AndroidHealthClinic

Puistjes laten vlekken over (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem88

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 mrt 2007
Berichten
1.886
Waardering
6
Lengte
1m82
Hey mensen,

Sinds korte tijd heb ik last van puistjes. Die puistjes zijn niet zo erg want ze verdwijnen vanzelf wel, maar het erge is dat ze meestal paars/rode vlekjes overlaten die er vervolgens maanden blijven zitten.

Is dit herkenbaar voor iemand?? en weet iemand wat ik er tegen kan doen??

Alvast bedankt.
 
Ja ik heb het ook. Ik had vroeger erg veel last van acne en nu het weg is zit ik nog wel onder licht gekleurde vlekjes, maar het is wel helemaal glad. Ik was deze zomer niet echt naar een warm land gegaan, maar volgens mijn dermatoloog gaat het door de zon of zonnebank weg.
 
Ja ik heb het ook. Ik had vroeger erg veel last van acne en nu het weg is zit ik nog wel onder licht gekleurde vlekjes, maar het is wel helemaal glad. Ik was deze zomer niet echt naar een warm land gegaan, maar volgens mijn dermatoloog gaat het door de zon of zonnebank weg.

Klopt :) Verminderd in ieder geval!
 
Littekens. Zowiezo nooit pukkels/puisten eraf pulken of uitknijpen..
 
Ik heb nooit puistjes, laatste tijd af en toe ergens ineens een puistje, maar dat kan door de proteine komen
 
heb een jaar geleden altijd mijn puistjes uit geknepen, ze gingen zo een stuk sneller weg en heb er verder geen littekens aan overgehouden
 
Ik ken het, misschien dat scrubben helpt? Dat verdwijdert dode huidcellen en stimuleert de aanmaak van nieuwe huid. Je zou het eens een tijdje kunnen proberen.
 
Ik ben een en al litteken, ook al zit je niet aan de gele kopjes, tijdens het douchen of afdrogen of tas dragen knappen ze toch wel open.
Ik ga binnenkort is kijken hoe het zit met littekens weg laseren, want zo rond blijven lopen wil ik echt niet.
 
Ik ben een en al litteken, ook al zit je niet aan de gele kopjes, tijdens het douchen of afdrogen of tas dragen knappen ze toch wel open.
Ik ga binnenkort is kijken hoe het zit met littekens weg laseren, want zo rond blijven lopen wil ik echt niet.

Zal wel aardig wat kosten denk ik !
 
Zal wel aardig wat kosten denk ik !

Ik wil er achter komen welke methoden er zijn en wat deze gaan kosten en het gedeelte wat
vergoed gaat worden via de zorg, als ik meer weet zal ik het wel posten hier op het forum.
 
Ik wil er achter komen welke methoden er zijn en wat deze gaan kosten en het gedeelte wat
vergoed gaat worden via de zorg, als ik meer weet zal ik het wel posten hier op het forum.

Word zoiets vergoed door de zorg?
Laat maar weten hoe het zit als je meer weet! ;)
 
Veel in de zon gaan liggen. Vroeger zat mijn hele rug vol met puberale ranzige puisten. Heb toen een ruime week in Turkije vertoefd, heb héél veel in de zon gelegen en ben ook veel in het enorm zoute water geweest. Na de vakantie waren ze allemaal weg en heb er nooit meer last van gehad, op een enkel puistje na.
 
''Heb je last van puistjes en rode vlekken in je gezicht? Een goede oplossing is groene thee zetten en laten afkoelen (eventueel een paar druppels alcohol van de drogist er doorheen). Je brengt het met een watje op je gezicht aan en laat het een uurtje of twee zitten, daarna afspoelen met water). Een week lang twee maal daags herhalen voor optimaal resultaat! (helpt echt, ik heb een extreem gevoelige huid maar ben zo van mijn vlekken en bultjes afgekomen)''

bovenstaande lees ik net op internet. maarja ik weet niet meer wat ik moet geloven.
 
Misschien weet de huisarts wel iets.

Acid A Vit Dit heeft de huisarts mij eens meegegeven. Heb het niet te lang gebruikt omdat mijn huid echt ging vervellen en schilferen (wat na de eerste weken over moet gaan) maar heb het daarna niet meer gebruikt. Binnekort weer doen. Lees maar er maar over op de website.
 
Littekens. Zowiezo nooit pukkels/puisten eraf pulken of uitknijpen..

jep, same here. Maak erg veel litteken weefsel aan. Als ik dan tijdens de examenperiodes wat vaker aan men kop zit te krabben laat dit telkens weer littekens achter. Soms worden het zelfs van die bruine moedervlekken
 
Back
Naar boven