AndroidHealthClinic

PRX 520 of 620? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mrmtty20

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 sep 2020
Berichten
432
Waardering
691
Lengte
1m76
Massa
70kg
Hoi iedereen,

Onderstaande foto is van mijn huidige situatie, maar ik wil die squat stands vervangen door een strak atx power rack, vooral doordat ik dan pull ups kan doen en niet constant de stand moet verzetten met de schroeven. De ruimte is beperkt, dus moet ik het doen met een korte halterstang.

Dus, was mijn oog gevallen op de 520 en de 620 mede door mijn budget wil ik niet echt naar de zwaardere gaan. Ik heb dat ook niet nodig naar mijn mening.
Wat wel belangrijk is is de breedte, mijn binnenmaat halterstang is 126 cm. De min binnenmaat halterstang die bij de racks staat is voor de PRX 520 122 cm en voor de PRX 620 124 cm.

Wat ook een belangrijke is denk ik, is de bewegingsruimte in het rack. Die is bij de 520 60 cm en bij de 620 65 cm.

Maw: de één heeft minder speling tussen het rack en de halterschijven, maar wel meer bewegingsruimte en omgekeerd.

Hiermee rekening houdend, wat zou jullie voorkeur hebben?
later zou ik hem met een lat pulley willen uitbreiden.

20201124_142729.jpg
 
Als ze beide met lat pulley uit te breiden zijn. Dan zou ik als ik zo naar de ruimte kijk door de kleinste gaan.. elke centimeter telt ! Tenminste dat maakt me vrouw me altijd wijs 🧐
 
Bij beide racks heb je wel heel weinig speling om je halterstang in de j cups te leggen mocht je je huidige stang blijven gebruiken. En het laden van de halterschijven zal ook niet simpel gaan maar daar heb je nu denk ik ook al last van.
 
Bij beide racks heb je wel heel weinig speling om je halterstang in de j cups te leggen mocht je je huidige stang blijven gebruiken. En het laden van de halterschijven zal ook niet simpel gaan maar daar heb je nu denk ik ook al last van.
Klopt, maar het laden is nu niet onoverkomelijk, dat valt nog wel mee. De halterstang op de foto is trouwens een andere dan mijn huidige. De huidige heeft een bredere binnenmaat maar minder schijfopname.

Daarom dat ik aan het twijfelen ben, 1 a 2 cm speling is niet erg veel.
 
Het is idd weinig speling maar met een beetje beleid is het niet onmogelijk. Mss ook een kwestie van wennen. Je kan je rack ook niet in de lengte van de kamer neer zetten?
 
Het is idd weinig speling maar met een beetje beleid is het niet onmogelijk. Mss ook een kwestie van wennen. Je kan je rack ook niet in de lengte van de kamer neer zetten?
Dat zou kunnen, maar dan is het wel een gedoe om het bankje steeds in en uit het rack te zetten lijkt me. Nu is het nog een licht bankje van decathlon, maar een zwaarder ATX bankje zal wel wat lastiger zijn denk ik.
 
je zal toch ergens een concessie moeten doen. De ATX flat benches zijn vrij licht en toch heel erg stevig. Wat zijn de afmetingen van de kamer?
 
je zal toch ergens een concessie moeten doen. De ATX flat benches zijn vrij licht en toch heel erg stevig. Wat zijn de afmetingen van de kamer?
De kamer is 215 cm breed en een 4tal meter lang (op 3m van de 4 liggen rubbertegels).
 
Dan zou ik het rack toch op het brede deel zetten. Dan heb je geen probleem meer met je halterstang en nog voldoende bewegingsvrijheid buiten/naast het rack.
 
En sommigen bankjes hebben wielen eronder als je ze aan 1 kant optilt rol je ze zo weg , weegt bijna niks
 
Gewoon rack kwartslag draaien. Dan het bankje maar eruit tillen. Daarnaast heb je op de 600 serie diverse add-ons die je op de 500 serie niet hebt
 
Rack inderdaad een kwartslag draaien. Dan hoef je slechts een paar keer per training je bankje eruit te tillen of rijden maar heb je niet dat je bij elke set gefocust moet zijn om de barbell goed terug te leggen omdat je nauwelijks speling hebt.
 
Ik kan hem idd wel draaien, maar de minimale speling tussen rack en barbell blijft wel dan. De breedste binnenmaat van een 30mm barbell is 128 bij fitness seller.
 
Ik kan hem idd wel draaien, maar de minimale speling tussen rack en barbell blijft wel dan. De breedste binnenmaat van een 30mm barbell is 128 bij fitness seller.
Valt nogal mee die minimale speling hoor, mijn rack heeft dezelfde maten als die 520
image.jpg
 
Back
Naar boven