AndroidHealthClinic

Psycomantje's log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Gefeliciteerd! Die belt squats vind ik maar kut. Mijn riem is zo ook geknapt haha!
 
Gefeliciteerd! Die belt squats vind ik maar kut. Mijn riem is zo ook geknapt haha!
Thx! Ow dat lijkt me niet aangenaam awtch. Kvind ze wel nog okee. Heb de belt squat riem van atx. Die kan wel serieus wat gewicht aan :)
 

BBM, Str III. W6, T3​


Safety bar squat
1 x 157kg
4 x 147kg
4 x 137kg
4 x 137kg (Op flat shoe's, beter)

Bench press againt bands
5 x 60kg
5 x 80kg
4 x 100kg (@9)
4 x 90kg

Press
1 x 70kg
5 x 60kg

Seated cable row
15 x 50kg

Goeie training,
-SSB squat: ging best ok maar voelde dat ik wat naar voor shifte op mijn voeten. Laatste setje toch weer eens flat shoe's aangedaan en bleef perfect mid foot... Laatst toen ik out of the blue op flat shoe's ging gaan squatten voelde alles eigenlijk ook beter en had ik instant PR. Volgende squat sessie (dinsdag normaal) ga ik toch ook nog eens tijdens training ergens swappen van schoenen en kijken of ik veel verschil voel ook.
-Bench: aanvankelijk tijdens opwarming niet zo lekker, naarmate het vorderde beter. 4x100 @9 ipv @10 vorige keer. Goed dus
:)
Back off set ook +10kg.
-press: 1x70 was een easy @7 ofzo, 80 geladen (zou een pr zijn). Zat vast net aan de bovenkant van mijn hoofd, net te laag om mijn heupen te shiften en mijn hoofd onderdoor te steken. Vreemde fail, maar kan ook niet zeggen hoeveel (jaar denk ik) dat ik nog eens 75+ heb vastgehad. Na de fail was ik best op



 
Ja zo een press lukte mij met 85kg ook tot dat punt en toen was het gedaan. Moet het kritieke punt zijn van falen of niet haha. En de balans behouden bij BW OHP s damm daar schrikte ik van! MAAR presses na bench is alsnog lekker pittig. Deed ze met de vorige golf ook na bench, maar toen zelf niet zo een vooruitgang gemaakt als nu.

Ssb squat lijkt me wel leuk om te kunnen varieren.
 
Ja zo een press lukte mij met 85kg ook tot dat punt en toen was het gedaan. Moet het kritieke punt zijn van falen of niet haha. En de balans behouden bij BW OHP s damm daar schrikte ik van! MAAR presses na bench is alsnog lekker pittig. Deed ze met de vorige golf ook na bench, maar toen zelf niet zo een vooruitgang gemaakt als nu.

Ssb squat lijkt me wel leuk om te kunnen varieren.
Heb vroeger tijdens het grinden op press eens een blackout gehad. Waardoor het gewicht van enkele cm onder lockout op de grond donderde. Blij dat ik er zelf niet onder zat toen met iets van men lichaam. Ik kon nogtans erg goed grinden op OHP. Hierdoor wel een beetje banger geworden om een grind te doen, dit geeft denk ik mentaal een stop om volluit te pushen.
Ssb is echt een goeie variatie vind ik. En hard op je rug/gehele core eigenlijk.
Welke schoenen precies? Squat je ook wel eens zonder schoenen?
Mijn heeled schoenen zijn adidas powerlifting 3. En flat schoenen zijn sabo deadlift shoes. Daar deadlift ik dus ook mee. Zonder schoenen kan ik niet squatten. Zit met een beenlengte verschil van 15mm die een groot deel moet opgevangen worden via steunzolen. Dusja het kan wel maar doe het liever niet om problemen te voorkomen.
 
Zonder schoenen squatten zou dan alleen maar tot blessures leiden, dus logisch dat je dat niet doet.

Ik squatte eerst ook met Adidas powerlift 3, en inmiddels zonder schoenen. Ik denk dat we dan op hetzelfde ervaren. Zonder hak verschuift de belasting meer naar posterior chain i.p.v. knieën. En die Adidas powerlift 3 hebben ook nog best wel een zachte zool vind ik zelf.
 
Zonder schoenen squatten zou dan alleen maar tot blessures leiden, dus logisch dat je dat niet doet.

