MuscleMeat

Pulley binnen of buiten power rack

Bezoekers in dit topic

Siemenn

Cool Novice
Lid geworden
29 apr 2014
Berichten
96
Waardering
36
Lengte
1m85
Massa
80kg
Beste allen,

In het samenstellen van mijn homegym, stuitte ik op het volgende vraagstuk. Ik ga voor een ATX power rack (620 of 720), maar twijfel sterk over de lat pulley. Niet zozeer over het belang, want ik denk het goed te kunnen gebruiken. Zowel voor pull downs als rows. Ik heb in de gym altijd pull-ups en t-bars gedaan als zware oefening, met daarna pulldowns en seated rows met hogere reps.

Echter: hoe functioneel is zo'n pulley aan je power rack? Met name:
- is het niet storend met andere oefeningen zoals bench press? Dat het in de weg zit ofzo.
- is het niet storend dat je er tegenaan kijkt met alle oefeningen ipv dat je je vorm kan controleren met een spiegel? Of kan je er prima "omheen" kijken?

Mijn ruimte is niet groot, betreft een typische driehoekige zolder. Dus een aparte pulley systeem wordt moeilijk, maar kan wel gecreëerd worden.
 
Beste allen,

In het samenstellen van mijn homegym, stuitte ik op het volgende vraagstuk. Ik ga voor een ATX power rack (620 of 720), maar twijfel sterk over de lat pulley. Niet zozeer over het belang, want ik denk het goed te kunnen gebruiken. Zowel voor pull downs als rows. Ik heb in de gym altijd pull-ups en t-bars gedaan als zware oefening, met daarna pulldowns en seated rows met hogere reps.

Echter: hoe functioneel is zo'n pulley aan je power rack? Met name:
- is het niet storend met andere oefeningen zoals bench press? Dat het in de weg zit ofzo.
- is het niet storend dat je er tegenaan kijkt met alle oefeningen ipv dat je je vorm kan controleren met een spiegel? Of kan je er prima "omheen" kijken?

Mijn ruimte is niet groot, betreft een typische driehoekige zolder. Dus een aparte pulley systeem wordt moeilijk, maar kan wel gecreëerd worden.
Ik denk dat het bij de atx racks zo gemaakt is dat het helemaal niet in de weg zit.
bij goedkopere racks (zoals die van mij) zit het wel in de weg en is het vervelend. Maar op de fotos van die atx racks te zien zit de pulley diep genoeg om niet storend te zijn
 
Ik denk dat het bij de atx racks zo gemaakt is dat het helemaal niet in de weg zit.
bij goedkopere racks (zoals die van mij) zit het wel in de weg en is het vervelend. Maar op de fotos van die atx racks te zien zit de pulley diep genoeg om niet storend te zijn
Ik had een HD kooi de goedkoopste. Pulley zat niet in de weg.
 
Ik had een HD kooi de goedkoopste. Pulley zat niet in de weg.
Ik een LAUD, de balk waar de beenhouders vam de pulley aan vast zitten valt precies gelijk met de zijpalen (bij de betere modellen ligt dat er een cm of 20 achter) hierdoor kan ik mijn bench niet in de kooi zetten om te benchen met de safety bars :(
 
Als je plek hebt zou ik eerder voor een halfrack en een losse pulley kiezen.
Ik moest ik nu nog iets veranderen eigenlijk ook wel
 
Als je plek hebt zou ik eerder voor een halfrack en een losse pulley kiezen.

Waarom heb jij die voorkeur? Ik ben benieuwd.

Ik vind de half racks bij fitness seller allemaal zeer korte safety arms hebben. Dat geeft me een wat angstig gevoel met squats en lifts.
 
Waarom heb jij die voorkeur? Ik ben benieuwd.

Ik vind de half racks bij fitness seller allemaal zeer korte safety arms hebben. Dat geeft me een wat angstig gevoel met squats en lifts.

Ik heb een fostex half rack. De spotters vind ik lang genoeg. Mss omdat ik 10j of langer gesquat heb zonder spotters.
 
Bench past er in voor bench presses. Squatten doe je aan de andere kant.
 
Waarom heb jij die voorkeur? Ik ben benieuwd.

Ik vind de half racks bij fitness seller allemaal zeer korte safety arms hebben. Dat geeft me een wat angstig gevoel met squats en lifts.
De 600 serie heeft dacht ik safety arm van 50cm, de 700 serie 55cm. Dat ik echt lang zat, zelf heb ik nu 35cm en dat is wel aan de korte kant.

Waarom los? Ik train voornamelijk mer giantsets, dan ben met een losse pulley flexibeler en een vaste bank aan een pulley lijkt me prettiger.
 
Als je plek hebt zou ik eerder voor een halfrack en een losse pulley kiezen.

Zou ik ook doen. Heb zelf een losse pully en een Barbarian rack maar gebruik nooit de ruimte tussen de palen maar ervoor.
 
Back
Naar boven