MuscleMeat

Psv Eindhoven, Landskampioen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SanderM

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
20 feb 2006
Berichten
7.437
Waardering
1
[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Geheel in de sT van een competitie die alle kanten op ging de laatste weken, greep PSV op de laatste speeldag alsnog de landstitel. De Eindhovenaren klopten Vitesse met 5-1, zagen Ajax met twee goals minder verschil winnen bij Willem II en hoorden hoe AZ het liet liggen bij Excelsior.
Tot de laatste seconde zat iedereen in Eindhoven, Tilburg en Rotterdam op het puntje van zijn stoel. Ieder doelpunt van een van de drie titelkandidaten zou een nieuwe kampioen betekenen. Maar AZ wist de winnende niet te maken en Ajax kreeg de noodzakelijke derde goal er niet in, waardoor PSV, de club die de Eredivisie het langste aanvoerde dit seizoen, de hoofdprijs pakte.

PSV kreeg de start die het wilde. Binnen tien minuten leidden de Brabanders al met 2-0. Alex opende koppend de score en Jefferson Farfán maakte er uit een tweede rebound eveneens met het hoofd 2-0 van. Toch volgde er snel een domper omdat Theo Janssen met de hulp van de zwak ingrijpende Gomes uit een vrije trap de marge verkleinde.

Pas na rust leefde de ploeg van succescoach Ronald Koeman weer fel op. Ibrahim Afellay gaf het volgende zetje met een laag schot via de binnenkant van de paal, Farfán scoorde weer uit een rebound en aanvoerder Phillip Cocu hielp zijn ploeg aan de vooraf voor onmogelijk gehouden derde titel op rij door zelf de 5-1 te maken.

dat wordt een mooi feest vanavond in Eindhoven!
:bierbang: :hedbang: :clap:
 
Jammer, maar ik misgun het ze niet. Veel plezier met feesten! :)
 
zoiets verwacht je enkel in films :D
 
Ongehoord dit!
Maar ja, weer is PSV kampioen.

gefeliciteerd

namens een ajax-supporter
 
Tjaaa

Errrr

Kost me echt veel moeite dit :o

Zeker als je ziet dat Vitesse in 91e minuut een penalty had moeten krijgene :mad:

Veel plezier met die schaal, want volgend jaar ben je 'm weer kwijt :clap:


:slotje:

:D
 
Goed topic! :thumbup:
 
Deze ajaxied of bijna bredanaar wenst je ook veel plezier! En na 34 wedstrijden is er maar 1 kampioen. Gefeliciteerd!
 
eindhoven!!!!!!!!!

:D :p :D :p
 
Wat een lul hé die van Gaal. Vraagt de verslaggever of hij psv nog even wil feliciteren. Zeg die: ''jij mag psv wel feliciteren''.

Wat een arrogante kwal. Bah...:mad:
 
namens deze ajacied, gefeliciteerd
 
Wat een verbroedering hier :D Ik durfde gisteren amper het terras op te stappen :p
 
ik had het niet meer verwacht maar toch weer kampioen
ach die schaal is al jaren in eindhoven toch:D
 
Ik gun PSV het meest die schaal.
 
Kampioenuh! :klink:
Morgen is er nog een huldiging in 't Philips Stadion.
 
Wat zit iedereen toch altijd te zeiken op van Gaal. Een prachtvent is het.
 
Wat zit iedereen toch altijd te zeiken op van Gaal. Een prachtvent is het.

een prachtvent?? Hij is niet eens zo sportief om psv even te feliciteren. Het is gewoon een arrogante kwal!
 
Back
Naar boven