Fitness Seller

pull-up bar icm. laag plafond (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rguich

Novice
Lid geworden
13 jun 2017
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
75kg
Hallo allemaal, nieuw hier! o/
Ik voel me verre van een body builder, ik ben meer een balsporter, maaarrr, gezien ik weer een nieuw traject ben in gegaan met een sportfysiotherapeut om wat aan de knieklachten te doen (oa. retropatellaire chondropathie / patellofemoraal pijnsyndroom) krijg ik met steeds meer fitness oefeningen te maken en ben ik een van de (multifunctionele) zolderkamers ook als een semi-fitness ruimte aan het inrichten.

Wat ik daarbij ook zou willen toevoegen is een pull-up bar installatie. De versies die in de deur gaan vertrouw ik niet zo en alle deuren in huis hebben ook glaswerk er boven. De kamer is ook dusdanig ingericht dat een wandinstallatie geen optie is, dus ik kijk echt naar een plafondinstallatie. Gezien bij het googelen continu het bb forum voorbij kwam, toch maar een accountje aangemaakt en de vraag hier maar eens stellen ;)

Mijn huis is uit 2002 (prefab beton) en heeft een vrij laag plafond van ~242cm. Deze ruimte is tegelijkertijd een muziek, logeer (bedkast + slaapbank), wasophang en strijk kamer, dus naast het feit dat ik m'n hoofd niet tegen de pull-bar wil stoten is er ook nog een licht (met nadruk op licht) esthetisch aspect om de pull-up bar niet te laag hebben hangen.

Ik snap uiteraard dat ik m'n benen moet intrekken en dat ik geen volledige pull-up kan uitvoeren, maar dat is niet erg. Het is primair ook om te hangen en m'n rug te strekken (full-time kantoor zit baan) en de (niet-volledige) pull-ups zijn een positieve bijkomstigheid.

De laagste die ik tot nu toe heb kunnen vinden is 40cm van het plafond, dat vind ik te ver. De enige die ik tot nu toe heb kunnen vinden die korter is, is die van [Link niet meer beschikbaar], die is 25cm, maar zij zitten in de VS.

Iemand nog goede tips/suggesties/adviezen hier voor? Ik sta ook open voor professorische oplossingen, met haken en een stang oid, maar dat heeft vooralsnog niet de voorkeur :)


EDIT:
Hier heeft gebruiker "fitness beginer" het nog over een alternatieve oplossing: Stand-alone optrekstang/Pull-upbar/rekstok
Als het aan haken hangt, kun je het ook nog simpel opbergen :)
 
Henk van Powercage.nl maakte in het verleden wel vaker producten op maat, daar kun je eens navragen.

MonkeyXL maakt ook optrekstangen, zoals deze (monkeyxl.com/?product=iron-monkey-pull-up-bar). Misschien wat prijzig voor zo'n basic optrekstang maar wel een plafondafstand verstelbaar tot minimaal 20 cm zoals jij zoekt.

Met 20 cm plafondafstand kun je inderdaad niet meer met je kin tot boven de stang optrekken, daarvoor is 40 cm plafondafstand echt geen overbodige luxe hoor.
 
Ik weet uit eigen ervaring dat Henk momenteel erg druk is. Maatwerk aanvragen zat er bij mij niet in. Echter, niet geschoten altijd mis. Give it a try.
 
Hoe ziet het plafond er uit?

Je kan misschien 2 haken in een balk draaien en er ringen aan hangen? In het begin misschien wat moeilijker om pullups mee te doen maar makkelijk in hoogte verstelbaar en ook opzij te hangen/weg te halen.

Een simpel rack met pull up bar is geen optie? Ik weet niet of je nog van plan bent om iets met gewichten te doen.

Of een power tower?
 
Tx for the input!

Voor m'n knieën heb ik nu ook al oefeningen met gewichten, dus die zijn er ook ja. Ruimtetechnisch is een rack of tower geen optie. Het is een plat dak huis, zoals gezegd prefab, dus het plafond is 'gewoon' een betonplaat, zo gezegd.


EDIT:
Nieuwe ingeving die ik heb is om een trapeze op te hangen. Als daar verstelbare opties voor bestaan kun je daar ook flexibel oefeningen mee doen. Eerst maar even verdiepen in dat product voor thuisgebruik (als dat al bestaat...)
 
Laatst bewerkt:
Zou ook nog een optie kunnen zijn! Wat voor haken monteer je daar voor in een betonnen plafond? En zijn er ook verstelbare varianten?
De banden zijn verstelbaar, zie productbeschrijving.

Even langsgaan bij de lokale bouwmarkt voor advies over de bevestiging voor jouw type plafond.
 
Back
Naar boven