AndroidHealthClinic

Contest Log Psycomantje's Contest log 2021 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Moest normaal morgen terug werken. Toch maar teruggekeerd naar dokter gezien het alleen maar erger is geworden. Ondertussen zitten we met een aarfide bronchit. Mag ff aan de antibiotica. Thuis tot en met zondag.
Pijn aan men oren, keel volledig naar de klote. Hoest men ingewanden uit men lijf heel de dag. Tis ier gezellig hoor :roflol:
 
Waarom antibiotica? Dit lijkt me een virale infectie.
't Zal uitzieken worden. Hopelijk duurt dat niet te lang.
 
Waarom antibiotica? Dit lijkt me een virale infectie.
't Zal uitzieken worden. Hopelijk duurt dat niet te lang.
Geen idee. Mss omdat de slijmen wel vaak geel,groenachtig zijn?
 
Das waar. Dit is wat ik er over lees

Belangrijk om te weten over amoxicilline​

  • Amoxicilline doodt bacteriën (antibioticum).
  • Bij infecties van onder andere longen, luchtpijp, keel, bijholtes, middenoor, blaas, huid, hart, maag en darmen. Ook bij de ziekte van Lyme, hersenvliesontsteking en geslachtsziekten zoals chlamydia en gonorroe.

Amoxicilline is een penicillinederivaat dat als breedspectrum-antibioticum veel gebruikt wordt bij velerlei infecties. Amoxicilline behoort tot de geneesmiddelen die penicilline-antibiotica worden genoemd en is actief tegen zowel grampositieve als gramnegatieve bacteriën
 
Neem je rust en hopelijk snel weer beter :)
 
Thx hoop ik ook :)
 
Das waar. Dit is wat ik er over lees

Belangrijk om te weten over amoxicilline​

  • Amoxicilline doodt bacteriën (antibioticum).
  • Bij infecties van onder andere longen, luchtpijp, keel, bijholtes, middenoor, blaas, huid, hart, maag en darmen. Ook bij de ziekte van Lyme, hersenvliesontsteking en geslachtsziekten zoals chlamydia en gonorroe.

Amoxicilline is een penicillinederivaat dat als breedspectrum-antibioticum veel gebruikt wordt bij velerlei infecties. Amoxicilline behoort tot de geneesmiddelen die penicilline-antibiotica worden genoemd en is actief tegen zowel grampositieve als gramnegatieve bacteriën
Als je een bacteriële infectie hebt is antibiotica uiteraard aangewezen. Het probleem is dat veel artsen het voorschrijven bij eender welke infectie.
Op het moment zelf kan dan antibiotica nemen geen kwaad. Je wordt er waarschijnlijk niet zieker van dan je al bent.
Het probleem kan optreden als je dan eens wél een echte bacteriële infectie hebt. Hoe vaker je al nutteloos antibiotica hebt genomen, hoe groter de kans is dat je geen antibiotica vindt die nog voldoende werkt. Je hebt bacteriën resistent gemaakt tegen breed spectrum antibiotica.
Dus ik vraag aan mijn arts altijd hoe hij weet dat dit een bacteriële infectie is als ie me antibiotica voorschrijft. Doe je niets mis mee.
 
Als je een bacteriële infectie hebt is antibiotica uiteraard aangewezen. Het probleem is dat veel artsen het voorschrijven bij eender welke infectie.
Op het moment zelf kan dan antibiotica nemen geen kwaad. Je wordt er waarschijnlijk niet zieker van dan je al bent.
Het probleem kan optreden als je dan eens wél een echte bacteriële infectie hebt. Hoe vaker je al nutteloos antibiotica hebt genomen, hoe groter de kans is dat je geen antibiotica vindt die nog voldoende werkt. Je hebt bacteriën resistent gemaakt tegen breed spectrum antibiotica.
Dus ik vraag aan mijn arts altijd hoe hij weet dat dit een bacteriële infectie is als ie me antibiotica voorschrijft. Doe je niets mis mee.
Zal ik volgende keer aan denken :) gelukkig ben ik zelden ziek en gebruik ik amper iets van medicatie. Nadeel lijkt me wel als ik eens ziek word heb er meestal wel erg goed van. Maar wijze woorden om te onthouden :)
 
Moet vanavond een nieuwe corona test gaan doen samen met men vrouw :( ze heeft er intussen ook goed van. En mijn hoest, word er ook helemaal niet beter op. Daarom willen ze me ook nog eens mee testen.

Deze nacht een hoest aanval gehad om 1u30, wakker geweest tot 4u. In de zetel gaan slapen. Om 7u30 weer wakker. Word er best moe van en ben het compleet beu om heel de dag en nacht zwaar te hoesten
 
Zo'n hoestbuien zijn idd geen lachertje. Ik heb er jaren geleden ook maanden mee rond gelopen. (sarcoïdose) Echt heel uitputtend!
Hopelijk toch geen corona en iets dat met tijd (en medicatie) weer helemaal beter wordt.
 
Mijn corona test was weer negatief. Kan nu dus wel zeker zijn. Mijn vrouw heeft nog geen resultaat. Heb ook mijn eerste nacht doorgeslapen en dat doet deugt! Voel me er beter door. Eindelijk
 
Vandaag begin in weer met werken. Ik ga nog rust nemen tot einde deze week van trainen. En dan vanaf volgende week weer starten. Tis sinds gisteren dat ik eindelijk wat deftig kan slapen, ff wat ophalen. Heb er wel zin in om te liften, dus das goed :)
 
Kwartiertje echo bike. Ga deze toch meer en meer beginnen inplannen. Misschien zelfs dagelijks?
Al is het maar 15min op trainingsdagen of als ik smorgens moet liften als extra opwarming om alles om alles los te bewegen, en mijn conditie is zo dramatisch nu dat een kwartier al kan helpen denk ik :p

Iemand tought hierover?
 
Short train voor de eerste. Viel tegen na 2 weken bankzitten 🤣
Lowbar squat, deed wat lastig.
5x100
5x120
3x140

Highbar squat, voelde fijn.
5x100
5x120
3x140

Bench
5x70
4x90
4x90
4x90
4x90
 
Toch een mooie highbar zou ik zeggen :p dat ding is me zo wereldvreemd haha
 
Back
Naar boven