Ik squatte eerst ook met Adidas powerlift 3, en inmiddels zonder schoenen. Ik denk dat we dan op hetzelfde ervaren. Zonder hak verschuift de belasting meer naar posterior chain i.p.v. knieën. En die Adidas powerlift 3 hebben ook nog best wel een zachte zool vind ik zelf.
Heb ook dat gevoel. En laat mijn knieen nu echt een zwakke schakel zijn. Zeer dunne knieen en heel gevoelig. Ook een reden waarom knee sleeves zo goed aanvoelen vermoed ik (vooral stabiliteit en mentaal). Ik kan bv 'small' sbd knee sleeves zonder enige moeite over mijn knieen trekken (dubbel gevouwen). De zool is niet super hard nee. Niet zoals de adipowers die ik eerst had. Maar ze zitten wel lekker.
 

BBM, Str III. W6, T4​


2ct paused deadlift
1 x 220kg (@8,5 (eerder 1ct pauze)) PR
3 x 200kg (@9 (goeie pauze)) PR

Floor press
5 x 60kg
5 x 60kg
5 x 80kg

Hele korte training, na de deadlift kwam men vrouw heel overstuur binnen omdat ze weer een stom bericht kreeg van haar echte vader. Dee focus was weg, de goesting was over. moest nog 2 setjes deadliften. Kort wat floor press gedaan om toch nog iets gedaan te hebben.

Dikke deadlift wel.
2ct paused 3x200@9 was geen @9 door kracht maar omdat ik de pauze + brace niet meer goed kon houde
 
Dikke deads!
 
Ben aan het denken om al mijn schijven te vervangen door de ATX calibrated plates als ze weer op stock zijn. Lijkt me nu een goed moment gezien de corona omstandigheden mijn eigen schijven nu ook meer waard zijn om te verkopen dan elk ander moment.
Gewoon omdat ze er goed uit zien. Is zowat de laatste upgrade die ik kan doen in men homegym.
Zou doen:
8x25, 4x20, 4x15, 4x10, 4x5, 4x2.5, 4x1.25, 4x0.5, 4x0.25

De reden waarom 4 van elke soort is omdat ik vaak super sets doe, hier en daar eens een maat komt mee trainen (als corona beter is). En mijn vrouw ook soms eens periodes heeft dat ze mee traint.

Toughts iemand? :)
 
Ben aan het denken om al mijn schijven te vervangen door de ATX calibrated plates als ze weer op stock zijn. Lijkt me nu een goed moment gezien de corona omstandigheden mijn eigen schijven nu ook meer waard zijn om te verkopen dan elk ander moment.
Gewoon omdat ze er goed uit zien. Is zowat de laatste upgrade die ik kan doen in men homegym.
Zou doen:
8x25, 4x20, 4x15, 4x10, 4x5, 4x2.5, 4x1.25, 4x0.5, 4x0.25

De reden waarom 4 van elke soort is omdat ik vaak super sets doe, hier en daar eens een maat komt mee trainen (als corona beter is). En mijn vrouw ook soms eens periodes heeft dat ze mee traint.

Toughts iemand? :)
Als je het geld hebt, is nu idd het moment. Voor je oude schijven zal je wel de nieuwprijs kunnen krijgen
 
Als je het geld hebt, is nu idd het moment. Voor je oude schijven zal je wel de nieuwprijs kunnen krijgen
Idd. Heb lang getwijfeld omdat het niet iets is wat je 'nodig' hebt, maar eerder weer een cool hebbeding. maar zoals je zegt is nu wel het moment. En het geld stoort me niet dusja. Lijkt me wel een vette set om te hebben xD
 
Idd. Heb lang getwijfeld omdat het niet iets is wat je 'nodig' hebt, maar eerder weer een cool hebbeding. maar zoals je zegt is nu wel het moment. En het geld stoort me niet dusja. Lijkt me wel een vette set om te hebben xD
Ze zijn wel heel mooi
 
Toughts iemand? :)
Ik heb ook (meerdere) paartjes van alles van 25kg terug naar 0,5kg, maar als ik het persoonlijk nog eens zou moeten kopen weet ik niet of ik weer 15kg (en misschien ook geen 20kg) zou nemen. Die grijp ik het minst vaak, of ik vul de bar aan met fractional plates.
 
Ik heb ook (meerdere) paartjes van alles van 25kg terug naar 0,5kg, maar als ik het persoonlijk nog eens zou moeten kopen weet ik niet of ik weer 15kg (en misschien ook geen 20kg) zou nemen. Die grijp ik het minst vaak, of ik vul de bar aan met fractional plates.
Nu heb ik ook geen 15Kg, nog nooit gebruikt maar vermoed dat dat anders zal zijn als ik 25Kg plates zal hebben? Heb nooit 25's en 15's gehad... Dusja ik denk dat dit anders laden/opwerken zal worden
 
Back
Naar boven