Fitness Seller

Pullover

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Wat zijn een ieders ervaringen met de pullover voor de borst? Dit schijnt een van de weinige oefeningen te zijn voor de pectoralis minor en zou eventueel wat massa voor de borst kunnen toevoegen. Ik heb er eigenlijk nog niet veel van gemerkt, maar ja de bovenste borstpieren zijn een "probleemgebied" voor velen. Eigenlijk heb ik naderhand behoorlijk wat spierpijn in de triceps ipv in de borst, maar waarschijnlijk houd ik mijn armen in de ellebogen niet stil genoeg. Hoe dan ook, vinden jullie dit een goede oefening?
 
triceps pijn na borst: waarschijnlijk door andere positie van je ellebogen en door maximaal uitstoten (locken) van je armen waarbij het voorste gedeeltje van je schouder en je triceps alles doen.
 
het is moeilijk om deze oefening op de goede plek te voelen,
ik vindt het iig een superoefening, ik voel hem goed aan de bovenkant van mijn borst terwijl onze instucteur beweert dat je met deze oefening vooral de nadruk legt om de onderkant van je borst.
voor welk deel die ook bedoeld is, het blijft een lekkere oefening :D
 
Vind het zelf een goede oefening,voel het vrij goed in de borst.

Keep pumping:lifter:
 
Maar hoe moet je hem nou eigenlijk uitvoeren? met alleen je bovenkant rug op een bankje of kan je gewoon op een bankje liggen? En het is toch ook zo dat als je een bepaald punt boven je borst overschrijdt dat het toch meer een oefening voor de lats is? en je ellebogen? moeten die nou naar buiten wijzen of niet?

jaja, 5 vraagtekens bij 5 zinnen. zegt genoeg denk ik. want veel vraagtekens verschijnen in mijn hoofd denkende aan deze oefening.
 
Ik doe deze periode bijna alleen maar bovenkant borst. (met banken) Voor de rest Fly's maar niet plat banken. Helpt wel want kwam eerst niet meer vooruit met plat banken dus een tijd schuin gebankt en ineens ging ik veel vooruit. Maar ik pak bovenkant borst ook meer gewicht.
 
Leuke oefening.. Af en toe voeg ik deze tot mn schema, het geeft een lekker gevoel in de borst idd, een soort stretchgevoel als het ware,

mhhhhhhh..... :lick: krijg er al zin in
 
De aanhechtingen van de pec minor zitten aan de 3e tot 5e rib (origo) en aan het caracoid Proces (insertie) waardoor de spier belast word bij beweging waarbij de schouders naar voren en naar beneden worden getrokken, zoals bij pull-over met een ellebogen bij elkaar grip.

Als je je triceps voelt betekend dit dat je tijdens de beweging je arm wilt strekken.
 
Back
Naar boven