MuscleMeat

Puistjes op rug en schouders...

  • Topic starter Pieter
  • Startdatum
  • Reacties 34
  • Weergaven 3K
  • Volgers 11

Bezoekers in dit topic

25mg zink zo innemen is al redelijk wat als je nog wat andere zinkrijke voeding eet. Ik denk niet dat 50mg innemen dan veel gaat helpen. Maar je kan altijd proberen.
 
En wat betreft een juiste dosis voor zink citraat?
15mg elementair zink komt neer op ongeveer 48mg zinkcitraat dus ongeveer een factor 3,2,maar dit staat meestal wel op de verpakking aangegeven.
 
Dus dat zou voldoende moeten zijn mbt acne?
Daar is nog niet echt een eenduidig antwoord op, in veruit de meeste studies is wel meer gebruikt. Wat hoger, 40 mg elementair zink dagelijks, lijkt me beter voor acne (dat is de bovengrens van inname zoals vastgesteld door de Institute of Medicine). De Nederlandse Gezondheidsraad is conservatief zoals gewoonlijk en heeft volgens mij de bovengrens van inname vastgesteld op 25 mg dagelijks.
 
Zinksuppletie lijkt wel het effectiefst bij ernstige acne.

Ik ga 30mg zink citraat proberen icm adapaleen zalf. Heb het gelukkig ook niet erg, beetje op de schouders/nek.
 
Ik zou zeggen haal een potje Biergist pillen van de Kruidvat en neem die consequent (9 pillen per dag). Waarom? Omdat het zich al bij weet ik hoeveel mensen bewezen heeft. Waarvan ik er overigens 1 ben.
 
Overigens.. ik zie dat er word gesproken over Zink e.d. Ik vind dat dat bij ieder die serieus aan bodybuilding doet in zijn arsenaal supplementen hoort. En dan uiteraard voor het slapen gaan met magnesium.
 
Zinksuppletie lijkt wel het effectiefst bij ernstige acne.

Meta-analytisch gezien wel ja. Toch zijn er naast suppletie ook topische stoffen die de potentie hebben te helpen. Dingen zo simpel als waterstofperedoxide >3%, maar ook semi-medisch geadverteerde stoffen waaronder >1.5% salicylzuur en >2.5% alpha- EN betahydroxyzuur kunnen helpen bij diverse vormen van acne (matig tot ernstig).
 
Meta-analytisch gezien wel ja. Toch zijn er naast suppletie ook topische stoffen die de potentie hebben te helpen. Dingen zo simpel als waterstofperedoxide >3%, maar ook semi-medisch geadverteerde stoffen waaronder >1.5% salicylzuur en >2.5% alpha- EN betahydroxyzuur kunnen helpen bij diverse vormen van acne (matig tot ernstig).
Ik zie dat ik het ambigu heb geschreven. Ik bedoel dat zinksuppletie bij ernstige acne effectiever lijkt te werken dan bij matige acne. Niet dat het effectiever werkt dan andere middelen (want dat werkt het niet, alleen al isotretinoïne laat alles ver achter zich).
 
Back
Naar boven