AndroidHealthClinic

Pull ups / Dips (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

InkglouriousBasterd

Cool Novice
Lid geworden
4 dec 2022
Berichten
40
Waardering
14
Lengte
1m70
Massa
103kg
Vetpercentage
28%
Dag iedereen

Vraagje heb jaren geen pull ups meer gedaan laatste tijd altijd pulldowns wil graag deze weer leren net zoals chest dips

Welke zou de beste manier zijn om deze op te bouwen? Met een assisted pull up / dip machine in de fitness of gewoon negatives doen zowel voor optrekken als dips? Weeg zelf 100kg+ dusja kan niet echt 1 pull up doen of dip maar wil deze graag leren weer
 
In veel gyms heb je een machine die kan je extra helpen.
Ja zo een assisted pull up machine. Vraag is is die voldoende om te leren of best gewoon zonder te doen en bv negatives doen of met een resistance band
 
Dips met een resistance band als hulp vond ik zelf fijn. Ik kon ze ook nooit, last van schouders enzo. Grofweg 1.5 jaar geleden mee gaan oefenen en kan ze inmiddels met bw + 65kg voor 9 reps.

Pullups zijn qua bodybuilding imo niet zo nuttig maar wel leuk. Moest ik die moeten oefenen zou ik 't ook met een band doen. Vind die machines niet zo fijn.
 
Dips met een resistance band als hulp vond ik zelf fijn. Ik kon ze ook nooit, last van schouders enzo. Grofweg 1.5 jaar geleden mee gaan oefenen en kan ze inmiddels met bw + 65kg voor 9 reps.

Pullups zijn qua bodybuilding imo niet zo nuttig maar wel leuk. Moest ik die moeten oefenen zou ik 't ook met een band doen. Vind die machines niet zo fijn.

Ondersteuning met banden werkt heel goed, vooral ook als je geleidelijk aan de hulp-weerstand vermindert door steeds lichtere banden te gebruiken.
Het grote voordeel zit hem met name in de nagenoeg 100% behoud van het motorisch bewegingspatroon en het gegeven dat je van begin af aan de beweging volledig en technisch foutloos kunt doen.

Opmerkelijk: Hoezo is volgens jou mening de pullup niet zo nuttig?

Toch wel een van de meest basale en essentiële compound bewegingen voor de lats en bovenrug.
Je kunt met "slechts" pullup variaties al een indrukwekkende rug ontwikkeling bereiken.

Dus vandaar dat ik enigszins verbaasd ben..
 
Laatst bewerkt:
Ondersteuning met banden werkt heel goed, vooral ook als je geleidelijk aan de hulp-weerstand vermindert door steeds lichtere banden te gebruiken.
Het grote voordeel zit hem met name in de nagenoeg 100 behoud van het motorisch bewegingspatroon en het gegeven dat je van begin af aan de beweging volledig en technisch foutloos kunt doen.

Precies dat. Op zo'n assisted machine voelt 't voor mij toch anders. Misschien ook omdat ik alleen Matrix troep tot m'n beschikking heb.
Opmerkelijk: Hoezo is volgens jou mening de pullup niet zo nuttig?

Toch wel een van de meest basale en essentiële compound bewegingen voor de lats en bovenrug.
Je kunt met "slechts" pullup variaties al een indrukwekkende rug ontwikkeling bereiken.

Dus vandaar dat ik enigszins verbaasd ben..

Ik moet mezelf enigszins corrigeren. De pull up an sich is inderdaad een prima oefening. Echter vind ik voor mezelf gekeken dat progressieve overload toepassen er enorm moeilijk op is. Moeilijker dan op dips, voor mij dan. Dips kan ik perfect 1 vorm aanhouden zeg maar, tot de laatste reps aan toe. Met een pull up ben ik al gauw geneigd om net dat beetje momentum te gebruiken, ik trek al gauw iets meer uit de biceps en ga zo maar door. Had er inderdaad bij moeten zetten dat 't voor mij persoonlijk zo geldt.
 
Waarom met banden lopen te klooien als het zo makkelijk kan

71eNkBvKV4L._AC_SL1500_.jpg
 
Waarom met banden lopen te klooien als het zo makkelijk kan

71eNkBvKV4L._AC_SL1500_.jpg
Omdat 't gros echt ruk is? Zeker met lichtere ondersteuning heb je 't gros van de rep 0.0 steun en dan word je opeens omhoog gegooid. Gewoon troep imo.
 
Dag iedereen

Vraagje heb jaren geen pull ups meer gedaan laatste tijd altijd pulldowns wil graag deze weer leren net zoals chest dips

Welke zou de beste manier zijn om deze op te bouwen? Met een assisted pull up / dip machine in de fitness of gewoon negatives doen zowel voor optrekken als dips? Weeg zelf 100kg+ dusja kan niet echt 1 pull up doen of dip maar wil deze graag leren weer

Omdat niet elke gym dit toestel heeft? :D
;)
Omdat 't gros echt ruk is? Zeker met lichtere ondersteuning heb je 't gros van de rep 0.0 steun en dan word je opeens omhoog gegooid. Gewoon troep imo.
Die huis tuin en keuken dingen misschien, maar in Gym lijkt me niet. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee, omdat ik als kleine Bull al ging optrekken aan kozijn van me slk deur, en in de tuin aan stang van waslijn.
 
Waarom met banden lopen te klooien als het zo makkelijk kan

71eNkBvKV4L._AC_SL1500_.jpg
Deze heeft mij helemaal niets geholpen met pull up's. Zat ook vooruitgang in, steeds minder support.
Half jaar structureel gedaan, toen terug naar normale pull up en nog steeds precies 6 zonder gewicht.

Wat Harpep zegt... werkt denk ik beter.
 
Deze heeft mij helemaal niets geholpen met pull up's. Zat ook vooruitgang in, steeds minder support.
Half jaar structureel gedaan, toen terug naar normale pull up en nog steeds precies 6 zonder gewicht.
Maar dat is precies wat je mag verwachten, in het beste geval. Je gaat met die assisted pull ups of dips natuurlijk nooit meer tillen dan de maximale belasting=jouw lichaamsgewicht.
 
Ik denk dat ik ga beginnen met de assisted (ga ze ook voor dips doen met focus op het negatieve vd oefening) zal zien hoe het evolueert na tijd, hier is de foto van de assisted in de fitness
 

Bijlagen

  • 20221213_154646.jpg
    20221213_154646.jpg
    151,6 KB · Weergaven: 48
Deze heeft mij helemaal niets geholpen met pull up's. Zat ook vooruitgang in, steeds minder support.
Half jaar structureel gedaan, toen terug naar normale pull up en nog steeds precies 6 zonder gewicht.

Wat Harpep zegt... werkt denk ik beter.
Indien je al 6 pull-upps kunt doen zelf, heb je deze machine niet meer nodig :D
 
Indien je al 6 pull-upps kunt doen zelf, heb je deze machine niet meer nodig :D
Bleef lang op 6 hangen, vandaar supported en meer hh maar heeft niets gebracht.
 
Back
Naar boven