Fitness Seller

Pull ups lukken niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb het probleem dat ik geen pull ups kan doen zonder opgetrokken knieën door mijn lengte. Als ik mij laat hangen sta ik halfweg al terug op de grond met mijn powercage.
 
Ik heb ook moeite met pull ups ik kom tot de 8 denk ik en bij set 3-4 kan ik er nog maar tot 4-5 en met lat pulldown doe ik 80kg tenminste dat staat op het gewicht :P
je kunt ook een elastiek gebruiken die gebruikte ik vroeger ook toen ik nog niet goed kon dippen
 
Ik heb het probleem dat ik geen pull ups kan doen zonder opgetrokken knieën door mijn lengte. Als ik mij laat hangen sta ik halfweg al terug op de grond met mijn powercage.
I feel you, bro! (1.95m hier)
Trek je voeten naar je billen in plaats van je knieën naar je borst. Laat je quads verder met rust wat aanspannen betreft. Zo hang je alsnog ontspannen en met zuivere vorm.
 
Zal ik eens proberen. Thx voor de tip.
Ja 1,90 en groter zijn heeft voordelen maar kan ook vaak een bitch zijn.
 
doe indd een lat-pull down, maar maak niet dezelfde fout als 80 % van de heren in de sportschool die eens even laten zien hoe goed ze zijn in pull-ups.
pak hem niet vanuit je biceps en je schouders.
laat de primaire spiergroep je rug zijn en je secundaire (hulp) groep je biceps. dit doe je door je borst omhoog te gooien terwijl je hangt hierdoor gaat automatisch je hele gezicht mee naar boven wijzen. als je jezelf rustig omhoog trekt moet je je schouder bladen naar binnen voelen draaien dat je het gevoel hebt dat je rug zich tegen mekaar opdrukt. dit effect kun je ook nabootsen met een lat-pulldown maar zorg ervoor dat die techniek goed is (=
succes
 
Pullups is gewoon oefenen. Latpulldown heeft geen voordeel tov chinup/pullup. Zo kan je beginnen:
- Hangen;
- Hangen, met benen afzetten en negatief laten zakken;
- Zodra je er één kan, elke keer één doen met 2min. rust ertussen. Totaal ca. 5-10 herhalingen per dag (min 4 dagen per week, liefst meer);
- Zodra je er 5 kan doe je bijv. 8x3 herhalingen met 1min rust tussen de sets van 3hh.
 
Sterker worden op de latt pull down werkt voor mij, inverted rows ook.
 
Nog een manier om naar een pullup toe te werken is door aan je gerackte barbell te gaan hangen (die is dichter bij de grond) en je voeten vooruit op een bench/stoel te rusten die een anderhalve meter of wat voor je staat. Maakt hem natuurlijk een stukje lichter maar kun je wel goed tillen vanuit je lats en rug en correcte beweging mee oefenen. Lukt je dat goed 10x zal het me ook sterk verbazen als je nog niet kunt pulluppen.
 
Sterker worden op de latt pull down werkt voor mij, inverted rows ook.

En dan ga je een jaar zitten wachten tot je eindelijk het gewicht gebruikt wat je zelf weegt? Met de latpulldown zijn de gewichten die men gebruikt te laag (men doet veelal 10+ herhalingen). Ik raad het sterk af.

Als je niet eens 1x op kan trekken ben je in verhouding verschrikkelijk slap. Met een normaal lichaamsgewicht (zeg 80kg bij 1,80) moet je binnen een paar weken gemakkelijk een paar keer op kunnen trekken.

Eerst sterker worden, dan meer herhalingen maken, niet andersom. Dat werkt in geen één sport zo, ook bij bijv. turnen doe je eerst een paar seconden een oefening en dan werk je het uit naar steeds langer en vervolgens een zwaardere variant van die oefening.
 
Back
Naar boven