AndroidHealthClinic

PT zegt dat ik mijn spieren niet hard genoeg trigger.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

decicco

Cool Novice
Lid geworden
5 feb 2012
Berichten
161
Waardering
2
Lengte
1m86
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
Hallo Mannen,

Ik train nu anderhalf jaar en ben in deze tijd ruim 45 kilo afgevallen.
Ik ben nu een aantal maanden gestopt met afvallen en wil nu massa opbouwen en flink wat kracht gainen.

Nu traint een vriend van mij geruime tijd met mij mee en volgt ook hetzelfde schema. Hij heeft nu een PT ingeschakeld omdat hij voor de zomer ''ripped'' wil zijn waar ik dus niet veel om geef ik ben niet het ''6-pack'' type.

Nadat deze kameraad van mij een gesprek met de desbetreffende PT had gehad en hem verteld had hoe mijn schema eruit zag vertelde deze man dat wij niet hard genoeg onze spieren triggerde, waardoor het moeilijk was om massa op te bouwen. Nu heb ik hier zo mijn gemengde gevoelens over. En wil daarom graag mijn trainingsschema aan jullie voorleggen om te kijken of dit daadwerkelijk waar is.

Mijn schema ziet er als volgt uit.

Maandag: Chest-Tri

Bench press
Incline Dumbbell press
Incline Bench press
Dumbbell flys

Triceps

Skullcrushers
Rope pulldown

Woensdag: Back-Biceps

Cable Row
Lat pull down
Dumbbell Row
Deadlift

Biceps

Concentration Curl
Hammer Curl

Vrijdag: Legs-Shoulders

Squat
Leg curls
Leg extensions
Lunges

Shoulders

MP
Arnold Shoulder Press
Barbell Shoulder Raises
Shrugs

Ik moet zeggen ik varieer regelmatig met de oefeningen maar zo ziet mijn schema er ongeveer uit, ik warm mij natuurlijk eerst op en daarna doe ik setjes van 3x8. Zouden jullie mij aub advies kunnen geven wat beter kan en wat kan blijven en of het waar is wat de PT op de sportschool te zeggen had over het schema dat het niet hard genoeg mijn spieren triggerd? Alvast bedankt mannen!
 
Daar mag je zeker gemengde gevoelens over hebben, want als dat de volledige argumentatie was, dan kun je daar eigenlijk geen zak mee.

Je mag toch echt van een "PT" verwachten dat hij kan uitleggen wat je dan niet goed doet en wat je dan wel moet doen, anders verdiend deze persoon deze titel niet.

Los daarvan, kijkend naar je indeling, aantal oefeningen en volume per oefening (3x8) zou dit voldoende 'trigger' moeten zijn, mits er ook met de voldoende weerstand/belasting wordt getraind....
 
Op zich geen verkeerd schema. Dagindeling, aantal en keuze van de oefeningen, aantal sets en herhalingen ziet er gewoon goed uit. Met dit schema kun je imo dus zeker vooruitgang boeken qua massa en kracht.

Persoonlijk kies ik echter zelden voor een dergelijk schema. Uit ervaring heb ik geleerd dat ik beter reageer wanneer ik m'n spieren vaker prikkel. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar een UB/LB split (4x p/w), Fullbody (3x p/w) of een Push/Pull variant.

Mijn advies zou zijn; Train eens 2 maanden met je huidige schema en stap dan over naar een andere variant. Varieren doet je spieren goed. Het voorkomt gewenning en zorgt voor een nieuwe prikkel.
Na een periode trainen kun je dan voor jezelf uitmaken op welk schema je het beste reageert.
 
Bedankt voor de info. Ik zat hier namelijk nogal met in mijn maag daarom wilde ik dit even bevestigd hebben. Mijn lichaam reageert namelijk prima op dit schema en ik boek voor mijn gevoel voldoende resultaten. Ik vond dit namelijk een zeer wazige conclusie die deze trainer trok over mijn schema..
 
Je doet maar 3 oefeningen voor benen, en schouders ook 3 en borst zelfs 4? Beetje uit verhouding
 
Even terug lezen, ik doe voor benen 4 oefeningen en voor schouders ook 4..
 
Ligt eraan hoe zwaar je dit doet, of het genoeg triggert. Maar ziet er in principe prima uit.

Naar de meeste PTs zou ik sws niet luisteren.
 
Overtraining...

Ga een normaal schema volgen.

SS Babylovers:
A
Squat 3x5
Bench 3x5
Chins 15-20 total reps, add weight or use assisted.
Rows 3x5 SUPER STRICT.
Optional: Cable rows, 3x8 bicep work, 3x8 rear delt flyes, do this at your own discretion. If you don't feel like it, don't worry

B
Front squat 3x5
OH Press 3x5
Deadlifts 1x5
Optional: 15-20 reps of dips, 3x8 tricep work
 
Back
Naar boven