XXL Nutrition

Puistjes

Bezoekers in dit topic

kevvy

Novice
Lid geworden
19 feb 2017
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
68kg
Hoi bd leden,

Ik ben sinds 6 weken geleden terug begonnen met kracht training en dus ook met een voeding schema om te bulken maar nu merk ik na een 2 weekjes bezig te zijn dat ik terug puistjes overal krijg,kan dit zijn door mijn voeding omdat ik elke dag 60g whey neem en 1l melk drink?

Mvg alvast!
kevin
 
Ja meer eiwit/zuivel kan hiervoor zorgen.
Hoe oud ben je? Pubertijd speelt natuurlijk ook een grote rol.

Het schijnt dat magnesiumpillen de acne ietwat kunnen reduceren :)
 
Laatst bewerkt:
Hoe oud ben je?

Screenshot_20220419-195423_Chrome.jpg


27 zo te zien. :)

Dan is de puberteit vermoedelijk niet de oorzaak. De hoge zuivel inname lijkt mij dan een voor de hand liggende verklaring. Kwestie van trial & error. Je kunt de melk schrappen (vervangen) om te zien of de puistjes dan minder worden. Met name gewone melk kan daar door de lactose aan bijdragen, meer dan zure zuivel zoals yoghurt of kwark. Ook whey is relatief laag in lactose.
 
Heb ook wel eens gelezen dat het kan komen door zweten tijdens de training en dan niet snel erna gaan douchen. Beste dus zsm na je training douchen. En zoals Japio zegt kan zuivel minderen ook helpen. Kwestie van uitproberen.
 
Ben idd 27 ja,heb nu momenteel even de whey en melk stopgezet om te kijken of het beter word, en wovano ik neem na het trainen geen douche maar doe wel een ander tshirt aan,kan ik ook wel eens proberen danku alvast voor de tips!
 
Je bedoelt toch niet dat je helemaal niet doucht na een training, lijkt me?
 
IkWilGrootWorde meteen na mijn training doe ik een ander shirt aan en was ik mijn handen/gezicht en ga ik nog iets eten meestal met vrienden en dan ga ik naar huis en neem ik een douche
 
Hoi bd leden,

Ik ben sinds 6 weken geleden terug begonnen met kracht training en dus ook met een voeding schema om te bulken maar nu merk ik na een 2 weekjes bezig te zijn dat ik terug puistjes overal krijg,kan dit zijn door mijn voeding omdat ik elke dag 60g whey neem en 1l melk drink?

Mvg alvast!
kevin
Waarschijnlijk moet je lichaam even wennen aan de hoeveelheid eiwitten. Kijk het even aan zou ik zeggen.
Wat mij verder helpt tegen puistjes is om met alleen water te wassen (vooral gezicht, nek, hals). Liefst geen deo, cremepjes ed, al snap ik dat dat lastig kan zijn.
 
Back
Naar boven