AndroidHealthClinic

pullover ; wie doet hem (niet) ?

Bezoekers in dit topic

niet, vind t niet belangrijk genoeg, doe andere oefeningen voor de specifieke spiergroepen

Op het moment niet, maar het is zekers een goede en belangrijke oefening vind ik, het is voor je pecs (major+minor), lats, abs, serratus.... eigenlijk zowat heel je bovenlichaam. Ik doe met met de latpulldown machine, ik ga ervoor staan en pak dan de stang en maak de pullover beweging, voelt erg goed aan zo!

frietbakker zei:
Op het moment niet, maar het is zekers een goede en belangrijke oefening vind ik, het is voor je pecs (major+minor), lats, abs, serratus.... eigenlijk zowat heel je bovenlichaam. Ik doe met met de latpulldown machine, ik ga ervoor staan en pak dan de stang en maak de pullover beweging, voelt erg goed aan zo!
:thumbs:

Ik heb het altijd een net-niet oefening gevonden.
Werkt op je borst maar niet zo hard.
Werkt op je lats maar ook weer niet zo hard.
Ik hou het liever bij de specifieke oef voor beiden

Moen zei:
Ik heb het altijd een net-niet oefening gevonden.
Werkt op je borst maar niet zo hard.
Werkt op je lats maar ook weer niet zo hard.
Ik hou het liever bij de specifieke oef voor beiden

helemaal mee eens :thumbup:

idd,:thumb:

t is ook van toepassing om t goede punt te vinden om de bovengaande beweging te stoppen als je voor de borst traint.

ik doe 'm

vind het wel een relaxte oefening maar die DB hanteren is soms wel wat vervelend.

heb nog een vraagje voor DB pullover; heeft de positie van je handen(links op rechts / rechts op links) effect op de uitvoering of is dit te verwaarlozen?

bart82 zei:
ik doe 'm

vind het wel een relaxte oefening maar die DB hanteren is soms wel wat vervelend.

heb nog een vraagje voor DB pullover; heeft de positie van je handen(links op rechts / rechts op links) effect op de uitvoering of is dit te verwaarlozen?

gewoon ff omwisselen om de set,
pullover zou trouwens gemeend zijn de ribkast te verbreden

Doe em bijna nooit en als ik em doe dan heb ik spierpijn in mijn borst en lats. Dit is arelaxed omdat ik dan de volgende dag bij borst training al spierpijn heb.

KaLe zei:
Hoe kun je je botten nou groter/wijder maken ???
natuurlijk lichaams proces, onder stress exponeert iets
btje moeilijk te verwoorden, maar alles groeit onder stres, zo ook botten
botten worden dikker steviger, en ja ze zetten uit, ook ten opzichte van elkaar

Vond de pull-over wel apart omdat je borstkas zo opgerekt wordt en je (ik in ieder geval) bijna meteen spierpijn ervan heb.
Toch doe ik 'm niet meer omdat ik me bijna uitsluitend toeleg op compound oef en nog maar 1 oef per spiergroep doe (bijv. triceps pushdown en preacher curl en voor borst alleen nog maar db bench press) ivm HST training!

Espi

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven