MuscleMeat

pulldown op de grond

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
1
Ik zie de laatste tijd steeds meer mensen de pulldown op de knieen uitvoeren ipv de zittende (normale) variant.

iemand enig idee welk voordeel hier mee gebaat is?
hun wisten t zelf ook niet precies maar tja, zon nieuwe oefening gaat bij osn als een lopend vuurtje door de gym (zie mn eerdere topic over die so called "borstoefening" waarbij je incline je armen op en neer zwaait), maar een theorie erachter heb ik niet gehoord.

en Deadlift doet afgezien van ondergetekende helemaal niemand:dunno:, wacht maar tot ik groot en sterk ben, dan doet iedereen hem:)

mar goed (ff on topic), reden dus voor mij om m in de DBB-groep te gooien:)

ik zie geen enkel voordeel?... rom word ook niet vergroot door op je knieen te gaan..

Geen reet voordeel. Je kunt hem niet eens zwaarder dan je eigen lichaamgewicht doen, anders wordt je omhoog gebonjourd.

idd, je zit minder stabiel en moet dus ook nog goied je evenwicht bewaren

ik laat ze lekker hun gangetje gaan

Ik doe ze ook altijd op m'n knieën, maar het maakt geen reet ( ;) )uit. waarom dan? Tja, het voelt gewoon lekkerder dan wanneer je benen zo tussen kussentjes geklemd zitten...

Bij ons ben ik ook de enige die deadlift of squat.

doe et wel eens gewoon zittend op me ass en dan me voeten in de lucht tegen de crossover machine aan

@ Ma3stro: Kun je dan niet beter de hoge (schuine) row doen met pully stang? Is dezelfde vorm van trainen, maar zit een stuk lekkerder.

-Ma3stro- zei:
doe et wel eens gewoon zittend op me ass en dan me voeten in de lucht tegen de crossover machine aan

lijkt me niet ideaal idd als je weerstand moet bieden aan de opwaartse kracht..met een beetje pech schiet je rug iets te ver mee

Hoe je zit maakt idd voor de oefening niet uit, maar als het gewicht zwaarder word gaan er toch problemen komen om aan de grond te blijven

Nogal ja :D
IK moet bij de Lat Pulldown de steuntjes vlak boven men been inknellen om niet telkens mee omhoog te knallen

Bij mij squaten er wel meer, maar ik ben 1 van de 3 die wel dl-ed (niet elke week,m aar wel geregeld ! )

KaLe zei:
@ Ma3stro: Kun je dan niet beter de hoge (schuine) row doen met pully stang? Is dezelfde vorm van trainen, maar zit een stuk lekkerder.

dat is het eigenlijk ook ja.. maar wij hebben geen hoge row, dus vandaar dat ik et zo doe. is ook eigenlijk niet echt een pulldown.

Ik heb wel een idee hoe de lat.pulldown zittend op je knieen is onstaan.. heel simpel .. als je een persono hebt van bovengemiddelde lengte dan wil het nog wel eens voor komen dat diegene niet geheel strekken kan in de beweging. Dit dus als hij/zij normaal zit op het zitje.. Als je op je knieen gaat zitten kan de bedoelde persoon in kwestie wel zijn volledige beweginsuitslag maken.

Simpel.. maar verhelderend :D

Heb ik dus last van kan net niet rechtop helemaal strekken, oplossing: Stukje naar achterhangen :) (klein beetje maar)

slabek zei:
Ik heb wel een idee hoe de lat.pulldown zittend op je knieen is onstaan.. heel simpel .. als je een persono hebt van bovengemiddelde lengte dan wil het nog wel eens voor komen dat diegene niet geheel strekken kan in de beweging. Dit dus als hij/zij normaal zit op het zitje.. Als je op je knieen gaat zitten kan de bedoelde persoon in kwestie wel zijn volledige beweginsuitslag maken.

Simpel.. maar verhelderend :D

:thumb:, idd de 1e die ik ermee aan de slag zag gaan waren 2 lange broers van wel 2 meter nog wat..dat zal t idd zijn.

haha, die zullen raar hebben gekeken nadat er een aantal kleinere ventjes hun methode nadeden zonder te weten welke gedachte erachter zat.

heel goed, Slabek:thumb:, dat was idd t waarschijnlijke antwoord waar ik naar zocht

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven