MuscleMeat

pull of chin -ups

Bezoekers in dit topic

Zou dat wat uitmaken denk je? Je overdenkt je training en doet teveel oefeningen. Je bent beginner neem ik aan? Begin dan ook bij de basis...


6 oefeningen teveel..:o
 
Seated rows stimuleren de brede rugspier het beste, tussen chin en pull ups is er geen verschil; er is wel verschil in een aantal andere spieren. Optimale grip voor pull ups is schouderbreedte
 
Ik doe zelf chin ups omdat ik pull ups nog niet kan haha, en als ik het goed begrijp pakt chin ups je inner-lats en dat heb ik ook wel nodig omdat ik ook lat pulldown pak.
 
Tja, een degelijk schema als stronglifts lijkt natuurlijk niet zo fancy als al die schemaatjes die in magazines staan ^^.

Die magazine-schema's... Beloven altijd gouden bergen en worden af en toe toe nog amerikaanser aangeprijsd dan in de Telsell-reclames ^^ Ze zijn imo veel te algemeen en te kortzichtig om echt effectief te kunnen zijn.
 
Daar staat niks bij over de grip (bij seated rows)
 
Ik ben voorstander van een grip gebruiken waar je het sterkst mee bent. Daar zal je ook de meeste spieren mee aanspreken. Grip afwisselen doe ik op gevoel. Ik begon altijd met pull-ups en ging over op chin-ups als ik geen pull-ups meer kon.
 
Een schema als starting strength (en voor "intermediates" Texas method of madcow 5x5) komen voort uit 30+ jaar krachttraining ervaring, waarom zou zo'n schema dus werken? ;)

Mij hoef je niet te overtuigen hoor ;). Ik verwoorde gewoon wat veel beginners denken.

Die magazine-schema's... Beloven altijd gouden bergen en worden af en toe toe nog amerikaanser aangeprijsd dan in de Telsell-reclames ^^ Ze zijn imo veel te algemeen en te kortzichtig om echt effectief te kunnen zijn.

En ze raden dan altijd aan om om de x weken al van schema te wisselen. Slaat natuurlijk nergens op. Maar als je mensen overtuigt dat ze snel een nieuw schema nodig hebben, is dat natuurlijk mooie reclame voor het nieuwe nummer van je magazine :D
 
Ik zou je sterk aanraden een andere schema te gebruiken en goed te kijken naar je voeding. 60kg squatten na een jaar trainen?
 
Ik zou je sterk aanraden een andere schema te gebruiken en goed te kijken naar je voeding. 60kg squatten na een jaar trainen?

er staat ook bij dat ik een tijd niet heb gesquat door mijn mma trainingen en daarbij had ik dit niet getopt maar was dit gewoon wat ik de vorige training deed dus ik zou warsch alles een stuk hoger kunnen, ikga volgende keer kijken naar mijn 1rm van die 4
 
zo leuk dat sommigen zeggen dat chin-ups beter of makkelijker zijn dan pull-ups of omgekeerd.

er is geen verschil tussen de 2. het zijn synoniemen aan elkaar. het is dezelfde oefening en de een kan dus niet makkelijker of zwaarder zijn.
 
zo leuk dat sommigen zeggen dat chin-ups beter of makkelijker zijn dan pull-ups of omgekeerd.

er is geen verschil tussen de 2. het zijn synoniemen aan elkaar. het is dezelfde oefening en de een kan dus niet makkelijker of zwaarder zijn.

Klopt beide oefeningen zijn gelijk aan de spieren die je gebruikt.
Toch zit er wel een beetje verschil in.

Zo kan ik zelf bv chin-ups makelijk 2x8 reps doen.
En bij Pull-ups haal ik er maar 2x4 reps.

Heb zelf het idee dat je bij chin-ups toch meer trekt over je biceps dan bij de pull-ups dit door de houding en plaatsing van je handen en armen.
 
zo leuk dat sommigen zeggen dat chin-ups beter of makkelijker zijn dan pull-ups of omgekeerd.

er is geen verschil tussen de 2. het zijn synoniemen aan elkaar. het is dezelfde oefening en de een kan dus niet makkelijker of zwaarder zijn.

Bedoel je dat de grip niets uitmaakt qua spieren die je belast?
 
ik voel zelf chin-ups veel meer in me biceps, en pull-ups meer in me lats.
maarja doe de oefening waarbij jij het gevoel hebt dat je het effectiefste je spier (lattisimus dorsi) belast
 
Bedoel je dat de grip niets uitmaakt qua spieren die je belast?

nee dat bedoel ik niet. ik bedoel dat het dezelfde oefening is.
om het duidelijker uit te beelden zal ik foto's gebruiken

dit is een chin up
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

dit is een ook een chin up
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

maar je kan ze beiden ook pull up noemen. het is precies hetzelfde
 
nee dat bedoel ik niet. ik bedoel dat het dezelfde oefening is.
om het duidelijker uit te beelden zal ik foto's gebruiken

dit is een chin up
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

dit is een ook een chin up
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

maar je kan ze beiden ook pull up noemen. het is precies hetzelfde


Wat jij nu laat zien is een chin-ups hier een plaatje van pull-ups.

pull-ups1.jpg


Kijk maar naar het verschil in de stand van de handen en armen.
 
Over het algemeen ben je sterker in de Chin en kan je een grotere ROM maken. Daarom verkies ik vaak de Chins boven de Pull ups, uiteraard kan wat afwisseling geen kwaad. Ik zie alleen, zoals hierboven al een paar keer vermeldt, niet in waarom je zoveel oefeningen nodig zou hebben.
 
Wat jij nu laat zien is een chin-ups hier een plaatje van pull-ups.

pull-ups1.jpg


Kijk maar naar het verschil in de stand van de handen en armen.

wat ik probeer duidelijk te maken is dat het beiden dezelfde oefening is. pull up en chin up zijn synoniemen voor elkaar. het is een pull up. maar je kan het ook chin up noemen want het is hetzelfde
 
Back
Naar boven