MuscleMeat

Puistjes op rug en schouders... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pieter

Cool Novice
Lid geworden
6 feb 2019
Berichten
50
Waardering
16
Lengte
1m89
Massa
101kg
Beste medesporters,

Mijn naam is Pieter en ik ben nieuw hier op dit forum, aangezien ik nergens iets kan vinden waar ik mij kan voorstellen laat ik dat even open... (mocht dit er wel zijn, laat dit even weten!)

Maargoed, waarom ik hier ben,
Ik heb al een tijdje last van vervelende en lelijke puistjes op mijn rug en schouders (en heel af en toe op mijn borst). Ik ben al eerder een keer behandeld met antibiotica voor dit probleempje maar dat was meer voor de pijnlijke onderhuidse ontstekingen die ik toen had. Na 2 maanden antibiotica was ik eindelijk klaar en voelde ik mij niet meer onzeker over mijn rug! Maar helaas, de puistjes zijn wedergekeerd en hebben mijn rug weer verziekt... het enigste voordeel is dat ze echt op de huid liggen en niet meer onderhuids.
Nou ben ik sinds kort weer begonnen met het opbouwen van mijn eiwitten dus eigenlijk is de oorzaak van mijn probleem al duidelijk, nou ben ik een echte hardgainer en heb deze eiwitten echt nodig hiermee stoppen is een no-go!
Zoals ik al zei ben ik weer begonnen met eiwitten, dat betekent dus dat ik al wat meer ervaring heb met de “eiwitpuisten” ik gebruikte toen biergisttabletten en zinktabletten aangezien ik van velen heb gehoord dat dit zou helpen, dit hielp een beetje maar niet goed genoeg, ik zou graag weer willen beginnen met deze tabletten alleen zijn die biergisttabletten zo ontzettend goor dat ik ze eigenlijk niet meer wil slikken:barf: gelukkig zijn de zinktabletten smaakloos dus daar ben ik vandaag weer mee begonnen.

Nou is mijn vraag: welke andere supplementen of mineralen (of iets dergelijks) kan ik gebruiken om die puistjes in te dammen?

Alvast bedankt!

Pieter
 
Welk soort eiwitten gebruik je?
Whey concentraat, isolaat, hydro?
 
Welk soort eiwitten gebruik je?
Whey concentraat, isolaat, hydro?

Volgens mij is het een concentraat, maar gebruik het niet zoveel. Misschien net 1 shake in 2 dagen aangezien ik niet helemaal tevreden ben met de smaak.
 
Volgens mij is het een concentraat, maar gebruik het niet zoveel. Misschien net 1 shake in 2 dagen aangezien ik niet helemaal tevreden ben met de smaak.
Waar haal je dan de eiwitten uit waar je zoveel last van hebt?

Misschien reageer je op een van me eiwitrijker?

En even een opmerking
Je hebt voldoende aan 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht. Als je heel verl meer gebruikt kan dat ook een oorzaak zijn.
 
Switchen van bron wil wel eens helpen, hoeveel eiwit neem je? Je leeftijd kan ook wel eens een rol spelen..
 
Drink je veel chocolade melk of eet je veel kebab? Als ik 1 van die twee eet/drink krijg ik ook :( zonnebank zo af en toe en biologische scrub 2x per week hielp bij mij
 
Waar haal je dan de eiwitten uit waar je zoveel last van hebt?

Misschien reageer je op een van me eiwitrijker?

En even een opmerking
Je hebt voldoende aan 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht. Als je heel verl meer gebruikt kan dat ook een oorzaak zijn.

Probeer mijn meeste eiwitten gewoon uit vast voedsel te halen, gebruik de shakes als extra toevoeging.
 
Switchen van bron wil wel eens helpen, hoeveel eiwit neem je? Je leeftijd kan ook wel eens een rol spelen..

Heb eigenlijk geen vaste hoeveelheid van eiwitten
dat ik wil behalen per dag. Probeer gewoon zoveel mogelijk binnen te krijgen, maar zullen er nooit heel veel zijn. Als ik het gevoel heb dat ik er te weinig heb gehad pak ik een shake.
 
Laatst bewerkt:
Drink je veel chocolade melk of eet je veel kebab? Als ik 1 van die twee eet/drink krijg ik ook :( zonnebank zo af en toe en biologische scrub 2x per week hielp bij mij

Valt wel mee, chocolademelk drink ik heel af en toe en kebab of döner misschien 1 keer in de 2 weken.
Ga soms wel eens naar de zonnebank denk ongeveer 1/2 in de maand maar dat heeft ook niet veel impact.
 
Pieter wat is de dosis van je zinksupplement? Een dosering van ongeveer 40 mg elementair zink (dat stemt overeen met 180 mg zinksulfaat bijvoorbeeld) dagelijks lijkt effectief te zijn.
 
Pieter wat is de dosis van je zinksupplement? Een dosering van ongeveer 40 mg elementair zink (dat stemt overeen met 180 mg zinksulfaat bijvoorbeeld) dagelijks lijkt effectief te zijn.

Ik slik elke dag 25mg zinkgluconaat.
 
Ik slik elke dag 25mg zinkgluconaat.
Zou je een foto van de verpakking kunnen maken? Soms staat het slecht aangegeven en kun je dan van de daarbij vermelde '% van de ADH' afleiden of het om 25 mg elementair zink gaat of 25 mg zinkgluconaat. Als het inderdaad 25 mg zinkgluconaat is, is dat (veel) te laag gedoseerd.
 
Zou je een foto van de verpakking kunnen maken? Soms staat het slecht aangegeven en kun je dan van de daarbij vermelde '% van de ADH' afleiden of het om 25 mg elementair zink gaat of 25 mg zinkgluconaat. Als het inderdaad 25 mg zinkgluconaat is, is dat (veel) te laag gedoseerd.

1DDD226F-7AFF-41C8-BF26-4DDF04C68C3F.jpeg
EDE97460-3A92-4515-911C-BF8AC150B2D9.jpeg
3058CC93-E676-4453-B7D1-0E05D98CC580.jpeg


Hoop dat je hier iets mee kunt?
 
Is 25 mg elementair zink.
 
Is 25 mg elementair zink.

Dus ik zou eigenlijk moeten kijken naar een sterker gedoseerd supplement?
Zijn er dan nog belangrijke dingen waar ik op moet letten?
 
Back
Naar boven