eiwit...door de weeks zo'n 450gr.
 
Ik heb het gedaan, en het beviel me prima!! Wel veel water drinken en vergeet niet dat je op de wc ook een paar bommen zult achterlaten waar je omgeving niet blij mee zal zijn. [afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik meen iets gelezen te hebben dat je lichaam bij een grotere inname ook meer eiwit gaat (ge)(ver)bruiken, oftewel, je bouwt het netjes op wat goed, maar je gaat het ook een keer afbouwen, krijg je dan niet de situatie dat je lichaam meer wil gebruiken dan er binnenkomt er dus een heus tekort ontstaat gedurende een periode en doe je zo het effect niet teniet??
 
Belangrijk is idd na de opbouwperiode weer afbouwen, zou toch weer met downgraden van je receptors te maken hebben. het fijne weet ik er niet van.
 
Originally posted by soulreaver
Ik meen iets gelezen te hebben dat je lichaam bij een grotere inname ook meer eiwit gaat (ge)(ver)bruiken, oftewel, je bouwt het netjes op wat goed, maar je gaat het ook een keer afbouwen, krijg je dan niet de situatie dat je lichaam meer wil gebruiken dan er binnenkomt er dus een heus tekort ontstaat gedurende een periode en doe je zo het effect niet teniet??
Ja volgens mij klopt dat. Wanneer je de eiwitinname verhoogt dan zal je lichaam zich hierop aanpassen door meer eiwit te oxideren. Je komt dus in een 'posifief balans', totdat je lichaam de oxidatie evenredig verhoogt heeft. Wanneer je dan weer verlaagt gebeurt hetzelfde maar andersom, je komt in een 'negatief balans' totdat je lichaam de oxidatie verlaagt heeft. Het netto resultaat zal waarschijnlijk dus 0 zijn.
 
Originally posted by burn

Ja volgens mij klopt dat. Wanneer je de eiwitinname verhoogt dan zal je lichaam zich hierop aanpassen door meer eiwit te oxideren. Je komt dus in een 'posifief balans', totdat je lichaam de oxidatie evenredig verhoogt heeft. Wanneer je dan weer verlaagt gebeurt hetzelfde maar andersom, je komt in een 'negatief balans' totdat je lichaam de oxidatie verlaagt heeft. Het netto resultaat zal waarschijnlijk dus 0 zijn.

Dit bedoelde ik dus precies ja :)
 
ik geloof dat 3xl hiermee al geexperimenteerd heeft, met negatieve ervaring.
 
Hou je vezelinname wel hoog genoeg om het boeltje goed te kunnen verwerken. Ken enkele wedstrijdbodybuiders die dit niet deden bij hoog eiwitinname en daardoor ofwel diaree of geconstipeerd geraakten. Natuurlijk ook goed blijven water drinken. Denk aan je nieren.
Verder zie ik niet echt geen probleem wanneer je dit voor een paar weken doet en dan terug wat afzakt.
 
Originally posted by SQUAT
Hou je vezelinname wel hoog genoeg om het boeltje goed te kunnen verwerken. Ken enkele wedstrijdbodybuiders die dit niet deden bij hoog eiwitinname en daardoor ofwel diaree of geconstipeerd geraakten. Natuurlijk ook goed blijven water drinken. Denk aan je nieren.
Verder zie ik niet echt geen probleem wanneer je dit voor een
paar weken doet en dan terug wat afzakt.

Het probleem zit hem mijn inziens dan in het feit dat je lichaam naarmate de eiwitinname groter is ook meer eiwit oxideert, ga je daarna zakken dan zal je lichaam eerst nog die oude hoeveelheid eiwit willen oxideren, je krijgt dus een tekort.. dus vraag ik me af, heeft het wel zin dan??
 
Ik heb er mee geexperimenteerd met negatieve ervaring. Maar ik weet ondertussen waar het aan gelegen heeft.

Ik dacht dus ook dat ik (zoals Robin oppert) minder koolhydraten moest eten om de calorie ballans te compenseren. Maar op dat moment ga je de eiwitten als brandstof gebruiken. Ze kunnen dus niet gebruikt worden voor spieropbouw.
Je moet dus je gewone hoeveelheid koolhydraten blijven nuttigen. Hierdoor kom je idd in een positieve stikstofbalans wat extra spiermassa oplevert.

Maar ik denk wel dat dit alleen geld voor iemand die eigenlijk aan de ondergrens van z'n eiwitinname zit. Iemand die constant hoog zit (zoals ik) zal minder resultaat bij zoiets hebben. De theorie is trouwens al oud, het is gewoon proteine cycling (remember ABCDE) maar dan op en langere basis (weken ipv dagen)
 
Nee 3, wat ik bedoelde was dat je meer koolhydraten moest gaan eten zodra je eiwit omlaag gaat... niet minder als je eiwit omhoog gaat...
 
Sorry, verkeerd gelezen
 
Back
Naar boven