AndroidHealthClinic

Puisten op Rug (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Erg irritant, sinds ik train heb ik hier last van. Ik denk dat het met bankdrukken te maken heeft. Ze ontstaan namelijk meestal op de plekken waar m'n rug contact maakt met de halterbank; het zal dus wel iets met druk te maken hebben.

Het vreemde is dat ik er soms veel last van heb en de andere keer weer bijna niet. Is dit een raar verschijnsel of hebben meer mensen hier last van? En wat kan je ertegen doen? BVD
 
ik heb mensen gesproken die dit kregen van bepaalde proteines....
kan natuurlijk goed met je voeding te maken hebben....
 
Ja Mensen krijgen het vaak van de dierlijke eiwitten in shake´s . Ik weet niet of dit ook voor jouw geld
 
Het heeft bij mij niks met de shakes te maken. Het lijkt wel of het met druk te maken heeft aangezien ik het alleen op plaatsen heb waar druk ontstaat, namelijk de plaatsen waar m'n rug contact maakt met de bank bij de flat bench press...
 
Toch een bekend fenomeen bij BB's hoor.
 
- Neem zink tabletten / capsules.
- Drink meer water.
- Eet minder suiker.
 
Originally posted by Big Steve
- Neem zink tabletten / capsules.
- Drink meer water.
- Eet minder suiker.

Water drink ik al genoeg, maar misschien dat zink iets is. Heeft zink dan een positieve invloed op de huid?
 
Originally posted by TongPo


Water drink ik al genoeg, maar misschien dat zink iets is. Heeft zink dan een positieve invloed op de huid?
ik neem ook zink sinds paar maanden, al was het niet ivm puisten maar juist om groeistriemen tegen te gaan. maar ik moet zeggen ik heb sindsdien ook geen last meer van acné. ook slik ik er biergist bij..
 
Biergist helpt erg goed tegen puisten heb ik gehoord.
 
Even de zoekfunctie van het forum gebruikt en een beetje gegoogled...

Sporters schijnen een verhoogde zink-behoefte te hebben en een tekort aan zink kan z'n uitwerkingen hebben op de huid...

Ik ga het iig proberen; wie weet een merk dat niet al te duur is en hoeveel gram kan je het beste op een dag nemen?
 
Originally posted by TongPo
Even de zoekfunctie van het forum gebruikt en een beetje gegoogled...

Sporters schijnen een verhoogde zink-behoefte te hebben en een tekort aan zink kan z'n uitwerkingen hebben op de huid...

Ik ga het iig proberen; wie weet een merk dat niet al te duur is en hoeveel gram kan je het beste op een dag nemen?

Calsium, Magnesium, Zink van Kruidvat. Drie keer per dag een tablet. Kost dacht ik ong 3.50 voor 30 dagen spul.

Ik heb nu ook een betere huid sinds ik dat spul gebruik en vit B waar ook biergist in zit. Misschien zit daar dus wel wat in...
 
Originally posted by axestream


Calsium, Magnesium, Zink van Kruidvat. Drie keer per dag een tablet. Kost dacht ik ong 3.50 voor 30 dagen spul.

Ik heb nu ook een betere huid sinds ik dat spul gebruik en vit B waar ook biergist in zit. Misschien zit daar dus wel wat in...

Hoeveel mg zink bevat 1 zo'n tablet? Ik geloof dat een sporter 15 mg per dag nodig heeft.
 
Zink? een sporter mag 50mg zink hebben per dag, 15mg is voor niet sporters.
 
Zink: Zink is van belang voor veel functies in ons lichaam. Zink is voor sporters vooral van belang omdat het wonden heelt. Bij intensief sporten is de zinkuitscheiding verhoogd. Een tekort aan zink kan leiden tot een vermindering van de productie van testosteron, moeheid, en huid –en slijmvliesafwijkingen. Een sporter heeft normaal gesproken 15 mg per dag nodig aan zink.

Zink zit in vlees, vis, kip, volkorenbrood en aardappels



Bron: De Nationale Gezondheidslijn
 
Bereken je vet eens, hoeveel vet gebruik je per dag.

Ik krijg er last van als ik te veel lijnzaadolie eet
 
Originally posted by TongPo


Hoeveel mg zink bevat 1 zo'n tablet? Ik geloof dat een sporter 15 mg per dag nodig heeft.

5mg per tablet, dus 3 keer per dag innemen zoals aanbevolen resulteert in 15mg.
 
tel daarbij nog de hoeveelheid van je mutli vit op en de hoeveelheid in je natuurlike voeding je komt op onveer 30 gram per dag uit! mooi onder de 50 en hoger dan 15!
 
Originally posted by TrainingFreak
ik heb ook gelezen dat vit b5 goed is tegen acne

Dat zou best kunnen, maar ik heb verder geen last van acné. Echt alleen op m'n (boven)rug heb ik last van irritante plekken...

Kheb trouwens vandaag die Calcium,Magnesium,Zink van het Kruidvat aangeschaft... ff kijken of het voor mij werkt. In ieder geval bedankt voor de adviezen!
 
Back
Naar boven