AndroidHealthClinic

Pullover (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Is de Pullover nu een oefening vr de rug of voor de borst! ? Ik voel deze oefening eingelijk meer in mijn triceps!!!!
 
bedoel je het apparaat? of met dumbbell? met dumbbell is het voor je borst en triceps.

met apparaat voor borst, maar wanneer je hem diep naar beneden duwt ook rug.
 
met dumbbell ! Vinden jullie dit een goede oefening?
 
voor vele spiergroepen, maar toch hoofdzakelijk voor de lats (mits goed uitgevoerd). Bijkomend voordeel is definitie van de borst en ondersteuning triceps. Zou hem decline (op bench) uitvoeren.
 
Duidelijk een lats dus rugoef. Je kan 'm door de bovenarm te buigen ook zien als een tricep/lats compound oef.
De borst speelt maar een heel kleine rol omdat enkel de pec minor echt moet werken.
Maar als tricep oef kan je beter de skull crusher of lying extention doen deze lijkt een beetje op de pullover maar je bovenarm blijft dan 90° t.o. je lichaam staan.
 
Met de Pullover train je niet echt je borst en ook niet echt je rug.
Ikzelf vind het maar een rare oefening.
En je Triceps voel je waarschijnlijk door het aanspannen.
 
Ik heb deze oefening een paar keer gedaan (voor rug), maar het nadeel vind ik dat je borst ook pakt (zo veel dat ik er toen aardige spierpijn in had) en dat overlapt met je andere trainingen.
 
...en ze zeggen dat je met pullovers je borstkast kunt vergroten...
 
Laatst bewerkt:
niet zozeer de oefening maar de uitvoering ervan maakt je groter! Daarnaast ben je een BB en geen powerlifter, dus hoe lager de gewichten hoe beter de uitvoering!!!!!! (Dit betekent overigens niet dat je met te lage gewichten moet trainen, maar dat snappen jullie wel he)
 
Originally posted by tiger903
niet zozeer de oefening maar de uitvoering ervan maakt je groter! Daarnaast ben je een BB en geen powerlifter, dus hoe lager de gewichten hoe beter de uitvoering!!!!!! (Dit betekent overigens niet dat je met te lage gewichten moet trainen, maar dat snappen jullie wel he)

Nee leg 's ff uit :p
 
Ik gebruik hem wel eens op dagen dat ik borst en rug in supersets train, als afmaker..............Voor de rest ben ik er ook niet helemaal achter, waar ik hem voor moet gebruiken, niet mijn favo-oefening!
 
Originally posted by tiger903
(Dit betekent overigens niet dat je met te lage gewichten moet trainen, maar dat snappen jullie wel he)
Zeg dat ook ff tegen de vrouwen in je sportschool :rologen:
 
Pull-over met de ellebogen wijd belast voornaamlijk de lats

Pull-over met je ellebogen bij elkaar traint ook de pec. minor

DAt sommige ook de triceps voelen komt doordat de triceps de armen strekt of gestrekt houden
 
Originally posted by maniac
Met de Pullover train je niet echt je borst en ook niet echt je rug.
Ikzelf vind het maar een rare oefening.
En je Triceps voel je waarschijnlijk door het aanspannen.
Voor je lats is er niets beters als isolatie oef. Echter de machine versie is op dat vlak waarschijnlijk iets completer doordat er dan een continu spanning op de spier staat. Terwijl bij de pullover versie je al snel op het dode punt komt.
 
Machineversie van de pullover is zeker beter vanwege de Fysiocam.
Als je de Pullover doet om je rug te trainen dan kun je toch beter de Straight Arm Puylldown doen, lijkt mij. Zelfde beweging alleen continu spanning in je lats.
 
Idd enkel het nadeel dat machines altijd de stabilisatoren in zekere mate elimineren, maar als de rest van je oefeningen beetje goed zitten dan vormt dat geen probleem.
 
Met de pullover train ik altijd mijn serratus. Niet met een platte rug gaan liggen op het bankje, maar met je heupen laag en alleen de bovenkant van je rug raakt het bankje. Goed concentreren op je serratus en dit is de perfecte oefening. Hoe zwaarder gewicht je pakt, hoe meer je je lats gaat gebruiken, niet doen dus.
 
heb zelf het volgende eens gehoord!

liggend met je volledige lichaam op een bench, dan wordt bij dumbbell of barbell je pecs iets meer benadrukt dan je lats (maar voor beide een zeer goede massaoefening). Wanneer je, zeg maar, gekruisd op een bench ligt dan kun je je lats verder stretchen waardoor deze weer iets beter aangepakt wordt dan je pecs. Klopt dit denken jullie? Graag antwoordt van diegene die hem qua techniek ook 100% onder de knie heeft.
 
Gekruist op een bank is gewoon de beste manier.
Maar zoals 3XL zei, de ellebogen spelen een sleutelrol in welke mate je de pec minor belast.
 
Back
Naar boven